1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Waarom haten pc gamers consoles?

Discussie in 'Games' gestart door BigSyke, 26 dec 2006.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    >_< omdat je tegenwoordig met een power pc veel duurder uit ben en omdat nou`ja dat heeft m`n vriend omdat je je legaal games moet komen en o nee 5,- per game doet hem al pijn al wil hij een pc van €1500,- kopen.

    Ik denk ook dat veel pc gamers niet willen accepteren dat sommige games zoals Halo prima om de xbox spele met de controlls want ik kan persoonlijk geen shooters spele met toetsenbord en muis (>_< shame on me).
     
  2. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je een bron hier van?

    Op wikipedia staat:
    contrary to rumours surrounding the issue, DirectX 10 will not be released to the Xbox 360 via a software patch, this is due to incompatibilities of the graphics hardware.
     
  3. BLACE

    BLACE Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel veel op de pc,,maar ik speel toch ook veel op mn 360 en soms nog wel eens op mn oude xbox(veel games doen t nog STEEDS niet op de 360)..
    Een maat van mij is echter wel een tijd geleden volledig over gestapt op pc en kraakt nu zo goed als alle consoles af,,behalve de wii,, die gozer is volledig nintendo verslaafdXD
     
  4. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ...ik speelde eerst veel op de pc, maar nu heb ik toch een voorkeur voor de 360. dat komt vooral door de games.
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, de GPU van de 360 is vooral op Direct X 9.0c gebaseerd. Hij heeft wel enkele features die ook in Direct X 10 voorkomen, maar zeker niet allemaal. Dat is een lange tijd geleden (officieel?) gezegd door iemand van Ati dacht ik.
     
  6. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik game al zo'n 15 jaar op PC's.
    Heb ook een Xbox en sinds een paar weken een 360.

    Beide hebben wel wat, met een PC is het lekker aanklooien met settings om de game beter te laten runnen... tegenwoordig ben ik hier te lui voor :p
    Shooters met keyboard en muis, heerlijk...
    Hardware is wel erg duur en je moet blijven upgraden.

    Een console is gewoon relaxed, game erin en spelen maar.
    Shooters met een controller is even wennen maar prima te doen, ook voor een PC shooter fanaat zoals ik ;)

    Bijkomend ding is dat sommige games nooit op de PC zullen verschijnen...
    PC games zijn vooral (mmo)rpg, shooter, simulatie, en strategie games.
    Bijna geen arcade, fighting en platform games...
     
  7. bassie56

    bassie56 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    ik game ook al heel lang op de pc maar ik heb ook een xbox 360 en ik game misschien iets meer op de pc maar de 360 is ook heel vet om op te gamen en het is wat afwisseling als je ff geen zin meer hebt om te pcen :thumbs:
     
  8. Cizzler

    Cizzler Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal wel uit frustratie zijn...consoles werken zo ubersimpel: disc erin en spelen...Op de PC moet je eerst installeren en gaan klooien met de instellingen, en dan heb je nog de kans dat het niet goed werkt. Daarnaast is een PC vaak duurder dan een console, en mensen hebben snel de neiging om hun eigen aankopen te moeten verdedigen. "Het is duurder dus moet het wel beter zijn' ook al is het niet zo...

    Beetje jammer want zo loop je een hoop leuke games mis...
    We hebben zelf een PC en meerdere consoles..alles heeft zo z'n voor een nadelen. We hebben alleen laptops dus sjah echt de nieuwste games speel je daar niet op, dan ben ik blij als zo'n spel wel op de 360 verschijnt. Het gaat mij om de games zelf en niet om het platform waarop het draait.
     
  9. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik deed eerst ook op me pc maar dat instaleren kan ook een gezijk wezen zeg
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik game nu alleen op mijn pc, omdat ik geen console heb. Ben van plan over niet al te lange tijd een xbox 360 aan te schaffen met gears of war, zodat ik daarna games zoals Halo 3 kan spelen. Ik ben toch wel onder de indruk van de 360, maar games zoals Call of Duty prefereer ik mijn pc voor, althans, als ze daarop uitkomen, CoD3 bijvoorbeeld...
     
  11. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar maanden geleden moest ik de keuze maken: PC of Xbox 360.. Ik zat maar te piekeren en me hersens te kraken.. WAT moest ik nou nemen.

    Na veel gepers (wtf :p) ging ik toch maar voor de PC. Ik ff een leuk systeempje uitzoeken.. 400watt voeding? naa.. doe maar 500watt, ff voorbereiden op de toekomst. Een 1900XT mmhh.. neem ik liever de 1900XTX 512mb. 2 koeler fans? nee man, zeker 4 nemen van een goed merk. 1gig geheugen, maak daar maar snel 2gig van ect. WTF.. 1400 euro?! Nouja, sparen dan maar. 2 weekjes later las ik alweer op Tweakers: directx 10 kaarten op komst, Intel komt met hun nieuwe duo 2 core procesoren.

    Verdomme.. zo zat ik een paar weken op school: ''Zal ik nou de E6600 van Intel nemen of de E6700.. of toch maar een AMD''.

    Na een tijdje was ik het zo zat met dat gezeik over samenstellen. En zelfs toen ik wat GOEDS had samengesteld wist ik gewoon dat er een tijd kwam dat alles weer vervangen moest worden. Ik liet een nieuwe pc maar ff links liggen en pakte me ''oude'' pc weer op en plugde hem in het stopcontact.

    -2 weeks later-. What the fuck.. 600 euri's op me jongeren rekening o_O. Toch maar eens ff in de Xbox 360 verdiepen. Damn 430 euro voor een xbox met alles erop + Gears of War. Mischien wel veel maar fuck it, ik koop hem. Geen gezeik, geen gezeur, geen ''kijk uit voor de toekomst geblaat'', geen weken lang piekeren over een onderdeeltje. Gewoon naar een simpele zielen winkel gaan (Dixons ^^) en dat ding ophalen.

    Eenmaal thuis uitpakken die shit en op me tvtje zetten. Uren achter elkaar gegamed. 's Avond in me bedje begon ik eindelijk te realiseren dat ik iets heb wat gewoon WERKT, wat niet happert, niet 2D is en wat niet saai is. DAMN wat voel dat vermaakt zo'n Xbox 360. 430 euro is eigelijk nog geneens zoveel voor een next-gen Console. 1400 euro voor een pc.. ppff wat een geld.

    Zelfs vandaag de dag heb ik nog ZAT geld liggen, en binnenkort komt ook zeker mijn Samsung 19'' widescreen 940BW me brievenbus inrollen, samen met een leuk geluidssetje.

    -------------------------------------------------------------------------

    Ja mensen :p wat een gezeik zullen jullie wel denken, maar geef mij maar een Console. Ik heb JAREN lang zwaar die-hard gegamed. Van CoD2 tot Warcraft 3. Van WoW (180 DAGEN speeltijd in 1 JAAR!!! ziek) tot Counter strike Source.
    Bij elke game had ik wel gezeik dat de FPS niet goed was, me pc overhit werd of een fatale virus op me hardeschijfje zat te kamperen. Ja mensen... ik ben het zat met de PC. Vanaf nu zit ik er alleen nog op voor het internet en msn. FUCK de games op de PC.

    Om toch maar ff terug te komen op het topic zelf :p Ik vind dat ze consoles en pc's niet eens mogen vergelijken. Het zijn gewoon 2 verschillende werelden. Je gaat toch ook niet een judo-club vergelijken met een smartlappen koor. En die ventjes die elkaar afrellen van: ''WIJ HEBBEN LEKKER GEARS OF WAR!! JULLIE NIET'' ''WIJ HEBBEN LEKKER EEN TOETSENBORD AHWHAWHAHWAMWH''. Donder toch een eind op met je kut gezwam. Het is een keuze die je maakt. Ga je voor simpelheid, gewoon WERKEND iets.. neem een Console. Hou je van rommelen op iets, beetje nix doen en geld weggeven neem een pc.

    En nu ga ik slapen!
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2006
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Daar heb je een punt pc kun je niet vergelijken met een console.

    M`n vriend zat al te zeike van dat ja half life 2 met de kaartjes van tegenwoordig er beter uitziet dan Gears of War etc.

    Hou op met dat gezeik ga je ut vergelijke ja pc is beter... Direct x.10 etc maar what about the price?
     
  13. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    BIjna een perfecte post, maar ik heb een pc en heb er relatief weinig problemen mee. Tuurlijk, het kostte 1500,- met scherm erbij maar dan kan je ook jaren vooruit, en ja, ik had er toch een nodig voor mn studie.

