Doodvonnis voor Saddam Hussein

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 5 nov 2006.

1. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Wat the fuck?

Totaal onwetend ben jij... Dus je ontkent dat de VS Irak bezet?

2. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    de irakezen zijn zelf net zo goed bezetters, en bezetters mogen van jou toch dood dusss, maakt niet uit joh als je bezetter bent in opdrachtvan je regering moet je dood, tuurlijk.

3. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    De doodnormale irakeze burger is een bezetter? Hoe kan je dat nou jezelf wijsmaken. Die burgers hebben nooit rust gehad. eerste golf oorlog, tweede gold oorlog, amerikaanse bezetting, dagelijkse aanslagen etc etc.

4. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    how, volgens mij ben ik nu met iets anders in de war:eek: sorry:+
    maar het feit dat je zei dat de amerikaanse soldaten dood moeten frustreert me

5. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ze moeten niet dood. Maar als ze in Irak zitten en worden dood gemaakt zou mij totaal niks uitmaken. Irak heeft het recht zich zelfd toch de verdedigen...

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Haha , je bent een klein beetje verkeerd het gaat hier om irakezen in hun eigen land waar de amerikaanse troepen momenteel bezetterke spelen.
    Bij de palestijnen zijn het de israeliérs die daar bezetterke spelen.

En veranderd er nu iets, nee toch, sterker nog het geweld zal vanaf nu alleen maar toenemen .
    Het mondt daar uiteindelijk uit in een totale burgeroorlog....

Edit: die post had ik nog niet gelezen toen ik mijn reactie plaatste...;) :b:

Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  7. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    goh zei ik drie posts geleden niet dat ik verkeerd zit?

8. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    WOOOOHOOO WEG MET DIE HOND! PARTY WHOLE NIGHT! DRINK ON THE DEATH OF SADDAM WOESTIJNRAT!!

9. the hammer

the hammer goeiemorge

Leuk Bevonden:
    0
    t is altijd gezijk daar gewoon een muur der tussen zette

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Goed dat Saddam dood is. Ben principeel voor de doodstraf en vind dit dus een goede zaak.

11. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Stuur dit naar de ingezonden stukken rubriek van de Telegraaf, en je maakt een aardige kans dat het geplaatst wordt. :{

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    En weer een briljante post :{. Ik zal de woorden die me te binnen schieten bij het lezen van jou posts maar voor me houden.

@ een aantal. ge-wel-dige posts, lekker onderbouwd enzo.

@ Rikkel, ondanks dat ik de gevoelens enigsinds kan begrijpen (Zoals ik al zei: Ongelukkige dag) ff dimmen, dit soort posts dragen ook bar weinig mee aan een discussie, laat staan het beeld wat je nu van je zelf laat creeeren.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik hoop dat mijn post niet onder die noemer vat, en wat betreft rikkel , de terechtstelling van saddam is in mijn ogen óók een soort van provocatie weet je.....
    Binnen enkele dagen zullen we hoe dan ook de gevolgen hiervan moeten aanschouwen....
    EDIT: en voor wat dient het internationaal hooggerechtshof in den haag dan nog....aangezien de amerikanen saddam hebben gevangen zou hij altijd in den haag voor onpartijdige rechters hebben moeten verschijnen en niet zoals nu door een gerechtshof waarvan iedere rechter uit de sjiietische patij afstamde en dit terwijl saddam een soenniet was...... democratie dus...

Laatst bewerkt: 31 dec 2006
  14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    @Rikkel, kortzichtigheid kenmerkt je posts.

Nee, als we zo allemaal zouden denken dan zou het allemaal lekker opschieten. |:- Beetje een zieke gedachte, een enge gedachte eerder.

Noem jij het ontvoeren van onschuldige hulpverleners en journalisten om ze vervolgens te onthoofden op TV verdedigen? |:-
    Daarnaast, denk jij nou echt dat elke Amerikaanse soldaat in Irak zit om Irakezen kapot te knallen? Denk het niet, het merendeel zit daar helemaal niet voor hun plezier. Je doet nu precies eigenlijk waar je de Amerikanen en anderen van beschuldigd, namelijk generaliseren. Elke Amerikaanse soldaat is een bezetter, iedereen die dit hele verhaal steunt haat de Islam etc.

Ik vind je hele standpunt in deze discussie vrij kortzichtig, je ziet alles maar van een kant en je weigert volgens mij om het van de andere kant te zien. Je bent compleet tegen Amerika en alles en iedereen die er maar een soort van begrip voor heeft / achter staat, je bekijkt het maar van een kant.

Volgens mij heb je het ook niet zo op Nederland? Waarom is Nederland laf? Wat houden ze volgens jou dan moeten doen?

15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    @ svennies: nee

Ach gezien het feit dat Amerika geen enkel rechtshof als dat van den Haag erkent als officieel ("bescherming" van eigen soldaten) was dat te verwachten. Democratie bezit zoiezo al een vorm van schone schijn en die in Irak is gewoon puur een masker, Politiek gezien is er geen stabiele "democratische" regering te vormen. Het is vrij naief te denken dat de Amerikanen rustig toekijken en het politieke spel z`n gang laten gaan.

Zoals Bush sr Saddam in het zadel hield (door de opstand bewust niet steunen) kan je er op rekenen dat Bush jr zijn voorkeur wel in het zadel helpt
    Mijn mening hierin is niet echt van belang, de zoveelste anti amerika post is een beetje nutteloos.

Hoe het ook wezen mag. Het geweld zal alleen maar erger worden hiermee en terrorisme nog meer stijgen, maargoed "the war on terror" had toch al een averechts effect.

16. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    boontje komt om zn loontje

17. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Je reactie laat me eigenlijk alleen maar lachen als ik eerlijk ben :+
    Je zou je nog eens in de problemen kunnen werken door je mening zo te uiten, en dan zal het niet door mij, maar door een of andere debiele rascist wel geshowed worden ;)

Enniewee; ik had hem liever zien rotten in een of andere afgelegen cel. Of een strafje op Alcatraz, leuk plekje daar :b:

18. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op geenstijl.nl is een filmpje van de dood van Saddam te zien. Klik

19. Victor

Victor Guest

Beste rikkel, als je het niet op Nederland hebt, waarom ben je hier nog?

20. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm… Ik zal toch mijn mening eens geven... Saddam Hussein was zeer zeker een monster eerste klas… Laten we daar even duidelijk over zijn… Hij deed mij vooral denken aan Stalin, dezelfde boeventronie… Hoewel Stalin meer uitstraling had, lol… Dit zijn gevaarlijke mensen, dictators zoals ze wel genoemd worden… Soevereine vorsten kennen we in onze democratische landen niet meer echt… De macht is min of meer verspreid via politiek en het is niet meer één persoon die de dienst uit maakt… Toch zijn er genoeg landen waar nog immer één man regeert… Saddam Hussein was er één van… Het grote probleem met dictators is, dat ze aan de macht zijn en aan de macht willen blijven… Ze grijpen meestal de macht via bloedig militair ingrijpen, doordat ze uiteindelijk de sterkste blijken te zijn in hun land… Maar de sterkste is niet altijd de "beste" in psychologisch opzicht… Dictators (b)lijken vaak ernstige misdadigers te zijn in de ogen van de buitenwereld… Vanuit het standpunt van de dictator gezien leven ze in een relatieve angst om zelf afgemaakt te worden, vandaar dat ze vaak zelf – voordat er ook maar een schot is gelost – het liefst met ijzeren hand regeren en onderdrukken… Het is niet voor niets dat Saddam Hussein hele dorpen liet uitmoorden omdat er een aanslag op hem werd gepleegd… Ik heb beelden gezien van hoe gemakkelijk hij een gifgas aanval liet uitvoeren, je ziet gewoon de vrouwen en onschuldige kinderen dood op de grond liggen…

Verder liet hij martelingen die werden uitgevoerd door zijn "lieve" zoontjes gewoon toe en gaf er zelf ook gemakkelijk opdracht toe, alsof het even een drankje tussendoor was… Deserteurs uit het leger liet hij zonder pardon hun oren afsnijden zodat iedereen ze meteen kon herkennen, enzovoort. Ik zal daarover verder niet in details treden… Ik ben in principe tegen de doodstraf, maar ik ben er eigenlijk niet rouwig om dat Saddam Hussein dood is… Ik weet dat dat wel enigszins klinkt alsof ik van twee walletjes wil eten, maar dat moet dan maar... Maar het klopt wel dat er nog meer van dit soort gasten vrij rondlopen en de mensenrechten grof schenden… Onze democratie is niet heilig, ook in naam van onze zogenaamde vrijheid gaat er genoeg mis, maar zoals ik al aangaf is de macht min of meer verdeeld en zijn vorsten en presidenten eigenlijk meer de buikspreekpoppen van de samenleving… Daarom is er eigenlijk niet meer te spreken van "onschuldige burgers", want die burgers kiezen hun eigen regeringen… Uitzondering zijn de kinderen, die kunnen niet kiezen… Het zijn ook de kinderen die altijd de pineut zijn in oorlogssituaties en dergelijke…

Maar goed, het is een moeilijk onderwerp… Wat je ook als natie of naties doet, er komt altijd een reactie… Dus of Saddam Hussein nu leeft of ter dood is veroordeeld, je ontkomt nooit aan een actie van sympathisanten… Het extreme fundamentalisme heeft er waarschijnlijk een martelaar bij… Ik vind dat het niet de schoonheidsprijs verdient, maar zou het ook maar iets uitmaken? Het is meer een slok op een borrel dan koren op de molen van de extremisten… Die zitten hoogstwaarschijnlijk toch al bordevol haat, dus een Saddam Hussein meer of minder maakt volgens mij niet veel uit… Ze zullen hun plannen daardoor niet wijzigen, hooguit kunnen ze het als rechtvaardiging aanmerken dat ze weer een reden hebben om zichzelf in een volle trein op te blazen in Irak of elders… Het is een onafgebroken strijd om wie de macht heeft en draagt, met alle gevolgen van dien… En als je geen leger tot je beschikking hebt om een ander van de aardbodem te vagen, ga je snipers werven die Amerikaanse soldaten kunnen neerleggen van grote afstand… Het is een krankzinnige wereld, zolang er mensen zullen bestaan houden we dit soort ellende… |:-

Dictators moeten worden afgezet… Of ze de doodstraf moeten krijgen is maar zeer de vraag… Soms is het een keuze tussen twee kwaden, en moet je het minst kwade dus maar kiezen… Nogmaals, dit is een ingewikkeld onderwerp… Volgens mij kom je er nooit helemaal uit, het is als met de kip en het ei… Wie was er het eerste bij? Wie is ooit met moorden begonnen? Elke beschaving heeft bloed aan de handen, maar degene die heden ten dage moedwillig mensen martelt en vermoord moet veroordeeld worden… Daar hebben we onze wetgeving voor en hopelijk is die rechtvaardig genoeg om psychopaten het zwijgen op te leggen…

Deel Deze Pagina