[Documentaires] Welke, waar & discussie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 jan 2007.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Hey all,

Ik open even een algemene thread m.b.t. documantaires. :D

• Waarom?

Als ik soms nog rondhang 's nachts komt er wel eens een post voorbij vliegen van iemand die een docu heeft gezien over een bepaald onderwerp. Als er dan een linkje bij wordt gepost en ik ga kijken merk ik vaak dat ik het interessant vind om te kijken. Dus wil ik even kijken of het genoeg is voor een algemene thread waarin het dus makkelijker moet zijn om boeiende docu's te vinden :)

• Waar?

De dingetjes die ik voorbij heb zien komen waaren meestal linkjes van video.google en dat vond ik ook allemaal prima. Lekker makkelijk en toegankelijk voor iedereen. Dus als je wat weet, post dan ff een linkje erbij voor de mensen die ff online willen kijken naar een boeiende docu. TV mag uiteraard ook, maar eigenlijk open ik dit topic om de tijd door te brengen als ik 's nachts aan het surfen ben ofzo :+

• Welke?

Voorbeelden van documentaires waar het bij XBW wel eens over gegaan is zijn o.a.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-1590675314105139271&q=loose change --> Loose Change. Een docu over de aanslagen van 11 september op het WTC in Amerika. Veel boeiend materiaal wat leuke discussies opleverde.

Ook een documentaire over de maanlanding en of het wel echt gebeurd is was boeiend. En de discussie daarover natuurlijk ook :) Deze is hier te vinden:
      http://video.google.com/videoplay?docid=-1138935117048624484&q=fake moon

• Discussie?

Natuurlijk! Wat is een forum zonder discussie? Over boeiende documentaires zoals de 2 bovenstaande hebben veel mensen wel een mening en hebben die bijvoorbeeld al veel gegeven. En daar is in deze thread uiteraard ook ruimte voor! Maar het voornaamste doel is (voor mij anyway) het posten van boeiende docu's zodat ik eens boeiend de tijd kan doden :D

• Regeltjes?

Yup, hehe, je ontkomt er niet aan!

- Als je een docu weet, post dan even de link + het onderwerp!! :D
      - De standaard regels van het forum gelden natuurlijk ook hier dus;
      - Respecteer elkaar
      - Ga niet zitten flamen oid.. Discussies zijn leuk dus houd het zo!
      - Meer weet ik ff niet

Have fun en laat de boeiende docu's maar komen!!

PS: Ik reserveer de 2e post even voor een overzichtje van de geposte docu's :thumbs:

2. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Docu's

3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Leuke discussie? :+ Dat dat knutselwerk überhaupt een docu genoemd mag worden, maar ik zal er verder niet op ingaan voordat dit een herhaling wordt.

Hier mijn toevoeging aan deze thread in elk geval:

http://video.google.com/videoplay?docid=189608705425991617&q=Hitler speaks > een documentaire waarbij de techniek van tegenwoordig wordt gebruikt om te ontcijferen wat Hitler zegt tijdens zijn stille prive films 'achter de schermen' van het Nazi rijk.

4. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    I Agree, maar vond het wel leuk om te kijken :)

Thanks voor de toevoeging :thumbs:

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  6. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Interessante documentaire...:thumbs:

Dit is ook een erg boeiende documentaire. De docu gaat over de vraag of Jezus bestaan heeft en geeft een beeld van het Christendom. Helaas is de docu niet op internet te bekijken, maar kun je de dvd alleen bestellen via Amazon

Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  7. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heeft iemand anders nog gisternacht om 3 uur naar een documentaire over het monster van loch ness gekeken. T was eigenlijk niet echt een documentaire maar meer een experiment. Er was een team, dat had een levensecht monster gemaakt. Hij kon ook bewegen, en daarmee wilden ze mensen voor de gek gaan houden, was wel leuk om te zien. ik heb m niet op internet kunnen vinden btw.

Deel Deze Pagina