Ik zei het mischien wat raar. Maar Nederlands is tegen de doodstraf, maar toch stond minister Bot erachter. Op dat soort momenten laat Nederland twee gezichten zien. Het zelfde met soldaten naar Afghanistan sturen we hebben daar niks te zoeken.
Nederland is mijn thuis en ik ben hier opgegroeid en zou het zeer erg vinden als hier iets gebeurd. Maar de dood van Saddam lost niks op, escaleert alleen maar de boel. En vooral de dag! Snap je dat het kwaad wekt bij moslims? Is het dan zo oneerlijk om kwaad te zijn?
Hij moest gewoon de cel in, maar het gaat me op pricipe's. Als Amerika de hele wereld zou uitroeien van dictators hoor je me niet praten. Maar als het om bijvoorbeel een China gaat doen ze niks aan mensen rechten, waar ook precies dezelfde pratijken plaatsvinden als in Irak. Ik ben zeer gefrusteerd op hoe alle is gegaan. Kan je mishien dan ook bergijpen dat wij moslims ons ook 'gepakt' voelen? We staan constand in een negatief daglicht en de hele wereld is op onze ogen gericht. De irakese bevolking leefde 'veiliger' dan nu de Amerikanen er zijn.
En waar heb ik dan meer kritiek gegeven op de Nederlandse mentaliteit? Als ik het met sommige dinegn toch niet eens ben is dat toch mijn goed recht? En waarom zou ik moeten oprotten? Ik heb nog nooit een strafbaar feit begaan. Ik houd het bij mijn mening en zal die nooit indersteunen door daden, zoals jij mischien van me denkt?
Het proces was gewoon schijn. Sadam zou nooit kunnen vrijgesproken worden, dat zou ook te oneerlijk zijn voor alle mensen die hij gedood heeft. Maar het is wel een Irak met Amerikaans aangestelde politici. En een Koerd heeft hem terecht gesteld
Laatst bewerkt: 31 dec 2006