[AUTO'S]TUNING- hoe, wat, waarom...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mista B, 13 jan 2007.

  1. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    500-1000 euro zeker. Maar hij hoeft niet naar NL, aangezien ik naar TX verhuis na de zomer 8)
     
  2. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    yep een echte, had enkel een volledige uitlaat gemonteerd, andere luchtfilter en een Mugen Electronische doos.
    Het beestje had +- 180Pk op de voorste wielen :thumbs:
    Dit voor een 1600 CC moter ;)
     
  3. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    van amerika naar nederland kost je wel iets meer hoor;) het in het container vervoeren gaat je alleen al 1000 euro kosten, dan moet je nog amerikaans wetten betalen ofzo. en dan uiteindelijk als je hem zou keuren in nederland nog rdw moeten betalen. maar ja dat laatste is dan nvt voor jouw:+

    ik weet dit trouwens omdat ik zelf een auto wou verschepen van amerika naar nederland:)
     
  4. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Verschepen van een paar auto's tegelijk brengt vast voordelen op?
    Stel dat ik een auto zou importeren uit Amerika, en een vriend van me ook, dan kan het best wel goedkoper zijn om dat tegelijk te doen...

    Kwantumkorting :+
     
  5. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen, dit wordt een lange post want julliue hebben ram veel gepost in een dag man:eek:


    ik had heel ruim geteld en ik kwam aan €6000,- mn totaal zal iets van €3500,- worden... spuiten is echt geen €3000,- hoor:eek: als je parelmoer wilt hebben van House of Kolor misschien ja maar zo gek ben ik nou ook weer niet:9

    en de waarde terug krijgen, tja, als je je auto gaat verkopen moet je weten waar je hem gaat verkopen. als je hem te koop aanbied aan andere mensen die tunen te gek vinden, krijg je er meer voor als dat je hem bij een garage te koop aan bied. want de garage heeft niets aan die tuning, tuners wel. tuners zijn er dan ook weer sneller bereid om er meer voor te betalen omdat het ze minder geld kost als wanneer ze het zelf moeten doen...

    @boogiemaster: het profijt wat je dr van hebt gehad gaat veel verder dan alleen een mooie auto te hebben gehad. het heeft namelijk ook voordelen voor je zelf als je het meeste zelf doet. je leert dr ontzettend veel van nl.

    ben druk bezig. hout wordt op maat gemaakt, leer is dr al, accutje moet nog gekocht worden en de draden komen dr ook aan:D

    netjes man, ook mooi te zien op de foto. impreza is zowiezo kicke om te zien, la helemaal in het wit. ben je echt uniek mee lijkt me:thumbs:

    ik weet dat als je naar duitsland gaat, je iets van rond de €500,- kwijt bent. hier in nederland is dit best duur, dit raad ik je dan ook af. duitsland is hier in stukken goedkoper:9

    dit vindt ik persoonlijk gwn een vorm van eigen smaak... ik persoonlijk vindt het mooier om iets speciaals van je auto te maken. met een mini kan je je nou niet bepaald enorme bodykits veroorloven maar een klein kitje is weer wel weer vet (naar mijn mening dan). als je bv. bij een mini de motor tuned, dan heb je wel een fokking snel karretje en dat vindt is gwn helemaal te gek voor een stoplicht:9 en asl je de body gecustomized hebt, is dit gevoel nog groter lijkt mij...
     
  6. mello.en.pino

    mello.en.pino Heeft een PS3

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt;) :thumbs:
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Lolz kzag vandaag echt een replica van die witte peugeot 406 auto uit die Taxi films ( 1-3 ) :D

    Precies dezelfde kit etc, toch wel vet :+
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2007
  8. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    nee... want je zult dan nog steeds een extra container moeten hebbenO-) of wil je 2 autos op mekaar erin proppen:+ en de amerikaanse ''wet'' kosten zul je dan ook allebei moeten betalen
     
  9. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL die is misschien van dat Veronica programma de Grote Beurt :eek: }:]
     
  10. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    auto's van de grote beurt zijn een mooi voorbeeld van ''tjoening'':)
     
  11. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    nou niet echt... heb je die aflevering gezien van de blauwe 206? daar ging een carbonSTICKER over heen!:eek: en dat noem jij tuning...|:- ben k dus helemaal niet mee eens. ja ok, dr worden bodykits gebruikt en dr gaat een mooie paintlaag over heen af en toe maar dan nog... tuning is iets wat je zelf moet doen, niet laten doen... door je eigen auto te tunen leg je dr iets van je zelf in, kun je zelf uiten zodat het ook echt JOU auto wordt...
     
  12. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    De Grote Beurt noem je cheap tuning.
    Vaak wordt het er niet mooier op!
    Altijd die catalogus van Autstyle in de buurt... =(
     
  13. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Je heb wel gelijk, maar ik moet wel toegeven dat het programma steeds serieuzer word. Het eerste seizoen was echt erg om te zien, die auto's ook....dat had gewoon niets met tuning te maken, maar meer met verkrachten van je auto. Nu komt er wel wat redelijks uit, maar dat komt natuurlijk ook omdat DGB een groter budget heeft. Btw die DGB sticker die ze er altijd opplakken maakt vaak (altijd) de auto minder mooi.
     
  14. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    tjoening is iets anders dan tuning he. tjoening is voor tjappies die alles goedkoop moeten hebben oftewel cheap tuning. maar die naam is al heel lang geleden omgedoopt in tjoening
    :)

    overigens is tuning niet iets wat je zelf moet doen hoor, daar sla je spijker gewoon echt helemaal mis als dat jouw gedachte is zet die maar gauw uit je hoofd dan:) tuning of cleanen is het mooier maken van je auto. maar bepaalde dingen zul je altijd moeten laten doen zoals auto spuiten dan is het dus volgens jouw geen tuning of cleanen meer omdat je het niet meer zelf doet...
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja viel me idd op dat ze de laatste tijd wat serieuzer bezig zijn sinds ze dat vorige schade herstel bedrijf gedumpt hebben :+

    Zit die nep indus. product ontwerper er nog wel bij?
     
  16. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Verstandige keuze Volvo, en ze lijken heel degelijk idd, maar me zus heeft een V70 Racing met 300 pk, nou dat is best grappig als je met dat ding weg trekt bij stoplicht mensen kijken echt van uhh en dat voor een station :9
     
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Haha, is echt zo he :+

    Volvo's zijn wel niet te tunen, alleen wat luxer maken. Rij zelf een 850 en heb zitten denken hoe ik van die 'oude lullen look' af kan komen, maar kan niets verzinnen wat er niet ontiegelijk fout uitziet. iemand ideeën?

    Edit:
    dit noem ik dus fout:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  18. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste auto wordt (hopelijk) een Mitsubishi Eclipse uit 95-99. Ik ben van plan hem over 2, 3 jaar te halen als alles meezit natuurlijk :) Dit omdat ik via ShowOffImports een wel heel mooie Widebodykit zag. Zie hieronder..
    [​IMG]
    Mijn idee zelf is een volledig, zelfgemixte kleur oranje, beetje pearselent met oranjerood. Two tone dak (kleur zwart) met Carbon onderdelen (uitlaat, spoilert, en de motorkap :) ) misschien zwarte velgen eronder (past wel bij het oranje). De binnenkant wordt bekleed met wit en carbon onderdelen, achterste stoelen gaan weg voor een mooie Audiobahn installatie zoals miijn broer het heeft ( De rood zwarte Megane Coupé van Dave de Bruin in de Automaxx/GR8 met op de voorkant een rode NSX) met een custom-made layout. Dankzij mijn broer heb ik hier ook de interesse voor :) De auto die ik wil kost nu nog €9000,- , alles spuiten en installeren erbij zal wel oplopen tot rond de 20.000 of misschien wel meer. Maarja, dan heb je ook wat :)
    Motorisch zal ik niet al te veel willen doen.. mooie intercooler, Turbo en VTEC :)

    En voor de mensen achter mij:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  19. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is dit een kwestie van smaak, maar ik heb liever een japanse tuner voor de deur met een mooie widebody (zie boven), opvallende kleuren en lichte performance waar mensen jaleors op kunnen zij, waarmee ikop shows kom te staan en hopelijk ook ooit in de bladen, dan een auto waar je niets aan ziet maar haar moet berijden om het te kunnen merken. Maar zoals ik zei, het is een kwestie van smaak.. Ik zie ook liever agressieve imports dan asobakken in de zin van Hummers en Shelby's :)
     
  20. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    dus jouw auto is klaar als je 30 bent\o/
     

Deel Deze Pagina