De Grote Voetbaldraad [Deel 11]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    Ging bij mij wel anders mijn vader nam mij mee naar feyenoord omdat hij zelf voor feyenoord is maar kon niet zeggen dat ik echt superveel om feyenoord gaf. Totdat ik een keer met wat vrienden meeging naar Vitesse en zo is langzamerhand de liefde voor Vitesse gegroeid ik ben zelf ook geboren en getogen aan de rijn. En Vitesse past gewoon echt bij mij omdat ik het ook zie dat het dat deel vertegenwoordigd. Er is niks mooiers als de derby tegen NEK om te laten zien wie er nu de beste van gelderland is.

2. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Nee! Boeit me nog veel minder. Als alleen de kampioen CL speelt zij dat zo. Dan moet je maar kampioen worden. Het is een gegeven en niks meer.

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Bekrompen? Een Ajacied (?) die ervan baalt dat psv er Europees uitgaat? :lol:

Ik baal alleen als Ajax eruit vliegt. Weet je waarom? Omdat ik supporter van Ajax ben. En enkel en alleen van Ajax. Bij Ajax heb ik een speciaal gevoel en dat gevoel heb ik bij geen enkele andere club. Net als bij mijn vriendin en de politieke partij die ik support. Ik hou ook niet van voetbal, maar van AFC Ajax.

Groningen - Heerenveen bezoeken? No way! Al krijg ik gratis kaarten. Ik zit alleen in de Euroborg als Ajax daar moet spelen. Ja, vroeger wel eens naar Zwolle geweest als Eagles kwam. Maar in het stadion? Nooit! Enkel dan de stad in.

4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Amen.

5. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Tomasson.

Hehe :b:

6. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Toen je ajax noemde had ik al door dat je niet van voetbal houdt hoor ;)

7. mars15

mars15 Guest

:+ touché

8. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Wat maakt het uit waar je club speelt, gelukkig zijn er mensen die wel clubliefde hebben anders zou nu iedereen achter psv aan lopen. En kleinere clubs winnen ook wat. Wat dacht je toen ADO promoveerde, dan voel je je een kampioen. Is gewoon heel mooi. Nu heb ik op dat gebied wat moeilijkere tijden. Maar er komen huis wel dingen die je kan winnen.

En wat ik niet snap is dat er nog mensen naar psv gaan kijken. Je ziet ook als ze scoren dat het daar heel normaal lijkt. Zit meer weinig emotie in. En als je bij een club zit die niet al te vaak scoort (net als ado ;) ) dan komt er veel los. Heerlijk is dat. Ik zou nooit willen dat ado zo makkelijk kampioen word. Je mist dan de spanning! Vind ik dan :)

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wat is dit voor onzin? Laatste keer dat ik naar Ajax keek waren ze aan het voetballen... Daarnaast; Als je zo'n fan van Ajax bent, dan vind het het spel dat zij doen toch ook mooi? Dat spel heet toch voetbal?

Vraagje uit nieuwsgierigheid; Boeit het Nederlands elftal jou? Zo ja; alleen als er Ajacieden meedoen?

@ Go Ahead Eagles, Hoosie, MegaHerz; --> mooie supperters imo :thumbs:

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ach ja, ik heb het al eerder gezegd. Ik ben boven alles een voetballiefhebber, en kan ook genieten van een wedstrijd zoals vitesse-groningen afgelopen weekend.

Het is jammer dat er mensen zijn als goodfella die denken dat ze supporters zijn, maar eigenlijk alleen maar voor de gezelligheid naar wedstrijden gaan, en zich dan zo nu en dan flink laten gaan.

11. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik kan me wel goed vinden in goodfella. Ik ben Feyenoorder, en als Ajax speelt in Europa ben ik altijd voor de tegenstander. ALTIJD! Waarom? Ik gun die smeerlappen in de competitie niks, maar Europees moet ik dat wel doen? Over hypocriet gesproken..... En ach, dat gelul over die coefficiënt ben ik ook wel zat. Europees voetbal moet je op basis van eigen kunnen halen. Heb ik geen Ajax of PSV voor nodig.

12. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Daar reageer ik ook niet eens op, want ik ben ook bijvoorbeeld voor arsenal als psv tegen ze speelt.

Het gaat mij meer om het stuk waarin hij zegt dat hij niet van voetbal houdt, maar van ajax.

13. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ligt er ook maar net aan. Je wilt niet weten hoeveel spanning ik heb als ik bijvoorbeeld een keer live een wedstrijd van PSV kan zien in bijvoorbeeld de CL (meestal de enige wedstrijden die helemaal live uitgezonden worden). Ik blijf dan ook niet echt stilzitten als er bijna gescoord wordt hoor. Dat heeft ook te maken met hoe je meeleeft met een club en hoeveel je om je club geeft. Dat heeft iedereen afzonderlijk voor zijn/haar club.

