Gisteren kon ik onverwacht mijn Wii ophalen bij Replay, dus dat heb ik dan ook maar gelijk gedaan \o/ Ik was trouwens in de veronderstelling dat ik de Wii alleen via Component aan mijn monitor kon hangen, maar toen ik vandaag voor de zekerheid nog eens goed naar de ingangen onderop het ding keek zag ik dat Composiet ook gewoon kan. Dus ik kan nu al op de Wii spelen, weliswaar niet in progressive scan maar boeien....ik kan spelen Die Component kabel (ik wil per se die van Nintendo) komt later wel
En nog even een reactie op Supremacy's bericht een paar pagina's terug : ik ben het met je eens dat je een Wii over het algemeen alleen koopt als je de titels van Nintendo zelf de moeite waard vind. Maar Nintendo titels doen het bij mij over het algemeen altijd wel goed. Aan de andere kant heb ik gisteren even Far Cry : Vengeance gespeeld op de Wii en dat vond ik toch ook wel lekker werken met die controls. We zullen zien wat de toekomst brengt. De X360 heeft veel sterke titels dat klopt, maar het apparaat zelf vertoont mij iets teveel kuren en de manier waarop klachten bij Microsoft worden afgehandeld vind ik vaak niet kunnen. Ik ken iemand die langs een spoorweg woont en elke keer als hij op zijn X360 zit te spelen en er komt een goederentrein langs kan ie het spelletje in de vuilnisbak gooien omdat de X360 het dan bekrast. Dit gebeurt alleen bij X360 spellen, PC games e.d. die hij speelt raken niet beschadigd. Ik vind dat soort dingen niet kunnen voor een console van 400 euro. Ik kom ook regelmatig bij een gameshop waar ik het nodige van de medewerkers hoor, over Gears of War exemplaren die bij een aantal mensen door de X360 gesloopt worden. Microsoft blijft echter volhouden dat de games alleen kunnen worden beschadigd door toedoen van de gebruiker zelf, want volgens hun technische dienst maakt de X360 bij normaal gebruik geen krassen. En dan denk ik, laat het eens door een onafhankelijke dienst testen, ik durf te wedden dat er dan heel iets anders uitkomt. Tuurlijk zal Microsoft het niet toegeven als het apparaat in sommige gevallen echt spellen sloopt, maar geloven ze nu echt dat er mensen zijn die moedwillig hun game van 60 euro gaan lopen bekrassen ?
Goed, ik dwaal nu een beetje af....maar om een lang verhaal kort te maken zijn het die kleine dingen die ik lees en opvang van andere mensen die mijn mening over de X360 als goed functionerende console hebben doen veranderen. Tuurlijk zijn er ook mensen die niet of nauwelijks problemen hebben, maar ik ben er toch wel erg huiverig van geworden....
Laatst bewerkt: 22 dec 2006