Doodvonnis voor Saddam Hussein

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 5 nov 2006.

1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De mensen die daar geen Amerikanen willen hebben? Ja, dat kan ik me voorstellen.

Jep, kan ik ook begrijpen

Denk dat daar verschillend over wordt gedacht.

Sowieso vind ik het sneu dat daar onschuldige mensen moeten sneuvelen. Onder het regime van Saddam was het niet best, maar nu is het ook niet bepaald prettig leven daar.

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, vertel me dan maar eens waarom de VS na de zuivering in Afghanistan net dat land binnenvallen waar de organisatie van de Al Quaeda hélemaal géén banden mee had. en waarom ze daar nog steeds zitten.....
    En dat ze landen zoals Pakistan waarvan wél is geweten dat zij fundamentalische trainingskampen van terreurgroepen op hun grondgebied hebben dan wel ongemoeid worden gelaten.... en vertel me dan óók eens waarom 18 kapers de saoudi-arabische nationaliteit hadden.
    En ga me dan maar eens een keer verklaren waar bush net na de aanslag al direkt met het vingertje richting irak wees,en dit zonder één enkel concreet bewijs....
    En de reden voor het starten van die oorlog, massavernietigingswapens...enne vriend, hebben ze iets gevonden dat daar in de verste verte óók maar op lijkt.
    De reden waarom irak aangepakt is en Pakistan niet is simpel de een heeft iets wat de ander niet heeft..
    Irak heeft de olie, en pakistan heeft kernraketten.....en o ja de aanslag in londen waarbij de daders van pakistaanse origine waren en die allemaal tot kort voor die aanslagen allemaal verscheidene weken naar pakistan getrokken zijn....opleidingskampen?????

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wat moet ik met deze flauwekul jouwerzijds? Lees mijn betoog en ga niet alleen in op die zin. Ik zeg namelijk geenzins dat ik het niet erg vind dat Amerikanen doodgaan. Dat wil Rikkel volgens mij ook niet zeggen. Lees zijn nuancering even na.

Als je niet inhoudelijk wilt reageren reageer dan niet. Ik vind die tien zinnen met uitleg mijnerzijds nu bijna tijdsverspilling. Zie mijn vorige post. Dus doe even normaal en ga in op mijn inhoud.

Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2006
  4. the hammer

the hammer goeiemorge

Leuk Bevonden:
    0
    net of die militairen daar zo gaarg zelf naar toe willen was in vietnam ook en vietnam was egt een erge oorlog als je in kooien met ratten werd gegooit en gemarteld en russiche roulte of hoe je het dan ook schrijft moest spelen om die vietnamezen zich te laten vermaken enz...

en waar nog zeuren of het het nu goed of niet was hij is er nie meer je kan het tog nie meer terugdraaien

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat zeg ik ook nergens, lezen vriend.

Hetgene waar ik op reageerde was eerst je post, de rest heb je daarnaa erbij ge-edit. Dus waar ik op in ga was in eerste instantie je post.
    Daarnaast hadden we een discussie over rikkel zijn ideeën, dat je daarna met allelei ander zaken komt, dat interesseert mij op dat moment niet, dat was namelijk op dat moment niet de main point. De achterliggende gedachte van deze oorlog en andere oorlogen hebben we al in andere threads besproken, het ging hier om rikkel zijn ideeën op dat moment.

Doe even normaal? Waar dat op slaat, geen idee. Maar van hetzelfde.

6. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    mn punt was dat wat hij zei klinklare onzin was

roflcopter

nog zon grappenmaker, het feit dat nu een of ander poppenkast regime de amerikanen accepteerd betekdn niet dat ze het land onrechtmatig zijn binnengevallen. ugh

(kijk eens arjan, ik heb ge-edit)/Mod Heel goed van je. -Arjan
    saddam kon alleen dromen van waar bush nu mee bezig is. Iraq was idd niet bepaald prettig maar leven onder zijn dictatuur was tig keer beter dan de rampzalige situatie die er nu is.

Laatst bewerkt: 1 jan 2007
  7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe , ik kan je begrijpen ze verlossen zogezegd irak van saddam en zijn soennitische didactuur.....
    En wat gaan we nu krijgen...een sjiietische didactuur....die zich net zo gewelddadig zal moeten gaan opstellen om het land , de soennieten en koerden onder de duim te houden , net zoals saddam verplicht was te doen.
    Het enige dat veranderd is dat de yankees nu een woordje mee te pruttelen hebben ginds onder het mom dat ze een jonge democratie steunen die in volle ontwikkeling is:emo: , tot ze er weer uitgezet worden zoals destijds in iran het geval was....

8. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm… Ik heb nog nooit zoveel moderators en een administrator zien reageren in één topic… Blijkbaar levert deze discussie veel vuur op… Ik heb een standpunt dat voor een aanzienlijk deel overeenkomt met die van Svennies… Ik draai al heel wat jaartjes mee in deze krankzinnige wereld… Ik ben 45 jaar en ik moet bekennen dat ik vind dat de wereld de laatste tien jaar gekker lijkt te worden… Ik kan het mis hebben, maar er is nog nooit zoveel narigheid op de televisie en in het nieuws geweest… Ooit zag ik Amerika als een kracht die enigszins stabiliteit bracht in de wereld, ik ben opgegroeid met de Koude Oorlog met het communisme…

Maar er is van alles boven tafel gekomen, ik vervloek de media vaak omdat ze zaken eenzijdig belichten, maar ze brengen ook veel nieuwe dingen aan het licht… Ik moet bekennen dat ik niet meer weet wie ik kan vertrouwen… Ik ben een Westerling, en ik hoor bij de NATO-landen… Maar als ik zie hoe goor Bush zit te liegen dat het gedrukt staat en hoe Balkenende als een schoothondje achter hem aan loopt te kwispelen denk ik: “wat is er met Nederland gebeurd?” Maar goed… Het is 2007 en Saddam Hussein is terechtgesteld… Het is geen mijlpaal geworden… Integendeel... Ik walg van het feit dat een groot aantal mensen die geen Irakees zijn, maar toch genieten van het gegeven dat Saddam Hussein wordt verhangen... Dat getuigt meer van decadentie en sensatiezucht dan van ethisch nadenken... Het doet aan de nadagen van het oude Rome denken, waar misdadigers in de arena voor een groot publiek werden afgeslacht door gladiatoren of door de leeuwen werden verscheurd...

Elke natie heeft boter op zijn hoofd, ik vertrouw de USA ook voor geen cent, alhoewel zij ons in ‘40-‘45 uitstekend hebben geholpen… Onze grootouders weten hoe blij ze waren dat de Canadezen ons wit brood kwamen brengen na de hongerwinter van ’44 en Nazi-Duitsland was verslagen… Saddam Hussein was een dictator, een alleenheerser… Bush is geen alleenheerser, maar ik vind wel dat hij raar praat en ik ga me dan wel degelijk zorgen maken over de senaat en het congres in Amerika…

Ik denk nog wel eens met weemoed terug naar de jaren dat Clinton regeerde… Okee, hij heeft ook soms merkwaardige beslissingen genomen w.b. de buitenlandse politiek van de V.S. maar ik heb het idee dat hij toch veel menselijker was dan die idiote Bush… Ik zal de dag roemen dat George Bush is opgerot met zijn agressieve praatjes… Maar goed… Ik vraag me soms af waar het naartoe moet met deze wereld… Het terrorisme is afschuwelijk, maar wordt wel heel erg breed uitgemeten terwijl er elders in de wereld talloze andere wandaden worden verricht in naam van welke natie dan ook… Het zou mooi zijn als we onze ogen open blijven houden, en niet alles maar voor zoete koek slikken… Of de regeltjes nou worden uitgedokterd door ons eigen kabinet of dat we een verlengstuk dreigen te worden van de USA… Het wordt tijd dat de NATO weer echt zijn bondgenootschap waar maakt, en zich niet gek laat maken door welke agressor dan ook… Anders gezegd: kijk uit voor de tunnelvisie… :D

9. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    sorry er was niks 'soennitisch' aan zijn dictatuur

de baath partij was seculair. en niks van hun beleid was soennitisch, in tegendeel wat hun zeiden en practiseerden is absoluut verboden en in sommige gevallen puur ongeloof in Islam.

maar nu is het tussen Saddam en Allah. hij heeft de getuigenis van Islam afgelegd voor zijn ophanging, ik hoop persoonlijk dat het een teken van berouw is van zijn acties maar Allah weet het best wat er in zijn hart afspeelde.

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Saddam betrok de soennieten mee in zijn bestuur mijn beste, samen domineerden zij de sjiietsche meerderheid,en of er nu amerikanen in irak zijn of niet, het komt nooit meer goed tussen beide gemeenschappen....en dan heb je de koerden nog , die eisen ook een deel op weet je....

11. ViperMike

ViperMike Guest

Dage van te vore ware telkes verdiepinge afgeslote wegens "onderhoud", het scheen dat er toen in de kelder explosieve ware geplaats en op een aantal andere verdiepinge ook. Maar je zult het tog niet gelove, maar nadat je die documantere hebt gezien zul je wel anders denken. Ik geloofde het ook niet in het begin.

12. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    je kan wel zeggen 'hey ik ben soeniet' dat maakt je acties nog niet karakteristiek van een 'soenniet'

dit is beledigend. kijk de christenen van vandaag, naar de kerk en daarna uitgaan, drinken en sex voor t huwlijk, kijk de priesters met de kinderen. ik ga het dan tog ook niet hebben over deze dingen als 'christelijk.' deze dingen hebben niks met het christendom te maken en wat saddam en zijn vrienden deden had absoluut niks met Islam, soennie of shi`i te maken/

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    goed, dan zijn we het er wel over eens dat een land zoals irak er eentje is vrijwel niet te besturen valt op een "democratische "manier omdat alle partijen in hun geloof blijven gevangen zitten en niet tot een wederzijdse dialoog toegankelijk zijn .....of hoe respectievelijke opvattingen over het geloof een ware democratie en vreedzaam bestuur hoe dan ook in de weg staan...
    Hoe noemen we dit dan mijn beste, hypocritie of kortzichtigheid ofwel gewoon domheid en onbegrip aan beide kanten..... vertel het me...of het geloof dat waard is....dat er duizenden slachtoffers vallen ... heeft jouw allah dat ooit gewild... nee toch...diens woorden van vrede zijn misbruikt door een stelletje godsdienstfanaten die de hele koran gebruiken én misbruiken om er hun waarheid uit te slepen... en diegene die deze fanatici mooi volgen zijn net zo willoos als die schaapjes die nu tijdens het offerfeest op de slachtbank zijn terechtgekomen.....

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Los daarvan moet het Amerikaanse leger (min of meer) van de VN in Irak blijven (iig op verzoek van.)

Maar goed, "onze" jongens hebben het/doen het echt super in Irak en Afganistatan! Dat mag ook weleens een keer gezegd worden. Het gaat meestal in dit soort discussie erover dat Bush etc ook opgehangen moet worden. Daar wil ik me dan ook van distantiëren.

15. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    als je ook maar een druppel kennis had van hoe het werkt in Islam wist je beter dan dit. het dispuut tussen Ahlus Sunnah wa'l Jama`ah (die je soennies noemt) en de Shi`ah is geen klein dispuut wat je even opklaard over een kopje thee.

en wat is het geloof waard? het is meer waard dan alle rijkdommen op deze aardbol

Islam dicteerd vrede wanneer het gepast is, en dicteerd vechten waneer het gepast is. nu is het een verplichting op elke moslim die het kan, om te vechten tegen de amerikaanse bezetters en diegene die hun helpen. en nee dan steun ik niet moslims die marktplaatsen bombarderen dus gooi niet gelijk het label van terrorist op mij.

je kan veel zeggen van mensen die vechten zonder angst voor de dood maar willoos is niet een van die dingen. willoos is toepasbaar op de mensne die op hun luie reet zitten en hopen 'oh mischien is het morgen beter'

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hypocriet..... dat straalt er uit je woorden.... wanneer het gepast is... jaja...
    Heb ik gezegd dat jij een terrorist bent, nou mooi niet, als jij eens een keer beter zou leren lezen dan had je allang begrepen dat ik tegen die hele invasie in irak gekant ben ......
    Edit: en nou moet ik eerst jouw edit gaan lezen.neem ik hier dus mijn laatste woorden terug,maar mijn voorgaande woorden blijven nog in perspectief, en als je de gehele geschiedenis had gevolgd zou je wat betreft mij een andere conclusie hebben getrokken.

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De Amerikaanse bezetters? Like wtf? De Amerikaanse troepen worden treden momenteel op de achtergrond op. Irak wordt bestuurd door een eigen regering. Sowieso, als de Amerikanen nu zouden terug trekken zou het een grote tering zooi worden. De Amerikanen blijven óók op uitnodiging van deze regering en de VN. Tuurlijk zal het leger eigen belangen hebben. Bij welke oorlog van wie dan ook tegen wie dan ook in de totale mensheid had dit niet.

Dat de Islam vrede voor strijd/oorlog plaatst geloof ik van harte, daarom snap ik juist niet waarom er iedere dag gevochten wordt tegen het Irakese leger/politie/Amerikaanse Leger. Sowieso die zelfmoord terroristen kunnen zicht geen waardig gelovige noemen. Een hooligan is toch ook niet een fan van de club waar hij voor "vecht". Er zit achter die zelfmoord terroristen gewoon een heel ander verhaal waar, mensen hun brood mee verdienen. Een zelfmoord terrorist is slechts een pion in deze piramide. Boven dat (zelfmoord0terroristen verhaal zit gewoon dikke buisness. Hiermee bedoel ik voornamelijk de schakels/personen die je nooit op TV ziet/zal zien.

De enige partij die momenteel Irak bezet zijn terroristen. Hierdoor kunnen de normale man en vrouw niet naar hun werk of kinderen naar school.

18. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag je de woorden van mij aan te wijzen die je mij een hypocriet hebben laten noemen. ik heb niet gesproken met twee tongen, wat is zeg is eenduidig.

is wat ik zeg over vrede en geweld hypocriet? sorry maar balonnen en frans bauer cds zullen niet veel disputen oplossen. Dus islam dicteerd vrede met diegene die ons niet hun uit onsze huizen dwingen, onse broeders en zusters niet vermoorden, onze vrouwen niet verkrachten als je goed met ons omgaat dan dicteerd het goede relaties en respect. maar, als je ons behandeld als vuil dicteerd het zeker geen liefde en respect, dan moeten we vechten. ik zie eerlijk waar die hypocricie daar niet in.

en ik kraakte je niet af, wat ik deed is je duidelijk maken is dat van saddam en zn click deed op geen enkele manier 'soennitisch' is te noemen. als ik daarbij zeg dat je geen kennis erover hebt is dan geen beledeging maar simpelweg zegegn waar het op staat. ik ben overtuigd dat als ik zonder kennis over jouw religie/ideologie/beroep ga praten als een autoriteit dat je mij erop wijst dat het mischien dieper ligt dan het lijkt.

19. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    die regering is een poppenkast

een leger verantwoordelijk voor een aantal onschuldig iraaks bloed in zon korte tijd waar saddam alleen van kon dromen. wat een fantastisch volk, ugh.

ik keur wat ze doen af maar ik wil even zeggen dat het niet de plaats is van een niet moslim om te zeggen wie is een moslim en wie niet. dat zeg ik niet als belediging voor jou maar er zijn dingen die je tot buiten het geloof leiden en er zijn simpelweg zondes, klein en heel groot. zelfmoord aanslagen vallen onder de laaste categorie.
    ik vind het wel heel knap hoe amerika eht altijd voor elkaar krijgt om na alles wat ze doen de mensen tog zover te krijgen om een brd voor hun hoofd te houden en te zeggen 'die terroristen...'

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De Amerikanen hebben zich in een aantal gevallen misdragen. Klopt. Goed te praten? Nee natuurlijk niet. Deze militairen moeten gestraft worden. Aan de andere kant wordt er iedere dag door 99,9999999% van de andere groep militairen voortgang geboekt. Op het nieuws zien we alleen dood en verderf omdat dit verkoopt. Wanneer heb je voor het laatst iets goeds gezien over (de oorlog i.c.m Amerika) in Irak? Op internet is redelijk wat te vinden. Op het RTL nieuws zie je echter niks, en zul je ook nooit zien ook.

Dus om deze 0,00001% moeten alle moslims vechten tegen de Amerikanen? Beetje krom als je het mij vraagt. Degene die Irak verscheuren zijn personen (zoals je zelf al aangaf) die iedere dag voor 50 doden zorgen d.m.v autobommen etc. Degene die opdracht geeft tot deze geweldadigheden is echt niet met het geloof bezig hoor. Of wel soms?

Laatst had ik iig een documentaire gezien van een Irakees die wél tevreden was. Echt een ontzettend mooi gezicht om te zien. Iets wat we echt té weinig zien...

Deel Deze Pagina