Overigens ben ik het helemaal eens met GoiZ. Als je niks om voetbal zelf geeft, kun je net zo goed in een kroeg gaan zitten met wat vrienden en ergens Ajax op de muur krassen. Goodfella zegt nu namelijk zo'n beetje dat hij van een symbool houdt i.p.v. een voetbalclub imo.

14. Dioxic

Dioxic Guest

Rosales naar River Plate, het lijkt bijna rond te zijn, lol

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ach vind het niet erg, van mij mag hij gaan. In het 1e jaar liet hij nog wel leuke dingen zien, maar vorig seizoen en dit seizoen vind ik hem niet goed spelen.

Rosenberg naar Werder Bremen lijkt ook bijna rond te zijn.

Zwaar klote voor collen. Tuurlijk het zal wel vaker gebeuren, maar het blijft gewoon klote voor hem.

Laatst bewerkt: 23 jan 2007
  16. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    :)

Als ik helemaal gek was van voetbal keek ik wel alle samenvattingen en naar CL voetbal toch? En dat doe ik dus niet. Het interesseert me niks. Alleen Ajax interesseert me.

Voor het Nederlands Elftal blijf ik niet thuis. En het liefst zie ik helemaal geen Ajacieden in Oranje. Kunnen ze ook niet geblesseerd raken.

Tuurlijk is Ajax voetbal, maar Ajax is voor mij meer. Humor, vriendschap etc etc. Er zijn tijden geweest dat ik dat soort dingen belangrijker vond dan het voetbal. ;)

Maar uiteindelijk zou er zonder die 11 spelers op het veld helemaal niks zijn. Zondermeer.

17. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Collen heeft ook altijd wat, niet te geloven. Die is geboren met het ongeluk.

18. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Je hebt wel gelijk. Nu zal iedereen mij wel hypocriet vinden omdat ik zelf Ajacied ben. Maar sinds ik van voetbal ben ga houden, ben ik van Ajax gaan houden. Ajax stond bij mij altijd bekend als groots en iets moois. De instelling hoe de spelers op het veld (zouden) moeten opstappen en de complete uitstraling van Ajax.

Komt ook nog bij dat ik zelf nog nooit verbonden heb gevoeld met de regio's waar ik woon en woonde. Anders zou ik wel supporter van Utrecht, Vitesse, NAC Breda, BV Veendam, FC Groningen of FC Emmen zijn geworden.

En sinds ik zelf wedstrijden van Ajax bezoek (sinds 2004-2005 op eigen initatief en soms alleen) is mijn gevoel voor Ajax alleen maar sterker geworden. Elke keer als ik kan ga ik dan ook naar Amsterdam toe voor een wedstrijdje van mijn Rood-Wit.

Maar ik kan het wel juist begrijpen als iemand zich verbonden voelt met zijn stad of regio ook voor de plaatselijke club is. Al je liefde voor je stad en regio vind je terug in je club. Ook al wint het nooit wat. Dat zie je soms ook terug in het amateurvoetbal. Er zijn hier nog bijvoorbeeld echte supporters van ACV , die verder weinig geven op profvoetbal. Vind ik mooi.

19. basovich

basovich Guest

oooh prachtig om met je zus voetbal te kijken :cool:..
    zoals AZ-MVV.
    Zus: 'Zijn dat allemaal broers want er staat overal: Bèlvéder op het tshirt' 8).
    Ik: 'Ja, cool hè'.
    Zus: 'Ja'

en dan ook nog bij de 5-0.

'ah, dat is zielig, die kale (de zeeuw 8)) loopt daar helemaal alleen achter die groep aan terwijl die allemaal de goal vieren..'

20. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Voor humor en vriendschap zit ik zelf op voetbal, ik ben fan van Ajax omdat Ajax (met name in het verleden) mooi voetbal speelt.

Maar als een speler weg is bij Ajax heb jij dus niets meer met deze speler? Jij kunt niet genieten van Kluivert die een doelpunt voor PSV maakt of Zlatan voor Inter?

En wat betreft je eerdere quote ''Bekrompen? Een Ajacied (?) die ervan baalt dat psv er Europees uitgaat?''
    Je mag dat vraagteken wel weglaten, ik ben sinds 1994 al fan van Ajax en heb in al die jaren geen samenvatting of live wedstrijd (op tv meegteld) gemist. Natuurlijk heb ik een speciaal gevoel bij Ajax! Maar op het moment dat PSV tegen Milaan speelt vind ik het niet meer dan logisch dat ik hoop dat PSV wint, maar goed ieder zijn eigen mening/opvatting.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina