[Darts] Lakeside 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 4 jan 2007.

1. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ow, sport 1 heb ik niet=(

2. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Volgens mij heeft SBS wel een samenwerkingsverband met Sport 1, aangezien hun commentatoren altijd de wedstrijden verslaan, dus misschien nu al die darters overstappen dat SBS wel de toernooien van de PDC gaat uitzenden. Is zeker de moeite waard :thumbs:

Ben er trouwens wel achtergekomen dat SBS meestal niets live uitzendt. Het staat er wel, maar ze lopen altijd iets achter t.o.v. Sport 1.

3. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Komt volgens mij omdat er na elke leg of set een aantal seconden reclame zit. En daar kon SBS niet in meegaan wegens de reclamewetten die daarvoor in nederland gelden.

Ik dacht tenminste dat het zo zat.

4. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Wij waren Lakeside aan het kijken via Sport 1, de wedstrijd was afgelopen, zapte even naar SBS6 en daar was de wedstrijd nog volop aan de gang.

Masterlijk. :cool:

Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2007
  5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Lakeside :confused: Werd dat uitgezonden dan op Sport 1?? Heb namelijk wel een paar keer gekeken of Sport 1 het echt niet uitzond, maar dat deden ze helaas niet.

Ik weet nog wel dat de BBC meestal ook voorliep op SBS tijdens de Lakeside.

6. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb lakeside ook geen 1 keer gezien op sport 1. Wel beelden van de PDC gezien inderdaad.

7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    sbs 6 gaat in elk geval de masters of darts live uitzenden en dat kan ik alleen maar toejuichen.
    mooie partijen staan op het programma en hoop dat die wild card naar adams of hankey gaat ofzo!

8. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Misschien dat die wel naar Adrian Lewis gaat.. Hij krijgt in ieder geval wel de laatste Wild Card voor de Premier League, die ook in Februari van start zal gaan. Jammer, want ik las dat van Gerwen en Klaassen ook kans maakte op die wild card. Andy Jenkins en Andy Hamilton overigens ook.

Deelnemers aan de Premier League 2007:
    Phil Taylor
    Raymond van Barneveld
    Roland Scholten
    Dennis Priestley
    Terry Jenkins
    Colin Lloyd
    Peter Manley
    Adrian Lewis

Zullen lange avonden worden, nu Priestley ook deelneemt :+

Vorig jaar speelde Roland Scholten trouwens de finale tegen Phil Taylor. Hij verloor wel, maar hij won in de halve finale van Barney met 11-3. Dat was toch wel een grote verrassing :)

9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    dit is van de pdc toch?
    dan snap ik niet dat klaasen en van gerwen enzo de overstap gemaakt hebben als ze geeneens met de competitie mee mogen doen 8)
    waarom zitten ze nu bij de pdc dan? als ze toch niet in de competitie mogen meedoen?

10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    De PDC houdt ook nog andere grote toernooien, zoals de UK-Open, de World Matchplay, de Las Vegas Desert Classic, de World Grand Prix en uiteraard nog het World Championship (wat bij de BDO Lakeside heet).

In deze toernooien en uiteraard nog wat kleinere toernooien kunnen ze proberen genoeg geld te verdienen (PDC ranglijst gebruikt prijzengeld als maatstaf) om zich zo te kwalificeren voor die Premier League.

Het is opzich wel zo eerlijk dat de overstappers niet direct een wild card hebben gekregen, want er zijn ook nog andere toppers die daarvoor in aanmerking konden komen, zoals Lewis en hij loopt al het hele jaar bij de PDC. Dat kan van de overstappers niet gezegd worden. De Premier League bestaat uit de beste spelers van de PDC, deze staan allemaal het hoogst op de ranking van de PDC. Die wild cards worden vergeven aan spelers die door het jaar heen goed hebben gepresteerd, maar net niet hoog genoeg stonden.

11. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De meest wild cards gingen naar Van Barneveld geloof ik.

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Barney en Taylor zijn twee uitzonderingen. Hun hebben bewezen de beste van de wereld te zijn. De voorzitter van de PDC heeft Barney weten te strikken voor een overstap. Hij is tenslotte de enige die het Taylor echt lastig kan maken (John Part soms ook, maar lang niet altijd). Hij heeft al bewezen beter te zijn dan die andere PDC'ers. van Gerwen en Klaassen nog lang niet, dat zijn talenten maar ze zijn er nog niet.

Overigens heeft Barneveld alleen maar een Wild Card gekregen voor die Premier League vorig jaar en dit jaar. Voor de andere toernooien moest hij gewoon steeds het kwalificatie toernooi spelen. Op de World Matchplay was Barney daarom ook niet aanwezig, want hij verloor in de kwalificatie van Andy Hamilton.

Dat hij dit jaar een Wild card heeft gekregen is ook niet meer dan logisch, hij heeft het UK-Open gewonnen en twee keer oprij van Taylor gewonnen op een tv-toernooi (Taylor had nog nooit twee keer oprij een tv-toernooi niet gewonnen). (Inmiddels heeft Barney er nog een titel bij en al 3x van Taylor gewonnen, maar op het moment dat hij de wild card kreeg, was dit nog niet het geval).

Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  13. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wellicht leuk om deze even omhoog te halen.

De Master of Darts is begonnen. De eerste wedstrijd was tussen Klaasen en King. Het werd 3-0 voor King, in een - van zijn kant - superieure wedstrijd. In de tweede wedstrijd, Van Gerwen - Taylor werd het eveneens 3-0. Nee, niet voor Phil 'The Power' Taylor, maar voor de Nederlander! Een schitterende wedstrijd, waar Taylor eraf ging met een gemiddelde van ruim 102!

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dan is het wel weer jammer dat van Barneveld heeft verloren van iemand van wie hij zelden verliest. Nu staat het 1-4 ipv 2-3. Ook Scholten had ik toch wel iets beter verwacht, verliezen kan, maar niet met dit spel wat ie heeft laten zien.

Tja, vd Voort en Klaassen verwachtte ik op voorhand al niet zoveel van. Klaassen gaat misschien nog wel een keertje winnen, maar ik denk dat vd Voort alles gaat verliezen.

Ik hoop dat van Gerwen ook tegen de 'mindere' van de Engelsen goed blijft spelen, want hij verliest daar nog wel eens van, terwijl hij tegen de toppers wel altijd goed speelt.

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Kwam vanmiddag bij Media Markt Hengelo van der Voort, van Gerwen en Klaassen tegen. Heb even met van der Voort zitten praten, best een aardige kerel :)

16. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die gast altijd zo lomp, maar hij lijkt me ook wel aardig tho.
    Maar waar had je het dan over eigenlijk?

17. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wat een wedstrijd tussen Van Gerwen en Lloyd gisteren joh :D

Werd uiteindelijk 3-2 voor Lloyd, nadat-ie 2-0 voorstond. Van Gerwen gooide de meest wonderbaarlijke finishes, onder meer een 146-finish toen Lloyd al op een dubbel voor de wedstrijd stond... De allerlaatste leg in de laatste set moest beslissing brengen.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Over de PSP:+ Van Gerwen was er van plan eentje te kopen.

Verder gewoon een beetje over darts etc

19. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Schitterende wedstrijd momenteel, van Barneveld tegen van Gerwen. Van Barneveld staat 3-2 voor met de rust en van Gerwen heeft zojuist een 9 darter gegooid, geweldig niveau _O_

20. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Waaaaaaat een wedstrijd, niet te geloven! Schitterend! Ik stond te springen hier :D, prachtige wedstrijd.

Van Gerwen wint er - hoe verrassend - een keuken mee :D

Deel Deze Pagina