De Grote Voetbaldraad [Deel 11]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mars15

mars15 Guest

Dat ik zaterdag kaartje ga halen :p

en het bijna zo ver is

2. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
  3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    FEYENOORD UITGESLOTEN VAN VERDERE DEELNAME IN HET UEAFA CUP TOERNOOI!!!

ik ben zo blij, ik ben zo blij, tralalala :D:D:D:D:D:D
    ik vraag me af wanneer ze Feyenoord definitief gaan opdoeken :D:D:D

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ook al is het jammer voor het nederlandse voetbal maar het is wel een goed teken van de UEFA tegen Hooligans

5. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    idd zeer spijtig voor het nederlands voetbal, bedankt hé!

Maar wel een betere straf vind ik, alhoewel het veel en veel erger had kunnen zijn.

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ach Tottenham zou toch hebben gewonnen, dus wat maakt het uit:cool:

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    van het legioen moet je het hebben :emo:

8. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijk. Feyenoord had Nancy ver van tevoren gewaarschuwd dat er relschoppers in Nancy waren, maar Nancy ging stug door met kaarten verkopen. Toen ging het mis in het stadion, en wordt Feyenoord gestraft? Slaat nergens op. Er is absoluut niks terechts aan deze straf.

9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Ach het gaat erom dat we de kakkerlakken voorlopig nergens meer terug zien :D Misschien als degradatiekandidaat 8)

10. mars15

mars15 Guest

:emo:

11. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    TRIESTE REACTIE =(

Zelf ben ik bijvoorbeeld ook geen fan van PSV maar ik vind wel goed dat ze laten zien dat nederlandse voetbal ook wat voorstelt in de CL. Het is alleen maar slecht dat Feyenoord is uitgesloten. Want ze hadden het best van tottenham kunnen winnen denk ik. Als nu NEK was ja die stellen soieso niks voor dus had het niks uitgemaakt maar Feyenoord daarin tegen.

Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  12. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is je eigen ploeg ook een degradatiekandidaat, de laatste keer dat ik keek was het verschil slechts 2 punten.

Kneus.

13. mars15

mars15 Guest

Wat een belachelijke straf. Iedereen zou nu dus gewoon naar een wedstrijd van een willekeurige club kunnen gaan om daar de boel te verzieken zodat hun geschorst worden?

14. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0

zij niet hun

en btw feyenoord geschorst haha tralalalaa:+

15. Dioxic

Dioxic Guest

Zooo dit heb ik echt neit aan zien komen, zelfs niet als Ajacied. Wel heel zuur voor Feyenoord om eerlijk te zijn, ze hebben zelf hen eigen weg ingeslagen in de UEFA cup en dat het zo weggenomen wordt.

Maar ja, Feyenoord fans moeten ook weten waar ze aan beginnen.

Nieuws
    bron: http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=38405

De beroepscommissie van de Europese voetbalbond (UEFA) heeft Feyenoord uitgesloten van verdere deelname aan de UEFA Cup. De bond besloot de Rotterdammers uit de competitie te halen naar aanleiding van de ongereldheden in Nancy.

Naast de uitsluiting moet Feyenoord ook een boete van 60.000 euro betalen, zo werd vandaag besloten. De wedstrijd tegen het Engelse Tottenham Hotspur in de derde ronde van het toernooi komt hiermee ook gelijk te vervallen.

In december bleek de tuchtcommissie van de UEFA nog mild voor Feyenoord. De stadionclub kwam er toen vanaf met ‘slechts’ een voorwaardelijke straf van twee wedstrijden zonder publiek, met een looptijd van drie jaar. De boete lag toen wel hoger, de Rotterdammers zouden 125.000 euro hebben moeten betalen.

”Dit is in alle opzichten een zware klap voor onze club en voor iedereen die Feyenoord daadwerkelijk een warm hart toedraagt. Er zijn in deze situatie uitsluitend verliezers,” laat directeur Onno Jacobs weten op de website van de club.

“Deze straf heeft enorme implicaties voor onze club’, aldus Jacobs, die bij Feyenoord als directeur finance & operations verantwoordelijk is voor de veiligheid. “Zowel op het financiële als sportieve vlak loopt Feyenoord heel veel schade op. We lopen recettes mis, tv-gelden, eventuele premies en ga zo maar door. Onze echte supporters zijn de dupe geworden van het gedrag van een stel mensen waar Feyenoord niets mee te maken wil hebben.”

Volgens de UEFA zijn de rellen in Nancy de club aan te rekenen, en daarop volgt dan ook logischerwijs de uitsluiting. “We hebben nogmaals uiteengezet hoe wij vooraf gewaarschuwd hebben voor de lieden die op eigen gelegenheid naar Nancy gereisd zijn en zich daar misdragen hebben. Wij konden de verantwoordelijkheid voor die ons onbekende personen niet dragen. Nu worden wij gestraft voor het gedrag van een aantal asocialen, terwijl wij ze niet uitgenodigd hadden,” aldus Jacobs.

Toch wil Feyenoord proberen de straf alsnog aan te vechten. “De mogelijkheid bestaat om deze straf aan te vechten bij het CAS, het hof voor sportarbitrage in Lausanne. Zo’n beroep heeft in principe geen opschortende werking. We zullen het vonnis en de argumentatie zeer nauwkeurig bestuderen en dan zullen we hierover een besluit nemen.”

Zelf vind ik het een hele vieze actie van de UEFA zelf. Eerst delen ze een boete uit en een straf, en dan geven ze nu wanneer alles weer een beetje goed lijkt te gaan de genadeklap.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2007
  16. mars15

mars15 Guest

Mm, nieuws valt weer in het niets

als ik net hoor dat maatje uit me voetbalteam weer kk heeft, en chemo moet

17. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een Ajacied in de ban van Arsenal bedoel je? :9

Ach, ik was er eigelijk al vanuit gegaan dat dit bij de eerste straf zou zijn gebeurd.

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    En maar piepen als iemand maar een half negatief woordje over 'het geloof' roept. Maar als het om andere dingen gaat doe je net zo hard mee..

Nice. Real nice.

Over de straf; balen. Hooligans zijn lomp imo, maar toch blijft het balen. Ik hoop dat ze er blij mee zijn :{

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Jouw reactie is net zo triest, als de reactie die jij zo triest vindt. Lees de vetgedrukte stukken maar eens na en je begrijpt waarom :emo:

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    :lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina