Doodvonnis voor Saddam Hussein

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 5 nov 2006.

1. ViperMike

ViperMike Guest

Komt allemaal door doe bush. Het schijnt zelfs dat die moslims niet eens achter de aanslag van het WTC zate. Het scheen zo dat bush dat zelf had gedaan, heb er een reportage over gezien en daar zie je zoveel dinge in die niet kloppe.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Stond Nederland wel achter dit besluit? Wij hadden er niets mee te maken volgens mij.
    Amerika heeft hem overgedragen aan het strafrecht van Irak zelf.
    Dus Amerika & de rest van de wereld, hebben niets met zijn doodstraf te maken gehad.
    De veroordeling zelf is zelfs door een Irakeese jury gedaan.

Tuurlijk verdiende de man een veel langer durende straf. Tuurlijk had hij net zoveel pijn moeten ontvangen als dat hij uitgedeeld heeft.
    Maar zijn eigen land heeft besloten om dat niet te doen.
    En tja, dat hij nu dood is, ben ik niet bepaald rouwig om.

Good riddance.

Daar gaat dit topic niet over.

3. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die ook gezien en ik geloof er geen hol van dat dat zo is. Vergeet niet dat je met bewerkingen van video's een hoop kan doen en bovendien: waarom zou Bush dat doen? Als ze erachter komen dan krijgt hij de doodstraf omdat hij 5000 man af heeft gemaakt.

On topic: ik denk dat de doodstraf voor Saddam wel terecht is. Echter, het is natuurlijk maar net hoe je tegen de doodstraf aankijkt. Ben je voor of ben je tegen. Ikzelf ben voor en als je dan kijkt wat voor dingen Saddam heeft gedaan dan kun je je voorstellen dat ik het terecht vind dat hij is opgehangen. Iemand met andere denkbeelden zal het natuurlijk kunnen opvatten en slap/triest/beschamend of weet ik veel wat.

Mooi voorbeeld hiervan vind ik mijn moeder.. die is tegen de doodstraf en vond dat je hem in de cel moest zetten zodat hij over zijn zonden kan nadenken. Nou met alle respect voor mijn moeder, maar dat is kansloos. Gevangenisstraf is mijn ogen bedoeld om je te laten nadenken over je zonden zodat je na een bepaald aantal jaar kunt laten zien dat je ervan hebt geleerd. Met levenslange gevangenisstraf hou je én een cel bezet én je hebt geen kans om te laten zien dat je van je zonden geleerd hebt. Met andere woorden: afmaken. _0/

4. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het ook totaal niet eens met een aantal dingen in Nederland. Mag ik nu ook oprotten? ;)

Of is het misschien beter hier te blijven en er proberen iets aan te doen.

Sorry hoor, maar wat voor mafkees moet je zijn om zo'n reactie te plaatsen.

Over Saddam: Ik vind het een beestachtige man, die beestachtig is veroordeeld. Ben ik het daar mee eens? Nee totaal niet.

A: Voor heel veel trouwe volgelingen is er geen kans meer hun leider ooit terug te zien, die gaan nu dus door het lint. Want het is onomkeerbaar.

B: De doodstraf is barbaars en volkomen niet van deze tijd. Als je de doodstraf gaat uitdelen gaan criminelen die de kans lopen deze te krijgen ALLES doen om uit handen van de politie te blijven. (Dit gaat dus even over de doodstraf in het algemeen, niet over Saddam's geval) Dus je maakt eigenlijk gewoon beesten van mensen die ze als een celstraf dreigde, niet hadden geworden.

5. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol

6. Victor

Victor Guest

Geen idee of je het tegen mij hebt, maar ik plaatste die reactie omdat rikkel wel vaker veel kritiek heeft over onze 'Nederlandse mentaliteit'.

7. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Nou het filmpje staat ook alweer op internet...

Hè, hij hangt 8)

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Nederland stond er niet echt achter. We hebben zoiets van 'we zijn tegen de doodstraf!, mja het was wel een slechte man natuurlijk'.

wat natuurlijk compleet onzinnig is, want het gaat er helemaal niet om of het nou wel of niet fijn dat hij dood is, maar om hoe het is gegaan.
    Ik vind het bijzonder triest dat hij, op die dag, ter dood is veroordeeld voor iets dat betrekkelijk klein is. Hij had natuurlijk gewoon moeten worden veroordeeld op het internationaal gerechtshof. Maar hij is opgehangen voor het doden van 148 mensen, wat vergeleken met de genocide en twee oorlogen die hij is gestart, iets kleins is. Ik denk dat ze gewoon snel van hem afwilden, maar dit is natuurlijk geen gerechtigheid.Het 'ik ben blij dat hij dood is' gaat hier dus ook niet op.

9. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Wat LA daar zegt.
    Maar kijk, ik heb er persoonlijk geen moeite mee dat ze die vent hebben omgelegd, maar het is niet goed voor de mensenrechten.
    En het was me al iets te vroeg, ze hadden volgens mij veel meer informatie uit hem kunnen halen over Bin Laden en heel de extreme groeperingen die daar in die hoek van de wereld huizen. Volgens mij hebben ze op deze manier echt alleen maar de spanning verhoogd. De Amerikanen die daar ook mede voor verantwoordelijk zijn zal het niet in dank af worden genomen. En ik verwacht weer een burgeroorlog daar, een grotere dan want dat is al een tijd aan de gang natuurlijk.

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    haha :lol:

Heb het hele filmpje gezien.. werd er een beetje niet goed van, maar dat was te verwachten. Ben wel blij dat we van Saddam af zijn.

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zei het mischien wat raar. Maar Nederlands is tegen de doodstraf, maar toch stond minister Bot erachter. Op dat soort momenten laat Nederland twee gezichten zien. Het zelfde met soldaten naar Afghanistan sturen we hebben daar niks te zoeken.

Nederland is mijn thuis en ik ben hier opgegroeid en zou het zeer erg vinden als hier iets gebeurd. Maar de dood van Saddam lost niks op, escaleert alleen maar de boel. En vooral de dag! Snap je dat het kwaad wekt bij moslims? Is het dan zo oneerlijk om kwaad te zijn?

Hij moest gewoon de cel in, maar het gaat me op pricipe's. Als Amerika de hele wereld zou uitroeien van dictators hoor je me niet praten. Maar als het om bijvoorbeel een China gaat doen ze niks aan mensen rechten, waar ook precies dezelfde pratijken plaatsvinden als in Irak. Ik ben zeer gefrusteerd op hoe alle is gegaan. Kan je mishien dan ook bergijpen dat wij moslims ons ook 'gepakt' voelen? We staan constand in een negatief daglicht en de hele wereld is op onze ogen gericht. De irakese bevolking leefde 'veiliger' dan nu de Amerikanen er zijn.

En waar heb ik dan meer kritiek gegeven op de Nederlandse mentaliteit? Als ik het met sommige dinegn toch niet eens ben is dat toch mijn goed recht? En waarom zou ik moeten oprotten? Ik heb nog nooit een strafbaar feit begaan. Ik houd het bij mijn mening en zal die nooit indersteunen door daden, zoals jij mischien van me denkt?

Het proces was gewoon schijn. Sadam zou nooit kunnen vrijgesproken worden, dat zou ook te oneerlijk zijn voor alle mensen die hij gedood heeft. Maar het is wel een Irak met Amerikaans aangestelde politici. En een Koerd heeft hem terecht gesteld :+

Laatst bewerkt: 31 dec 2006
  13. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Lul toch niet zo uit je nek man.

Dubbele principes? Hoezo? Europa heeft duidelijk gemaakt dat het niet achter de doodstraf staat (alom bekend), maar dat wij de rechtsgang in Irak respecteren. 'Wij' hebben Saddam niet opgehangen en het heeft verder weinig met ons te maken. Als je al iemand zou willen betichten van dubbele principes dan moet je allereerst bij het Iraakse volk en hun [democratisch gekozen] regering wezen.

Dus, wacht, Moslims haten (een generalisatie van hier tot Tokyo, maar goed) Amerikanen omdat ze niet eerst allerlei landen in Afrika binnenvallen en dan pas Saddam hebben aangepakt? Aan de ene kant zeg je (terecht) dat Saddam een misdadiger en een terrorist is, maar vervolgens draai je je om en lijk je hem te willen verdedigen. Over dubbele principes gesproken..

"Ze" zijn de Amerikanen zeker? Ondanks het feit dat het een Irakees besluit was Saddam op te hangen op/net voor het 'aller heiligiste' feest van de Moslims.

Goh, alweer een momentje van dubbele principes. Aan de ene kant noem je de Moslim extremisten "gek[ke]", ietwat mild uitgedrukt naar mijn mening maar goed, vervolgens draai je je om en keur je het volledig goed wat die gekke extremisten allemaal doen. Ik kan me niet aan de verbeelding onttrekken dat je nogal wat sympathie hebt voor Moslim extremisten/terroristen en Saddam.

Zeggen de namen Taliban en Al Qaeda je misschien iets? We hebben wel degelijk wat te zoeken in Afghanistan.

Wat dacht je van gerechtigheid? Dat de dood van Saddam de situatie in Irak niet oplost snapt iedereen natuurlijk, maar dat is het doel ook niet van zijn straf.

14. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Nederland geeft duidelijk gezegd dat ze het vonnis terecht vonden. En dat vind ik niet goed! Ook al zou Bush morgen berecht worden hij zou dan nooit de doodtraf moeten krijgen! Niemand moet de doodstraf krijgen.

Ze zetten Saddam af wat een goede zaak is. Maar waarom alleen Sadam er zijn ook genoeg andere te pakken. Waarom doen ze dat niet? Het is duidelijk waarom ze Irak zijn binnengevallen

Geloof je echt dat het bestuur in Irak een eigen wil heeft. Ze zijn gebonden aan de VS. Ze geven hun financiele steuen en militaire. Ze zijn een poppenregering net als Diem in Vietnam. En het waren Shiieten die niet die feestdag vieren ;)

Aanlsagen op Amerikaanse soldaten zijn in mijn ogen niet slecht. Op journalisten en toersiten etc wel! Soldaten zijn daar de boel aan het bezetten dus als Irakzen zich willen verdedigen drijf je de bezetter naar buiten door hun troepen aan te vallen.

EDIT: http://www.nu.nl/news.jsp?n=930398&c=11

Ik lees dat Zalm er tegen is maar Bot accepteerd het wel enigzinds. En ik was me aan Bot's uitspraak gaan vast binden. Mijn excuses :)

Laatst bewerkt: 31 dec 2006
  15. ViperMike

ViperMike Guest

Ik heb er een documantere over gezien, en het is heel raar dat ze de zwarte doos niet hebbe gevonde en een paspoort van de piloot wel:confused:
    En ze hadde metinge gedaan hoelang een flat bleef brande, het was altijd hoe groter hoe langer hij bleef brande(gemiddeld een uur of 2)....en het WTC storte na een half uurtje al in. En ze viele precies naar benede en niet naa links of rechts, en dat met 2 gebouwe. Als jij die documantare hebt gezien weet ik zeker dat je er wel anders over denkt.

16. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    ik wou nog even vertellen dat ik denk dat sommige mensen nu denken dat ik een halve gek ben :+ Mischien was ik iets te fel in de eerste post, maar alleen omdat ik kritek heb op een aspect van Nederland betekent niet dat ik dit land haat. Ik ben geboren ern getogen in Nederland en zou niet beter worden en houd van Nederland net zoveel als van Marokko. Maar de dag waarop dit is gebeurd is absoluut onrepectvol jegens moslims.

17. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Dat is jouw persoonlijke mening en die komt overigens overeen met die van Nederland en Europa.

Het is zeer zeker waar dat de VS erg "selectief" is, maar dat maakt het in mijn ogen niet minder terecht dat Saddam is afgezet en inmiddels is berecht en ik begrijp ook niet goed waarom Moslims hier boos over zouden zijn.

Ja, ik geloof dat de regering in een Irak een eigen wil heeft.

De VS is geen bezetter, hoe vaak het ook moge herhaald worden. Irak is een soeverein land met een door het volk democratisch gekozen regering. Die regering kan en mag de VS op elk moment verzoeken te vertrekken, maar heeft dat tot op heden niet gedaan.

De VS is er nu nog om voor stabiliteit te zorgen. Ik begrijp niet precies hoe iemand die sowieso al niet kwaadgezind is zich daardoor "bedreigd" zou kunnen voelen.

Uit het artikel dat je zelf linked:

Moet ik het nog toelichten? Er is werkelijk niets mis met wat Bot heeft gezegd.

18. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    roflcopter /Mod Post zinnig of post niet - Orcrist

19. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Metingen gedaan? Waar? Raporten gezien?
    Ik vind dat soort verklaringen altijd maar vaag. Je kunt zo veel metingen doen, maar een vliegtuig dat in een gebouw vliegt kan moeilijk bij bekeken worden of dat wel klopt, dat het gebouw na een half uur instort.
    Je kunt als Bush zijnde veel regelen, maar regelen hoe en wanneer een gebouw in elkaar stort, nee dat is onmogelijk.
    Tenminste, dat denk ik. Wie weet wat voor een argumenten er nog zijn te bedenken door die docu-makers.

20. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    je hoeft niet altijd alineas vol te typen om een punt te maken

Deel Deze Pagina