Een paar maanden geleden moest ik de keuze maken: PC of Xbox 360.. Ik zat maar te piekeren en me hersens te kraken.. WAT moest ik nou nemen.
Na veel gepers (wtf ) ging ik toch maar voor de PC. Ik ff een leuk systeempje uitzoeken.. 400watt voeding? naa.. doe maar 500watt, ff voorbereiden op de toekomst. Een 1900XT mmhh.. neem ik liever de 1900XTX 512mb. 2 koeler fans? nee man, zeker 4 nemen van een goed merk. 1gig geheugen, maak daar maar snel 2gig van ect. WTF.. 1400 euro?! Nouja, sparen dan maar. 2 weekjes later las ik alweer op Tweakers: directx 10 kaarten op komst, Intel komt met hun nieuwe duo 2 core procesoren.
Verdomme.. zo zat ik een paar weken op school: ''Zal ik nou de E6600 van Intel nemen of de E6700.. of toch maar een AMD''.
Na een tijdje was ik het zo zat met dat gezeik over samenstellen. En zelfs toen ik wat GOEDS had samengesteld wist ik gewoon dat er een tijd kwam dat alles weer vervangen moest worden. Ik liet een nieuwe pc maar ff links liggen en pakte me ''oude'' pc weer op en plugde hem in het stopcontact.
-2 weeks later-. What the fuck.. 600 euri's op me jongeren rekening . Toch maar eens ff in de Xbox 360 verdiepen. Damn 430 euro voor een xbox met alles erop + Gears of War. Mischien wel veel maar fuck it, ik koop hem. Geen gezeik, geen gezeur, geen ''kijk uit voor de toekomst geblaat'', geen weken lang piekeren over een onderdeeltje. Gewoon naar een simpele zielen winkel gaan (Dixons ^^) en dat ding ophalen.
Eenmaal thuis uitpakken die shit en op me tvtje zetten. Uren achter elkaar gegamed. 's Avond in me bedje begon ik eindelijk te realiseren dat ik iets heb wat gewoon WERKT, wat niet happert, niet 2D is en wat niet saai is. DAMN wat voel dat vermaakt zo'n Xbox 360. 430 euro is eigelijk nog geneens zoveel voor een next-gen Console. 1400 euro voor een pc.. ppff wat een geld.
Zelfs vandaag de dag heb ik nog ZAT geld liggen, en binnenkort komt ook zeker mijn Samsung 19'' widescreen 940BW me brievenbus inrollen, samen met een leuk geluidssetje.
-------------------------------------------------------------------------
Ja mensen wat een gezeik zullen jullie wel denken, maar geef mij maar een Console. Ik heb JAREN lang zwaar die-hard gegamed. Van CoD2 tot Warcraft 3. Van WoW (180 DAGEN speeltijd in 1 JAAR!!! ziek) tot Counter strike Source.
Bij elke game had ik wel gezeik dat de FPS niet goed was, me pc overhit werd of een fatale virus op me hardeschijfje zat te kamperen. Ja mensen... ik ben het zat met de PC. Vanaf nu zit ik er alleen nog op voor het internet en msn. FUCK de games op de PC.
Om toch maar ff terug te komen op het topic zelf Ik vind dat ze consoles en pc's niet eens mogen vergelijken. Het zijn gewoon 2 verschillende werelden. Je gaat toch ook niet een judo-club vergelijken met een smartlappen koor. En die ventjes die elkaar afrellen van: ''WIJ HEBBEN LEKKER GEARS OF WAR!! JULLIE NIET'' ''WIJ HEBBEN LEKKER EEN TOETSENBORD AHWHAWHAHWAMWH''. Donder toch een eind op met je kut gezwam. Het is een keuze die je maakt. Ga je voor simpelheid, gewoon WERKEND iets.. neem een Console. Hou je van rommelen op iets, beetje nix doen en geld weggeven neem een pc.
En nu ga ik slapen!
Laatst bewerkt: 28 dec 2006