    Tuurlijk komt er ook een 360:D
     
  14. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ja natuurlijk geldt het niet voor iedereen. Sommige mensen hebben nou eenmaal veel geld (goeie job) en andere niet. Mischien ligt het ook wel een beetje aan de leeftijd :p. De gemiddelde 16 jarige heeft volgens mij niet een super baan, dus daarom is een pc al snel erg duur. Mischien dat als ik een jaar of 18/19 ben dat ik ook wel een dikke pc heb staan, joost mag het weten.

    Iniedergeval thx voor je reactie ;) . En op jou systeempje is ook niks aan te merken. Ookal zat ik meteen te denken aan een Intel Processor ipv de AMD :p . Maby komt dat wel omdat ik een beetje pietje precies ben ^^ een mierenneuker op het gebied van gaming.

    @ Nightbringer. Ten eerste heb je een goeie muzieksmaak :p. En jap, pc kan je gewoon niet vergelijken met de console! Op sommige punten wel natuurlijk (bepaalde games) maar qua techniek en meestal ook nog naar de ''eigenschappen'' van het persoon achter de console/pc is gewoon ZO anders. Bijv: Toen ik nog vollop WoW speelde zat ik in een best beukende guild, elke avond wel via Ventrillo (soort teamspeak) met elkaar te praten. Ongeveer 40% van de mensen uit mijn guild hadden een baan in de computer industrie. Allemaal hadden ze wel een pc van 2500 euro, 2 dikke TFT schermen en nog steeds geld zat. Zulke mensen kan je gewoon minder snel achter een console zetten. Ook zijn die mensen meestal de hele dag bezig met hun PC, eraan klote en al dat ongein.

    Ik ben bang dat je MINDER SNEL iemand achter de console zal vinden die al jaren lang in de computer industrie zit (ik sluit het niet uit :p). Vandaar dat het gewoon zo verschillende werelden zijn. De mensen die erachter zitten hebben zulke andere kwaliteiten en ideeen over bepaalde dingen. Niet te vergelijken dus!
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2006
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Kan niet wachten tot ik mn 360 heb dan gaat er denk ik een nieuwe wereld open
     
  16. Renegade Master

    Renegade Master Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn laatste nieuwe PC was van 2004, ding koste toen 1200eur. Bij het spelen van de nieuwste generatie PC games trekt ie niet het niet meer helaas, maar ik ga dr echt voor GEEN CENT meer spul ingooien. Heb zon jaartje of 15 altijd relaxt op de pc gegamed, maar ben dat eeuwige gezeik met drivers, patches, verouderde hardware etc gewoon beu.

    Ben inmiddels al wat ouder, huisje boompje beestje, kan en wil ook geen uren meer achter dat schermpje hangen, hoef ook niet zo nodig alle gekraakte games op mn pc (die je toch nooit allemaal kan checken). Ik koop voor die honderden euros aan gedwongen PC upgrades per jaar (wil je een beetje bijblijven) wel gewoon legaal goeie games voor mijn 360.

    Gewoon het gemak, lekker op de bank, consoles zijn ook toegankelijker, mn wederhelft moest niks van pc games hebben maar kan wel uren zitten UNO'en :) Ik heb geen seconde spijt van de aankoop van mn 360.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2006
  17. cedric

    cedric Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    vind op consoles gamen relaxed lekker in je zetel liggen (wat je met een toetsenbord en muis niet moet doen) !:9
     
  18. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Jah als je niet eens fatsoenlijk kan spellen dan is installeren wel erg moeilijk =( _0/ .

    Het is gewoon Dvdtje d'r in pleuren, hier en daar op next klikken en klaar is Kees.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nu dat games zo groot worden begint het wel lang te duren vooraleer een game is geïnstalleerd :'-(. Wat zal ik blij zijn als binnen x(x) jaar Flash HD's (of hoe dat ook oemt) mainstream worden, eindelijk van die trage dingen van nu af :cool:. Mja, tegen dan kunnen we waarschijnlijk onze games al vlotjes streamen (buiten hier in België waar ze alles duur, traag en klein houden ivm internet) :+.
     
  20. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Je kan ook mounten, geen fysieke limiet...
     

Deel Deze Pagina