De Katana

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Azumi, 24 dec 2006.

1. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Zo, ik heb eens een vraag.
    Eerst maar eens beginnen met een mooie intro.

Ik ben 21 december jarig geweest, en vrienden van me hadden het idee om mij een Samurai zwaard te geven. We kennen dat zwaard allemaal wel: de legendarische Katana.

Ik dacht, 'Wauw!' en vind het een behoorlijk leuk en origineel cado.
    Helaas is hierbij de kous nog niet af; ik heb namelijk te maken met het fenomeen 'zeur-ouders'.
    'Een écht zwaard!? Dat is gevaarlijk Roel!'
    En allerlei opmerkingen in die richting.

Stiekem snap ik hun punt ook wel, ik ben 17, en Katana's zijn nou eenmaal niet barbiepoppen.
    Hoewel ik dat toch wel jammer vind (Een katana tegen de muur hangend op mijn kamer lijkt me geweldig) snap ik het ook wel, en is er een vraag in me op gekomen.

Welke 'tussenwegen' zijn er tussen de houten katana en de echte Katana?

Een beetje vreemd geformuleerd misschien. Wat ik hiermee bedoel is, dat ik een tussenweg zoek tussen de houten Katana, en de échte Katana.
    Een tussenweg waarvan mijn ouders zullen denken, 'nou, dat mag wel'.
    Het liefst heb ik iets wat lijkt op een echte Katana, maar waar enkel het zwaard zelf bot is, dus totaal niet dodelijk.

Iemand kennis over Katana's, en die mij het nodige kan vertellen over de verschillende 'versies'?

Alvast bedankt!

2. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    De ongeslepen katana die ook wel voor oefeningen wordt gebruikt. Die kan je eens proberen.

3. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is er gevaarlijk aan een katana die ten eerste aan de muur hangt en ten tweede in een hoes zit?
    Of was je van plan er mee te gaan lopen zwaaien?
    Anyway, ik denk dat die 'echte' katana zoals jij ze noemt (ik denk niet dat je vriendjes een echte kunnen betalen)eerder breekt dan dat 'ie iets kan perforeren.

4. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Rikkel: Ik zal eens kijken, bedankt :)

Ludo: Probeer je punt eens aan mijn ouders uit te leggen ;) Heb ik ook geprobeerd, zonder succes.
    En wat ik onder echte Katana vind vallen, zijn gewoon de mooie Katana's die je voor pakweg 100 euro kan kopen. Ik weet dat zijn niet de échte Katana's die traditioneel gemaakt zijn en van 8 tot 12 lagen blabla, ik bedoel gewoon een Katana die scherp is en mooi versierd is.
    De traditionele versies zullen inderdaad wat te prijzig zijn ja.

5. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien als je verteld dat die zwaarden niet bedoeld zijn om te vechten en niet bepaald sterk zijn dat ze overstag gaan.
    Nog wat info.

6. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    En gaat dat over de echte Katana's, of degene die nu gemaakt worden?
    Want de echte zijn zeker sterk (gemaakt door lagen over elkaar heen te plaatsen, zodat ze vele malen sterker werden dan 'standaard' zwaarden), ze zijn ook gemaakt voor maar één doel, en dat is het hakken in vlees...

Dat feit zit mijn ouders dus zeg maar ook dwars.

7. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De info op die site gaat over authentieke katana's.
    Ik zal eens kijken of ik info kan vinden over replica's.

8. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een echte katana wil mag je wel diep in de buidel tasten.
    De echte zoals ze vroeger gemaakt waren kosten rond de 25.000 euro verkocht in Japan. :)
    En worden niet aan iedereen verkocht

9. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Daarom zal ik die ook niet krijgen nee ;)
    Maar waar het om gaat:
    Een scherpe Katana, dat vinden mijn ouders geen geslaagd plan. Dus ik zoek alternatieven, bvb Katana's die bot zijn, maar er wel echt uit zien, iets in die richting.

Iemand nog ideeen?

10. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Over het algemeen zijn de katana's die je in de winkel/op internet koopt niet tot de max geslepen. Voor het geval er idioten zijn die er mee gaan lopen zwaaien. je weet nooit aan wie je zo'n ding verkoopt.

11. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik zal na de kerstdagen eens de stad in trekken om wat te inspecteren.
    In ieder alvast bedankt voor de info van jullie allen.

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja, je moet kijken of de legering waaruit ze gemaakt zijn erbij beschreven wordt.....
    De beste katana's zoals de Dai-katana hebben dus een zachtere legering in de kern omringd door een veel hardere legering buitenom die in totaal tot 21 verschillende lagen kan bedragen .
    En in japan zijn nog verschillende wapensmeden aanwezig die deze katana's op de aloude tradionele manier smeden, dus échte replica's zijn het dan in geen geval aangezien iedere katana uniek is....
    En eigenlijk voorbestemd is voor de samourai-klasse ginds...tenzij je er véél geld voor over hebt......
    Misschien moet je eens naar de kendo-zwaarden gaan kijken.
    Deze wapens zijn uit hout vervaardigd , gelijken een beetje op een katana qua bouw en hebben geen scherpe kant aangezien ze rond zijn...
    Maar vergis je niet in dat wapen , aangezien het in de handen van een expert net zo dodelijk is als de katana zelf....

En ach wie een mooi setje wil ...deze zijn zo goed als de originele aangezien ze op dezelfde manier gesmeed zijn....
    En ze zijn verdomde mooi, en niet zo duur...

http://www.zwaardstunter.nl/Daimyo 1095 Line.htm

Laatst bewerkt: 24 dec 2006
  13. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    1. Holy shit, ik ben ook op 21 december jarig!

2. Ik heb ook een keer zo'n zwaard gekocht, maar het snijoppervlak is niet echt scherp, het is gwoon plat, ongeveer 2/3 mm dik. Ik die kerel vragen waarom, zei hij omdat hij anders illegaal is... moet je dat maar tegen je ouders zeggen, datie toch niet scherp is. Het uiteinde is btw wel fucking scherp, en ik kan er alsnog wel mee in een boom hakken ofzo.

14. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Een traditioneel Kendozwaard is idd een optie. Dat is een houten zwaard voor een aanvalssport die nu nog beoefend wordt.

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hebben ze toevalig naar de DVD's Azumi en Azumi 2 ( Death of Love ) gekeken.

16. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Bosbeest: nog gefeli ;)

Mr. E: Ja die optie is er ook nog. Ik probeer echter eerst iets te vinden wat meer 'echt' lijkt zeg maar. Is dat niet mogelijk of blijven de ouders mouwen, dan wordt het inderdaad een houten variant.

Melbuuln: Nope, die films kennen ze niet eens ^^
    En om even mierenneukerig te doen: het is niet 'death of Love' maar 'Death or Love'.

17. Nickromancer

Nickromancer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je in godsnaam een katana aan de muur?! Hang gewoon een poster van een lekker wijf op, goedkoper en mooier. Of mag dat ook niet van je ouders :p

18. poiuyt

poiuyt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er gevaarlijk aan pc / games?
    Niks toch maar mensen gaan wel in real life lopen counter-striken..
    Wat is er gevaarlijk aan world of warcraft?
    Niks toch maar mensen gaan wel na x aantal dagen achter elkaar gamen dood.
    Wat is er gevaarlijk aan pokemon?
    Niks toch, heel onschuldig, maar kinderen denken wel dat ze van een rots afspringen en vervolgens kunnen vliegen, dus morsdood zijn.
    Wat is er gevaarlijk aan de xbox360?
    Niks toch maar als je baby perongelijk je wired controller draad pakt en je xbox360 flikkert van de kast en vervolgens klap je je baby zo hard dat ie dood is.. tsja

Zo'n zwaard zie ik liever aan de muur en je ken niet zeggen hoe die persoon is. Misschien makkelijk te beinvloeden net zoals die drenthse poep-eter. Ik noem maar wat...

Laatst bewerkt: 25 dec 2006

Deel Deze Pagina