De Keus tussen LCD of Plasma is persoonlijk,
Ze hebben allebij hun voor en nadelen (hoewel dat steeds dichterbij elkaar komt)
Hogere zwartwaardes? Kijk jij dan naar de balken boven en onder in het beeld of zwarte voorwerpen zelf? (auto's, kleding en voorwerpen)
De ''zwarte balken'' bij veel films zijn namelijk niet zwart maar donker grijs omdat dat beter is voor je ogen en fijner kijkt, Moet dan wel eerlijk toegeven dat somige lcds daar wel heel slecht in zijn.
Maar bij de kwalitatief zeer goede merken zoals samsung heb je daar geen last van.
En het grote minpunt van plasma's waardoor veel mensen voor lcd kiezen is de grote van het scherm.
Veel mensen nemen al genoege met een 26'' of 32'' of willen absoluut niet groter dan die maten.
En in die maten heb ik nog geen plasma tv's gezien.
Ikzelf weet nog steeds niet wat ik nu wil maar dat er een nieuwe tv moet komen dat is zeker.
Weet er iemand toevallig een website die up to date is waar ik alles kan vinden over de verschillen tussen LCD en Plasma? En waar ook tips staan voor het maken van je keuze. (Liefst een Europese pagina. Engels of nederlands maakt mij niet uit)
Laatst bewerkt: 4 jan 2007