Dat heb ik mijzelf ook eens afgevraagd en het gevraagd op het htforum. Wat sowieso een feit is, is dat bij analoge kabels het verschil in kabels groot is. Bij digitale kabels zijn de meningen hier heel verschillend over. Maar dat het bassically op hetzelfde neerkomt als analoge. Wat je veel hoort is dat het bij korte afstanden niet echt veel uitmaakt of je een dure kabel of goedkope digitale kabel hebt. Maar heb je 12 meter hdmi kabel nodig naar je beamer, dan komt die kabel bloot te staan aan vele meters blootstelling aan invloeden van buitenaf, en is een dure, goed afgeschermde kabel een pré op de goedkopere. Dat kan ik me goed voorstellen.
Het tweede verhaal wat je hoort is, dat je bij de korte afstanden (dus voornamelijk van dvd naar receiver ed), juist dáár weer een goed afgeschermde kabel moet hebben, omdat dáár achter je appartuur juist veel andere kabels zitten die storingen afgeven. Waaronder onder ook the mother of straling, de stroomkabel.
De anders zegt dat de kabel belangrijk is, maar de connector die erop zit nog veel belangrijker. Over de algehele kwaliteit van het binnenwerk van de connector, omdat die juist zorgt voor de verbinding van de kabel en het apparaat.
Eind goed al goed, veel meningen. Wat je iig ziet is dat veel mensen gewoon de dure digitale kabels kopen, misschien omdat het oog ook wat wil
Wat ik kan zeggen is dat ik zelf wel een groot verschil ervaren tussen een cheape 10 euro optical, en de Monster Game 360 TOS Kit. Of het aan de afscherming, lengte, of connector ligt...ik weet het niet echt. Het zal een combinatie van allen zijn
edit: oja....we zijn bijna bij de 1000 posts. Een mod heeft me gevraagd om op dat moment de nieuwe startpost aan te maken met de geupdate FAQ erin. I'll do..
Laatst bewerkt: 1 jan 2007