1. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    neej ok, dan is het goed :b:

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik geloof dat ik op zolder ook nog wat Thunderdome cd's heb liggen verstoffen.
    Tegenwoordig is het meer de andere hardcore variant waar ik naar luister.

Zo nu en dan een beetje Sensation Black achtige muziek is wel lekker tho. :cool:

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Commerciele hardcore shit?
    Als je dit vergelijkt met hiphop/r&b/rap etc. (ben niet zo thuis in die muziekstijlen), het enigste wat je daar van hoort is ook allemaal commercieel, dan zitten er ook mensen tussen die de commerciele zooi niks vinden en voor de minder commerciele dingen gaan.

Ik luister nu zelf wat minder naar hardcore, meer hardstyle en jumpstyle.
    Ik luisterde begin van t jaar echt heel veel naar Angerfist. Als je dit vergelijkt met DJ Outblast, klinkt het veel minder commercieel imo.
    Korsakoff vind ik echt geen hardcore, meer hardtrance ofzo. Ik het album The Sounds of DJ Korsakoff een tijd terug geluisterd (om te luisteren hoe de rest van haar muziek is), maar dat klinkt dus echt allemaal niet als hardcore, niks wat echt in de buurt komt. Tijd terug draaide ze in een disco bij mij in de buurt, het is dat Outblast haar nog wat aardige tips gaf, anders was het gewoon een trance avond. Verder kán ze geeneens goed draaien, echt veel draaifouten.

De hardcore DJ's waar ik veel naar luister:
    - Angerfist
    - DJ JDA
    - DJ Promo
    - DJ Nosferatu
    - DJ Partyraiser
    - Kid Morbid
    - Neophyte
    - Noize Supressor
    - Re-Style
    - T-Junction
    - Tha Playah
    - Tommyknocker
    - Unexist

Ik vind hardcore nog steeds heerlijke muziek om naar te luisteren en om op los te gaan tijdens uitgaan (helaas wordt het bij mij in de buurt erg weinig gedraaid).
    En nee, ik luister het niet om "cool" te zijn, sommigen uit mn klas vind je zelfs een loser als je naar hardcore luistert (die luisteren veel R&B etc. en dingen uit de top 40).
    Laat iedereen gewoon lekker de muziek luisteren die die mooi vindt, zonder gezeur met vooroordelen over bv. mensen die naar hardcore luisteren.

Laatst bewerkt: 23 dec 2006
  4. ViperMike

ViperMike Guest

Naar die DJ's luisterde ik ook in het begin, toen vond ik nog hardstyle en hardcore mooi en terror en speedcore niks aan. Maar na een tijdje wou ik steeds hardere muziek en nu luister ik niks anders meer dan Terror en speedcore.

5. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben toch meer fan van hardstyle.
    ben eigenlijk in de 2e begonnen met trance, lekker commerciele shit enzo, hardstyle was ik nog helemaal niet mee bezig: dat hoor je niet op de radie...
    toen vanaf me 17e naar die feesten gegaan. begonnen met trance energy, ook lekker commercieel, maar was het enige wat ik kende.
    sinds dat feest ben ik juist veel andere trance cd's gaan kopen, waar heel veel niet commerciele shit op stond, wat veel beter was.
    vervolgens in 2003 naar qlimax geweest en sindsdien helemaal verkocht door die muziek. ik vind wel dat de hardstyle toen beter was dan dat het nu is. zeker als ik die oudere cd's en dvd's luister merk je dat.
    hardcore ging me eigenlijk altijd te ver. dit jaar op defqon ff naar de hardcore tent geweest. vond ik opzich nog wel lache ook. maar bij hardcore vind ik het een half uur of uurtje leuk, dan heb ik er wel weer genoeg van gehad, maar snap wel steeds meer waarom mensen hardcore leuk vinden.
    nu ga ik vooral naar hardstyle feesten om lekker een avondje te beuken.
    een trance feest op z'n tijd vind ik ook leuk, maar dat is meer om gewoon echt een avond chill naar die muziek te luisten en te genieten...

wat ik nog even kwijt wil tegen iedereen die zegt dat er geen boodschap in hardstyle enzo zit:
    dat is ook niet de bedoeling. ik vind het vooral: verstand wat lager zetten, en lekker beuken en genieten. ik dat bij muziek het er vooral om gaat hoe het klinkt. het moet je meteen aanspreken, niet pas als je 3x goed naar de tekst hebt geluisterd.

6. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Juist em :thumbs:
    "Dr zit geen tekst/boodschap in", "Het heeft geen boodschap", "Het is alleen maar boem-boem-boem-boem"

Het gaat bij hardstyle/hardcore en al dat soort stijlen niet om de boodschap, die zit er zowat nooit in. Het gaat bij die stijlen idd er gewoon om dat je gewoon simpelweg los kan gaan op de beat.

Maar jah, de meesten die er niet naar luisteren begrijpen dat niet en horen niet dat sommige nummers gewoon weg helemaal top zijn.
    Dat boeit mij niet: ik vind het gewoon heerlijke muziek.

7. SiNNeD26

SiNNeD26 The world, chico.

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij in de buurt zit nog wel een tent waar ook hardcore wordt gedraaid maar helaas trekt die tent veel van die neo-nazi-wannabee mongolen. Ik ben d'r twee keer geweest maar tering wat een dom volk (met hun opgerolde broekspijpen, bomberjacks, white power kettingen). Laatste keer dat ik daar was kwam er een "buitenlander" binnen en die ging tegenover zo'n idioot met een white power ketting staan om te vragen wat hij daarmee wou zeggen. Toevallig stond ik in de buurt dus ik kon horen dat hij antwoorde "niets, ik ben gewoon anti-christ". Ik ben toen maar weggegeaan omdat er toch wel weer een vechtpartij zou komen. 't Is daar elke week raak, wel jammer want het had een leuke tent kunnen zijn.

Edit: kijk net ff op de website van die tent: hij is inmiddels ook gesloten.

Mijn eerste harcore ervaring:

;)

Laatst bewerkt: 31 dec 2006
  8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Zowel Hardcore als hardstyle belichamen muzikale armoede. Veelal verkarchte oude nummers met ene kutbeat. Slecht voor je oren.....

9. SiNNeD26

SiNNeD26 The world, chico.

Leuk Bevonden:
    0
    Fantastisch, een kenner |:- Van welke muziek hou jij dan als ik vragen mag?

10. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Kijk naar z'n gare signature en je weet genoeg. Het leukste is als mensen denken dat rap, hiphop en r&b minder muziekaal arm zijn....computer gegenereerde schijt beats en een of andere domme neger met een 3 kilo wegende double ketting die iets van een blaadje staat op te lezen....mja, zeer stoer. Losertjes die denken dat er geen skill, tijd en moeite bij Darkcore/Industrial/TeKno komt kijken...achja..ik zal er maar nix over zeggen :lol:

11. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Typisch een omschrijving van hardcore en hardstyle van mensen die het "muzikale" achter de muziek niet horen.
    Maar goed, daar zit ik niet mee, luister naar wat je wil luisteren ;)

@ Pig Josh: Mooie omschrijving :D

@ Sinned: Dat soort gasten vind ik dus echt gewoon zielig, dan zou ik dus ook niet naar die tent gaan. Je kan wel een bepaalde mening hebben over het gedrag van sommige allochtonen, maar gewoon omdat iemand een andere huidskleur heeft met white power zooi lopen enzo vind ik gewoon té zielig.
    White power hoort niet bij hardcore imo.

Bij mij in de buurt was er wel een tent waar ze een speciale hardstyle/hardcore zaal was. Dat was gewoon super. Het maakt niks uit wat je huidskleur is, de meesten deden gewoon normaal tegen iedereen. Gewoon los gaan op de muziek en lol hebben. En zo hoort het ook gewoon te kunnen.

Helaas is die zaal gesloten, kwam een nieuwe eigenaar die moest zonodig de hardstyle zaal weg hebben. Nu zijn er in die disco nog maar 2 zalen: eentje met veel R&B etc, eentje met apres ski muziek.

Was erg jammer, want het was daar gewoon leuk om te komen.

Er is nog wel 1 discotheek, is iets verder rijden bij mij vandaan dat moet wel echt met auto. Daar ga ik af en toe wel naar toe, daar is het ook gewoon heel erg gezellig, ook zonder geklooi met van die wannabe-nazi's. Dan is zo'n avond echt super.

Laatst bewerkt: 31 dec 2006
  12. ViperMike

ViperMike Guest

Al die alogtone luistere naar hip hop en R&B, blanke luistere naar hardcore.
    Al kom je naar zo een hip hop tent zie je ook alleenmaar alogtone, en denk je dat die zo vriendelijk zijn al zien ze een blanke binne lope? Want ik word af en toe gek van die ologtonen, broek op half 11, pet spr scheef, hoe ze erbij lope, en ze denken dat alles om respect draait terwijl ze nie eens wete wat het inhoud. Niet alle alogtone zijn zo maar tog wel meer als de helft. Soms geef ik die nazi's groot gelijk.

13. Yko

Yko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dus waarom ik niet graag naar hardcorefeesten ga. :)

14. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb jij het over gast? Meer als de helft zo? Ik weet het niet hoor, maar ik krijg hier het vermoede dat jij in één of andere beschermd rijke luizen dorp bent opgevoed.

-------------------------------------------------------------------------

Het is trouwens zo dat je in ELKE muziek geskillde muzikanten kan vinden. Elke muzikale stijl kan moeilijk zijn om te maken en aan de andere makkelijk uit te buiten zijn door 10 keer hetzelfde te doen.

Ik hou totaal niet van hardcore, maar dat er geskillde producers zijn die vette shit maken zal ik niet ontkennen.

/salute

15. Victor

Victor Guest

Harde en bevooroordeelde omschrijving, maar het zal wel uit een moment van woede voortkomen.

Je hebt geen idee waar je over praat. En leer goed Nederlands please. :)

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Er zit een kern van waarheid in, aangezien juist DIE groep allochtonen vaak problemen geeft, maar dan moet je niet gaan generaliseren. Daarnaast mag je zelf weleens naar school gaan, aangezien je spelling niet onder doet aan die van de "ologtonen".

17. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Dat valt echt wel mee, ik reageer net zo kortzichtig op zijn domme post zoals hij kortzichtig dit topic binnen stapt met een dwaze opmerking. En woede? Nee, niet echt....meer een poging om de gast duidelijk te maken dat als hij praat over "Muzikale armoede" hiphop, r&b en rap nog wel wat armer zijn dan darkcore e.d.

Maar als we het nu over muzikale armoede hebben kunnen we net zo goed alle huidige muziek afschrijven. Muziek met gevoel en pure emotie zoals oude blues, soul, rock 'n roll en jazz bestaat tegenwoordig niet meer. Het ergste vind ik nog geweldige oude nummers die door sletjes als Britney Spears of gare boybandjes "gecovered" worden en daarmee helemaal verziekt en aangepast op de huidige generatie TMF kindertjes gereleased worden.

18. Victor

Victor Guest

Hm, ik spreek vanuit het oogpunt van HipHop en ik kan je zeggen dat er nog genoeg gevoel en pure emotie in zit. Sterket nog, underground word je zwaar bekritiseert als je rapt zonder emotie of gevoel. De muziek is echt niet simpeler, probeer jij maar eens een goede beat te maken + goede tekst + hook + de factor dat het klassiek is. Dat is écht veel moeilijker dan je denkt. ;)

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Daarnaast zijn er ook genoeg albums met grotendeels of zelfs voor 100% live instrumenten gebruikt itt de computer-gefabriceerde deuntjes die Pig Josh aanhaalt.

20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Pig josh gezien je sing up date ben je hier lang genoeg walrus te kennen en zou je snappen dat wat je zegt niet echt klopt. En ken je walrus niet, dan ken je vast dingen als : penisnijd

Deel Deze Pagina