1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Zoek op tweedehandssites. Daar kun je er zeker wel vinden voor onder de 200.

Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
  3. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heel erg bedankt ;)

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Wat is het voordeel als er op je Home Theater een HDMI aansluiting zit?

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    HDMi is de nieuwe vorm van Scart. Een receiver / DVD speler met een HDMI aansluiting is op de toekomst gericht.
    Tevens kun je via HDMI tot 1080p doorgeven, in tegenstelling tot scart.

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zin om iets te upgraden, 'k weet alleen niet wat:): de speakers (alle speakers van het merk JMlab ipv. fronts van JMlabs en surrounds van Magnat), of de subwoofer.

Als ik de fronts zou upgraden, zou ik grotere frontspeakers kopen (JMlab Profil 5b), en de huidige speakers naar achter verplaatsen. Dan zou ik nog een luidsprekerpaar zoeken uit de Profil-serie om er 1 te gebruiken als centerspeaker (wat ik met de tweede doe weet ik dan nog niet:)).

Subwoofer upgraden lijkt me duidelijk:).

Wat zouden jullie doen? Ik neig naar de fronts upgraden, want alle speakers van 1 merk zal waarschijnlijk de grootste verandering brengen in het geluidsbeeld. Nu sluiten de speakers namelijk niet 100% op elkaar aan.

Laatst bewerkt: 31 dec 2006
  7. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fronts upgraden. :)

Wordt het geheel homogener van.
    Sowieso pik je dan op gebied van stereo ook een graantje mee.
    Het is iig de meest veelzijdige upgrade die je nu kan doen.

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat het de NAD C325BEE gaat worden. :D

De Marantz PM7001 gaf een lekker vol geluid. De NAD vond ik in de eerste instantie tegenvallen. Het geluid voelde heel direct aan. Eenmaal een andere cd opgezet, en toen werd ik aangenaam verrast door het NAD geluid. Heel erg open, veel lucht om de instrumenten en stemmen.

Toen ik thuis was heb ik nog even het internet afgespeurd, maar wat is nu precies het verschil tussen de C352 en de C325BEE? Behalve het continu vermogen dan. Is mij niet helemaal duidelijk geworden.

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    BEE staat geloof ik voor de achternaam van een Designer/Engineer bij NAD.

Meestal is het bij NAD een wat nieuwere versie.
    Maar ik dacht alleen qua design.
    Verschil tussen 320 en een 320BEE waren de ronde hoekjes.
    Intern geloof ik Nada.

Maar daar kan ik me ook in vergissen.

Bij Marantz heb je O.S.E. en KI ( Ook de naam van een Engineer ) edities waarbij ze interne bekabeling en dat soort dingen allemaal aanpakken. Dus de afwerking en componenten zijn net wat slicker.
    Bel anders eens een dealer op, die vertelt het je denk ik meteen. :)

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 1 jan 2007
  11. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is imo een goeie keus.
    Zeker om mee te beginnen. :thumbs:
    Daar kan geen Z 5500 tegenop.

12. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    8)
    hehe dankje,maar ik hoop dat het lukt hoor .. is nog niet zeker.
    Wel natuurlijk die JBL set maar ik weet niet of hij nog die Pioneer heb.

Ps. Jij heb wel een dikke Denon 8)
    Me toekomst :cool:

13. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus afgelopen vrijdag die Z5400 set gehaald !~

en mensen wat een vette sound komt daar uit zeg De tering :D

Qua muziek klinkt hij heel erg goed .. hoe hard hij ook gaat hij vervormt niet en geeft echt super mooie en diepe Bassen uit die bassbox !

en voor gamen en films is die set dus ook echt gemaakt hier zit je echt als een koning op je troon :D

Gruwelijke set voor nog geen 200 euro bij elkaar ! zal snel is wat foto'tjes schieten van mijn Setup :)

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Foto , foto ,foto!!

15. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Heeeyy iedereen nog de beste wensen en dat we allemaal lekker keihard muziek mogen luisteren ;)

Ik heb ff wat vraagjes over videokabels, als je analoge kabels hebt (Composiet, S-Video, Scart, VGA en Component) en je neemt een duurdere kabel van het merk of van een ander merk zelf heb je automatisch een andere kwaliteit kabel. Je ziet gelijk verschil qua beeld. Maar nu heb ik een grote vraag over de tegenwoordige DVI-I en HDMI kabels deze zijn digitaal, zie je daar dan ook verschil als je een ander merk hebt ?

Kijk als verkoper zeg ik natuurlijk dat het beeld van de iets duurdere HDMI kabel rustiger overkomt en dat de kleuren beter zijn, maar is dat eigenlijk wel zo, zit het verschil niet ergens anders omdat ze digitaal zijn ?
    Het gaat zowiezo tussen de twee HDMI kabels van Vivanco en de Vivanco Prowire serie. Kijk de meeste mensen hebben daar geen ene bal verstand ervan, maar voor de kenner wil ik toch wel overtuigend overkomen :)

16. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Die 2e hands receiver staat te koop voor 285 , en die speakers +subwoofer kosten 250 inc. verzenden....samen kom ik op 535.- uit ...is er niks voor die prijs beter of goedkoper?

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik mijzelf ook eens afgevraagd en het gevraagd op het htforum. Wat sowieso een feit is, is dat bij analoge kabels het verschil in kabels groot is. Bij digitale kabels zijn de meningen hier heel verschillend over. Maar dat het bassically op hetzelfde neerkomt als analoge. Wat je veel hoort is dat het bij korte afstanden niet echt veel uitmaakt of je een dure kabel of goedkope digitale kabel hebt. Maar heb je 12 meter hdmi kabel nodig naar je beamer, dan komt die kabel bloot te staan aan vele meters blootstelling aan invloeden van buitenaf, en is een dure, goed afgeschermde kabel een pré op de goedkopere. Dat kan ik me goed voorstellen.
    Het tweede verhaal wat je hoort is, dat je bij de korte afstanden (dus voornamelijk van dvd naar receiver ed), juist dáár weer een goed afgeschermde kabel moet hebben, omdat dáár achter je appartuur juist veel andere kabels zitten die storingen afgeven. Waaronder onder ook the mother of straling, de stroomkabel.
    De anders zegt dat de kabel belangrijk is, maar de connector die erop zit nog veel belangrijker. Over de algehele kwaliteit van het binnenwerk van de connector, omdat die juist zorgt voor de verbinding van de kabel en het apparaat.
    Eind goed al goed, veel meningen. Wat je iig ziet is dat veel mensen gewoon de dure digitale kabels kopen, misschien omdat het oog ook wat wil :)

Wat ik kan zeggen is dat ik zelf wel een groot verschil ervaren tussen een cheape 10 euro optical, en de Monster Game 360 TOS Kit. Of het aan de afscherming, lengte, of connector ligt...ik weet het niet echt. Het zal een combinatie van allen zijn :)

edit: oja....we zijn bijna bij de 1000 posts. Een mod heeft me gevraagd om op dat moment de nieuwe startpost aan te maken met de geupdate FAQ erin. I'll do..

18. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Toslink is toch zowiezo een heel andere kabel dan een DVI/HDMI ? Of is het toch hetzelfde principe ?

Het leukste is ik mag die kabels ook testen, alleen ik heb zelf nog geen LCD of plasma TV :)

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, sorry. Optisch is sowieso niet vatbaar voor elektrische invloeden. Maar toch wordt vaker voorkeur gegeven aan een elektrisch signaal.
    Mijn vraag van toen op het htforum was algemeen over digitale kabels. Dus coax audio, maar ook dvi en hdmi.

20. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb het inmiddels nagevraagd, en BEE staat inderdaad voor de naam van de ontwerper. Qua uiterlijk is de 325 hetzelfde als de 320, op een 3,5mm jack na. Intern is de boel wel ge-update, tenminste hier en daar verfijnd. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina