De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb een vraagje. ik heb de samsung LE32R72B, en hij ondersteund PIP (pc)
    als ik nou mijn xbox360 via de VGA HD kabel aansluit, kan ik dan ook gebruik maken van deze functie?
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat heeft niets met de kabel te maken, maar met je toestel. Ik heb een Philips Cineos 32PF9830 en die is zowel Analoog als digitaal (HD + DVD) superscherp. Maarja, dan praat je ook over een toestel van nu nog rond de 2000 euro.

    Ik heb hem in juni gehaald voor 2200 euro. Veel mensen kijken naar het design van een TV en die Samsung oogt in principe erg strak. Ga je het toestel analoog aansluiten dan is het gewoon slecht. Ook bij veel Sony Bravia's is dat het geval.

    Ik heb alleen voor LCD gekozen omdat ik niet echt groter kon dan 42inch, aangezien ik er vrij dicht op zit.
     
  3. super vinkie

    super vinkie Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog gewoon analoge tv. Klopt het dat je bij digitale tv niets meer hebt aan die 2 tuners of juist wel?
     
  4. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat licht gewoon aan de kabel hoor. ik woon in gouda, en we hebben hier recam, het goedkoopste en slechtste kabelnetwerk van nederland, en heb op zowel de philips tv beneden als de lcd tv op mijn kamer een lelijk beeld.

    @super vinkie: waarschijnlijk bedoel je PIP? dan kun je analoog en digitaal tv kijken tegelijkertijd ...
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt een digitale tuner en een analoge, als je straks dus overgaat op digitaal kun je dus je pip gebruikten (als je de coax kabel ook nog gebruikt).
     
  6. super vinkie

    super vinkie Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar gaat digitale tv niet over de coax dan?
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar komt het signaal in eerste instantie op binnen.
    Dit is de volgorde:
    Hoofd kabelel komt binnen, coax > HD decoder (of "gewoon" digitale decoder) > HDMI, SCART + coax naar tv aansluiting > digitale tv of "analoge" tv zenders :thumbs:
     
  8. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dan kan je tijdens het Xbox 360'en op groot scherm op een klein scherm televisie kijken/het beeld van een andere bron (andersom kan niet!).
    Dit heb ik zelf getest met mijn LE26R71B ;) Vrijwel dezelfde TV alleen kleiner formaat.
     
  9. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb maar even mezelf geQoute om nog wat dingen verder uit te leggen.

    Ja ik weet dat HD-Ready inhoud dat de tv minstens 720 beeldlijnen moet hebben in de hoogte, en dat deze tv daaraan voldoet.
    Maar 1024x768 is geen breedbeeld resolutie en de tv is wel breedbeeld.
    (kan iemand mij is uitleggen hoe ze dat hebben opgelost?)

    Hoe dan ook waarom zou je nu nog een Plasma tv kopen die het xbox360 beeld gaat downscalen als er zat Plasma's op de markt zijn die dat niet hoeven? (en die vaak even duur zijn of iets duurder.)

    Maar goed ieder maakt zijn eigen keuze, En de uiteindelijke keus is aan Sunset, Ik geef hem alleen een tip om nog meer uit zijn 360 te kunnen halen in combinatie met een nieuwe tv die hij van plan is te gaan kopen.

    En nee ik ga hier dus niet toegeven dat ik fout zat met mijn eerdere post.
    (ik heb namelijk nooit beweert dat 1024x768 geen HD-Ready is)
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Meeste (betaalbare) plasma's zijn nog 1024x768 volgens mij en modellen 2006 noem ik nog geen "oudere modelen" ;)
    En zo kan je jezelf ook afvragen (wat ik dikgedrukt quote): "Waarom kopen mensen nu nog LCD's die iets meer resolutie hebben tov plasma terwijl het beeld niet de kwaliteiten heeft die de plasma's wel hebben"? (hogere zwartwaardes, meer kleuropbrengst e.d.....)
     
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    De Keus tussen LCD of Plasma is persoonlijk,
    Ze hebben allebij hun voor en nadelen (hoewel dat steeds dichterbij elkaar komt)

    Hogere zwartwaardes? Kijk jij dan naar de balken boven en onder in het beeld of zwarte voorwerpen zelf? (auto's, kleding en voorwerpen)
    De ''zwarte balken'' bij veel films zijn namelijk niet zwart maar donker grijs omdat dat beter is voor je ogen en fijner kijkt, Moet dan wel eerlijk toegeven dat somige lcds daar wel heel slecht in zijn.
    Maar bij de kwalitatief zeer goede merken zoals samsung heb je daar geen last van.

    En het grote minpunt van plasma's waardoor veel mensen voor lcd kiezen is de grote van het scherm.
    Veel mensen nemen al genoege met een 26'' of 32'' of willen absoluut niet groter dan die maten.
    En in die maten heb ik nog geen plasma tv's gezien.

    Ikzelf weet nog steeds niet wat ik nu wil maar dat er een nieuwe tv moet komen dat is zeker.

    Weet er iemand toevallig een website die up to date is waar ik alles kan vinden over de verschillen tussen LCD en Plasma? En waar ook tips staan voor het maken van je keuze. (Liefst een Europese pagina. Engels of nederlands maakt mij niet uit)
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  12. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Pomtiepom!!

    vandaag heb ik dan eindelijk mn Samsung Le27s71b aangeschaft!

    binnen 15 min geinstalleerd en speelklaar gemaakt! en serieus wat een schitterende beelden tovert hij op dat scherm!

    ik vind dat er ook nog eens prima geluid uit komt!

    wel apart vond ik dat ik bij mn instellingen op mn dashboard voor 1080i kon kiezen, terwijl ik dacht dat deze samsung alleen 720p aankon! Alleen maar beter dus!

    ik ben zeer tevreden in ieder geval
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    http://www.avforums.com is voor mij dé site waar je veel info over de betreffende vragen kunt vinden (ook over andere home cinema gevallen als Blu-Ray en HD DVD :) )
     
  14. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Eh...duhhhhh!

    Elke hd tv ondersteund 1080I. maar das wel stukje minder goed dan 720P.
    Om te xboxen zou ik als ik jou was je xbox op 720P zetten.
    Waarom? Kijk startpost.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Ik denk dat de pixels niet vierkant zijn. De pixels zijn lang in de lengte en kort in de hoogte. Hierdoor heb je als nog een 16;9 resolutie. Er is iig geen enkele vervorming.

    De meeste LCD's hebben een resolutie van 1366x768. Daardoor wordt het beeld dus geupscaled. Volgens mij is downscalen nog altijd mooier. Maar naast dat ziet plasma er nog altijd mooier uit. Het zal wel persoonlijk zijn, maar ik kan niet begrijpen dat iemand een LCD er beter uit vind zien. Helemaal als je nog analoog TV kijkt.

    Met een LCD haal je echt niet meer uit de 360 dan bij een plasma hoor. Mensen worden vaak verblind door de cijfertjes. Die 1024 horizontale beeldlijnen doen echt niet onder voor de 1366 bij een LCD.

    De zwartwaardes van een plasma zijn dus echt wel beter hè. Hoe goed de LCD ook is, een plasma is altijd zwarter.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Analoog kijken is hier ook heel slecht.
    Een nieuwe coaxkabel + versterker maakt het beeld wel iets beter , maar het is niet het beeldkwaliteit als bij mijn 100hz Matchline beeldbuis.

    Ik merkte wel dat de Panasonic digitale-decoder wl beter werd , maar ergerde me regelmatig aan de verkeerde beeldformaat.
    Het nu de Samsung HD-decoder gekocht maar deze upscaled het beeld perfect naar 720p of 1080i.

    Als ik de oude decoder aansluit heb ik Palplus uitzendingen altjd zwarte balken boven en onder in beeld.
    Maar de HD-decoder zorgt ervoor dat het beeld perfect beeldvullend wordt.

    Kijk het liefst naar Discovery HD.
    Prachtig kleuren en haar scherpbeeld en het geluid is in DD5.1

    Speciaal ook een abonnement genomen op Film1 HD.
     
  17. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    kijkdas lekker :D
    Waar koop ik zoon versterker?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je bedoelt een antenne versterker ?/

    Die heb ik bij de Praxis gekocht.
    Prijs was ongeveer €15

    Het beeld werd er meteen stukken beter op !!
    Maar als het signaal iets slechter wordt dan is het meteen op een LCD te zien.
     
  19. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had in de zomer een antenne versterker gekocht bij het onderdelen huis.
    Het signaal werdt gewoon slechter :lol:
    Nou ja wat wil je ook voor €12,99
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wilde eerst ook een kopen van > € 50.
    Dacht koop er eerst één van € 15 , werkt het niet dan kan ik hem altijd terug brengen.

    Omdat @Home de koppelstations heeft veranderd zakt de signaalsterkte van 72% terug naar bijna 30%.
    Digitale zenders die boven de 522Mhz zaten kon ik toen niet meer ontvangen.

    Antenneversterker gekocht en de signaalsterkte steeg meteen naar 80%.
    Kan nu alle digitale zenders weer normaal kijken.

    Heb bijna de hele WK 2006 in HD gezien.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina