[AUTO'S]TUNING- hoe, wat, waarom...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mista B, 13 jan 2007.

  1. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
     
  2. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk Ducktape, hoezo?



    8)
     
  3. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zei dus dat je moest doen wat je zelf kunt...

    niet perse... je weet toch niet hoeveel tijd hij heeft en hoeveel geld hij in 3/4 jaar gespaard heeft?
     
  4. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n Eclipse en 3000GT van Mitsubishi zijn wel gaaf ja.
    De Nissan Skyline valt helaas buiten het budget :+. Hier in de buurt staat een zwarte met de stuur aan de rechterkant... echt TE vet!

    Misschien doe ik als lease auto wel een Dodge Caliber...best wel brute bak eigenlijk met een 2.0 diesel (is de 2.0 TDI die je ook in o.a. de A6 van Audi aantreft). Die heeft alles al dik...dus hoef je niet eens wat aan te veranderen :).
     
  5. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Ikzelf heb een BMW 3 serie gekocht. Deze volledig optisch laten tunen. Hij is alleen nog niet af, morgen is het zo ver... na dik 2 maanden :)

    Hier fotootje van hoe hij was en hoe hij tussendoor was... dus nog niet klaar:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    :D Vtec is toch eigen aan Honda ?
     
  7. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet dat velgen alleen al een auto compleet anders maken.

    Sinds ik andere velgen heb, is ze een stuk mooier en maakt het af.

    Zo'n bmw vind ik ook wel leuk...helaas zie je er al te vaak van die sjappies inrijden...en worden ze gesloopt door aso rijgedrag met koude motor.

    Zo'n gast in de buurt had eens een auto, heeft ie net 2 maanden meegedaan. Constant volle toeren met vriesweer etc... idioot! Dan is het snel over... en gaat jezelf flink geld kosten!
     
  8. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    dat zou dus betekenen dat ie thuis zou wonen en in de komende jaren een euro of 900 netto moet verdienen. en in die tijd geen enkele euro mag uitgeven. als je 30 uur werkt in de week en je verdient 5 euro netto dan zit je op 600 euro per maand. maar ik denk niet dat zijn pappie en mammie dan zijn verzekeringetje nog gaan betalen:+ dus dan gaat er nog eens 100 euro af van die 600 hou je dus 500 euro per maand over...
     
  9. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n auto's zijn onbetaalbaar met 18 jaar enzo.
    Je kan het beste eerst flink wat schadevrije jaren opbouwen.
    Daarnaast zeggen de meeste verzekeraars NEE tegen jongeren met aparte auto's of je krijgt een flinke toeslag op je premie.

    Echt erg dat iedereen alleen denkt aan de prijs van een auto... de rest (verzekering, wegenbelasting, brandstof, onderhoud etc..) hoor je niemand over...terwijl dat ook erg veel is elke maand!
     
  10. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    had van een jongen uit mijn klas gehoord dat je niet eens een sportwagen als eerste auto kunt nemen omdat je eerst een jaar schadevrij moet hebben gereden ;) ;) want hij wou zelf een toyota celica uit 1993/96 fzo gaan halen...

    verder staat op dit forum ook heel wat leuke auto's...

    www.dutchtuningteam.nl
     
  11. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is onzin van die jongen:) alleen de verzekering is gewoon echt hoog. een golf vr6 is bijvoorbeeld meer een sportwagen dan een celica maar die kan je ook gewoon verzekeren
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2007
  12. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    das dus idd pure onzin...luister naar emo-kid...


    daarom mag je ook geen auto rijden tot je 24e met een grotere motorinhoud dan 1.4 ltr. anders krijg je een ontiegelijk hoge premie... en aparte auto's, opzich zijn ze meestal niet speciaal. wat je er mee doet, das speciaal. en het ligt er gwn aan wat voor auto je tuned. als je een golf koopt ofzo, in de ogen van verzekeraars ee standaard tune-bak, krijg je meteen al problemen. of als je kiest voor een auto met een dikke motor, krijg je dus dat je een hogere premie krijgt...

    maar mn oom ( de verzekeringsagent:9) komt dit weekend naar ons toe en dan heb ik een grote discussie met hem over het verzekeren van ene auto op 18 jarige leeftijd, oordelen en nadelen. k zaljullie op de hoogte houden;)
     
  13. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    raar dan zal het wel zo zijn geweest dat de verzekering het niet WIL doen maar goed ...

    nog een voorbeeld van foute tuning:

    [​IMG]
     
  14. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ja, fout... de stickers moeten pleiten en de spoiler moet opbokken, maar voor de rest vindt k m best kicke. k weet nl. niet hoe de achterkant dr uit ziet maar qua bodykit vind k m best wel ok eigenlijk...

    wat vind je hier dan zo fout aan?:confused:
     
  15. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    spoiler, motorkap, voorbumper, velgen en de stickers uiteraard. die auto is net een maanwagen man..
    maar ja ik ben ook fan van cleanen en dat is dit dus duidelijk niet:+
     
  16. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    @ mista b: Ik ben toevallig 3 jaar actief geweest in de verzekeringsbranche... en ben nu druk bezig met nieuwe baan aan het zoeken.
    Ik heb zelf vanaf mijn 19e een auto met een 1.6 motor. Een Boxer motor om precies te zijn van Alfa Romeo. Die zijn vrij vlot. Dat met 1.4 tot 24e slaat nergens op. Het is wel dat je tot die leeftijd standaard premieverhoging hebt. Je behoort tot de risico groep.

    Een 2.0 16V komt anders over dan een 2.0 GTI.
    Het heeft eerder met GSI, GTI, etc te maken.
    9 van de 10 mensen die met zo'n auto's rijden zijn aso's op de weg.

    Ik heb vaak genoeg NEE gezegd als er weer zo'n sulletje aankwam om een Opel Kadettje GSI te verzekeren. Daar begon ik niet aan. Vaak hoop ellende en dat zijn vaak types die toch niet betalen en smoesjes hebben.

    Gewoon dus in het begin iets normaals kopen.
    Zodra je wat ouder wordt hoef je niet meer al dat tuningspul te hebben. Mijn volgende auto ga ik niet veranderen. Hooguit de velgen, maar geen skirts en weet ik wat nog meer. Bij een zakelijke functie hoort geen 'kijk mij' auto ;).

    Voor de mensen die graag hun auto voor 1000den euro's willen verbouwen... je ziet bij schade of diefstal er NIETS van terug. Dat kan de verzekeringsmaatschappij namelijk geen worst schelen.

    Jullie zullen het wel wat offtopic vinden... maar dit hoort er gewoon bij!
     
  17. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    dat "tot mn 24e een 1.4", daar bedoel ik idd de premie verhoging mee. sorry als dit niet goed overkwam.

    en voor de rest, je hebt helemaal gelijk:D

    en overdat verzekeren en niets terug krijgen: wanneer je all-risk verzekert bent, valt dit er toch wel onder? moet je wel extra premie betalen natuurlijk maar ik dacht dat dit er wel onder kan vallen, let op: KAN vallen. ik zal het dit weekend even met mn oom bespreken en k zal zijn en mijn bevindigen hier posten ok?

    en dat offtopic, is het helemaal niet. ik heb deze thread geopend voor tuning, hoe,wat, waarom, en dan komen puntjes, wat dus te kennen geeft dat alles bgesproken mag worden wat gerelateerd is met het tunen van auto's. ik vindt dat het verzekeren er ook bijhoort, er zijn kosten mee gemoeid die je nou niet bepaalt graag gejat ziet worden...
     
  18. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan alleen je auto verzekeren zoals ie destijds bij aankoop is verkocht (cataloguswaarde).
    Je kan niet je verbouwing van 10 000 euro erbij verzekeren...

    Dat is dus je eigen risico.
     
  19. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb je zo goed gezegd!
    Mijn Ford Cougar(2de pagina geloof ik) is ook in alles
    ontzettend duur
    Sommmige wilde mij nog geen eens verzekeren!Te snel te jong.:eek:
    En idd alles wat je aan je auto doet is alleen maar voor jezelf....
     
  20. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Wilde vorig jaar ook een Ford Cougar gaan kopen, maar was me gewoon te duur. Is een toffe auto en zie je niet veel!
    Kan altijd nog :). De Ford Puma vind ik ook wel leuk!

    Misschien zet ik hier ook is een foto van mijn auto neer. Dan zie je dat je met velgen al veel kan :).
     

Deel Deze Pagina