1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, het maakt mij niets uit wanneer iemand is begonnen iets leuk te vinden. Als hij het maar niet doet om erbij te horen, of om bij mensen in de smaak te vallen die datzelfde leuk vinden.

    Trouwens wel klote dat No mercy op een dag valt waarop de OV kaart niet te gebruiken is. Nu ik dik betalen gezien ik uit amsterdam kom en ik bang ben dat mijn fiat zo'n reis niet meer trekt.
     
  2. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    soms heeft het zo zijn voordelen om in Den Bosch te wonen :thumbs: Lijkt me een mooi concertje, Behemoth en Obituary zijn live altijd geweldig!
     
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Zit laatste tijd best veel naar Bury your Dead te luisteren. Echt vette shit_O_
     
  4. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap echt niet dat ik Iron Maiden nu pas ontdekt heb.. Goddamn wat een gitaarspel bij Wrathchild. Ik heb het nu pas ontdekt..:eek:
     
  5. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je het nieuwe album van hun wel zal waarderen: A matter of life and death. Daar zitten rustige, hoogstaande nummers in.
     
  6. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx:thumbs:
    Ik luisterde vroeger nooit naar metal op een paar nummers van Metallica na.
    Ik prefereer ook rustige nummers.. dus ik hoop dat dit mij gaat bevallen.:)
     
  7. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja wat versta je onder metal. Als je er weinig vanaf weet dan kom je er wel achter dat Metallica en Iron Maiden vrij heilig zijn. Niet dat ze slecht zijn, maar het zijn wel bands die in de minst zware catagorie van metal valt.
     
  8. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je Wrathchild goed vind denk ik dat er heel veel moois te ontdekken valt. de albums Number of the Beast, Piece of Mind en Powerslave zijn stuk voor stuk klassiekers en de reden voor de enorme populariteit van Maiden in de 80er jaren. Ook nog eens een betere zanger dan op de 2 eerste albums! Het nieuwe album is absoluut goed ja, en ik vind Brave New World zelf ook geweldig (zit er 2 albums voor)!

    wat betreft Metallica, laten we niet vergeten dat hun eerste albums snoeihard waren en zeker een grote bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van de extreme stijlen. De Death Metal bijvoorbeeld komt gewoon voort uit de Thrash. Als je klassiekers als Altars of Madness, Slowly we Rot, Scream Bloody Gore en dergelijke hoort dan zit het haast dichter bij Thrash dan de huidige Death. Mooi om te horen dat vanuit Led Zep en Sabbath bands uiteindelijk bands als Cannibal Corpse, Darkthrone en Slayer ontstaan zijn. Juist die ontwikkelingsdrift binnen de Metal maakt het interessant!
     
  9. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik weet wel dat Metallica hardere albums heeft gemaakt, maar ik reageerde meer op het berichtje van NaZ. Ik neem eigenlijk aan dat hij het album ''Kill em All'' niet kent van Metallica. Master of Puppets is ook wel een hardere album, maar voor de rest valt het wel mee. Hij zei ook '' op een paar nummers na''.
     
  10. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ken Master of Puppets, enter the sandman en nog een paar maar dit komt vooral doordat mijn broer naar metallica luisterde.. en ik heb zo een paar nummers opgevangen.
     
  11. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is... dat is.... HARDCORE! Welkom bij één van de vetste muziek stromingen allertijden! :p Hardcore heeft echt gigantisch veel invloed gehad en de vetste live shows zijn hardcore shows.

    Ps: Wanneer je er klaar voor bent, probeer dan Hatebreed! Een van de hardste bands ooit.
     
  12. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga meer voor;

    Black
    Death/Goregrind/Grindcore
    Doom (Af en toe)

    En de nodige andere stromingen. ;)
     
  13. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je wel goed uit de voeten kan met een paar leden hier. Ik denk dat je hier nieuw ben in dit draadje, dus voor tips moet je maar in deel 2 kijken. De genres waar jij naar luisterd wordt hier ook het meest besproken.
     
  14. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister al een aardig lange tijd Metal, en ik ga deze Topics wel een keer doorlezen.

    Een van me favoriet is toch wel Darkthrone alle albums zijn gewoon meesterwerkjes, maar met uitzondering Transilvanian Hunger, Under A Funeral Moon en Soulside Journey.
    After Forever kan ik ook tot me favoriet rekenen, ik ben erg benieuwd naar het nieuwe album. Alle nummers blijven gewoon boeien hoevaak je het ook luistert.

    Deze 2 bands staan met stip op nummer. 1.

    Verder ben ik ook weg van;
    Aeternitas
    Candlemass
    Carpathian Forest
    Devil Doll
    Devourment
    Disgorge
    Graveworm
    Penumbra
    Prostitute Disfigurement
    Retch
    Septic Flesh
    Taake
    Theatres Des Vampires
    Torsofuck

    En nog wel meer zooi. :)
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben zekerwat raakvlakken, ik zit ook voornamelijk in de Death, Black en Doom. oa Darkthrone, Prostitute Disfigurement, Disgorge, Graveworm, Candlemass en Taake vind ik ook erg sterk. Verder ook bands als Bolt Thrower, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Nile, Behemoth, Opeth, Evoken, Swallow The Sun, Solitude Aeturnus, Keep of Kalessin, Urgehal etc etc etc Eigenlijk vind ik teveel dingen goed, de lijst kan nog wel eventjes door gaan! Ik luister ook af en toe naar Power en Thrash (Legion of the Damned met name!!), maar veel minder.
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Net tijdens het WoWen The sound of perseverance van Death een paar keer geluisterd. Wat een meesterlijke cd is dat zeg. Echt heel vette muziek.

    /salute
     
  17. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    geniale band! Dit is mijn favoriete Death album samen met Symbolic, maar eigenlijk is alles van Death de moeite waard! Helaas veel te vroeg tot een einde gekomen :'-(
     
  18. Dark Knight

    Dark Knight Vulcanus

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Fear My Thoughts - Vulcanus

    [​IMG]

    Ze hebben eindelijk de stap genomen. Fear My Thoughts kan niet meer metalcore genoemd worden. Op Vulcanus spelen ze melodische death metal, zoals zegmaar de oude Soilwork.

    De nummers zitten zeer goed in elkaar. Kortom een lekkere plaat.

    Soul Consumer!
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2007
  19. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    het een nr beluisterd, slecht klinkt het niet maar ik ben onderhand een beetje uitgekeken op deze stijl. Soms komt er nog wel wat uit wat mijn aandacht kan grijpen (bv Mors Principium Est), maar het merendeel heb ik toch al eerder gehoord. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb maar 1 nr gehoord
     
  20. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Luisterd er hier iemand naar Leviathan of Mortifera? Beiden black metal; Leviathan is van die deprimerende beukmetal en Mortifera is meer romantisch getint (maar zonder goedkope synthesizers). Aanraadnummers:

    Leviathan:
    - The Fourth Blind Wound
    - Rinse Draconian
    - Vexed and Vomit Hexed
    - The Idiot Sun

    Mortifera:
    - Ciel Brouillé
    - Le Revenant

    Ik denk ik zeg het maar even. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina