Ik ben toch wel eens met de meeste hier, tuurlijk wordt er veel overdreven in heel veel tracks, THC'ers lopen echt niet (dagelijks) met een Glock of Smith & Wesson rond, tuurlijk zal 50 Cent best wel straat zijn (het feit dat hij wordt beschoten als bewijs) maar waar hij over rapt klopt ook echt allemaal niet. Ik vind dat de muziek er echt niet minder op wordt.
Dat er hier geen echte gangsters zijn, vind ik ook weer overdreven. Iemand zoals Kempi kan je toch makkelijk wel 'straat' noemen, heeft sinds z'n 13e meer cel gezien dan buiten lucht. Zo iemand als Kempi zit echt wel in het wereldje waar hij heel moeilijk uit kan komen, hij heeft nooit een opleiding afgemaakt. Denk je dat iemand als Kempi nog ergens aangenomen wordt? Tuurlijk heeft hij het zelf ver***** maar hij kan heel moeilijk die fouten terug draaien, zeker als hij weet dat hij goed is in hosselen en het ook goed verdiend.
Nederland heeft niet echt hele slechte wijken, maar dat komt vooral omdat ze het in Amerika fout hebben zien gaan. Veel goedkope huizen in 1 buurt heeft als effect dat er een ghetto ontstaat, veel mensen met een lage opleiding en weinig loon. Nederland heeft dit slimmer aangepakt en heeft het meer verspreid (lang niet allemaal hoor), hierdoor zijn er in nederland niet echt hele slechte wijken maar zeker wel 'gangsters' naar de nederlandse "waarden".
Ik heb er geen problemen mee dat rappers veel meer 'gangster / straat' doen dan als ze echt zijn, het is gewoon een onderwerp dat mij erg aanspreekt.
Ogri Ai & Makka - Even alleen
Klinkt een beetje amateur maar ik vind Ogri Ai wel lekker flowen en het luisterd gewoon lekker.
Laatst bewerkt: 3 jan 2007