1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb laatst CD-tje gekocht van Fear Factory (Archetype)...Vette CD zeg:)

    Mijn Favo (Metal)bands:

    [​IMG]

    Al tellen Slipknot en KoRn niet echt mee. Die zullen plaats maken voor bands als Bury your Dead, Coal Chamber, Kamelot en Children of Bodom.
     
  2. Dioxic

    Dioxic Guest

    Valt Linkin Park onder deze categorie? Zo ja, wanneer komen zij weer met een album, is die aangekondigd?
     
  3. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist de nieuwste cd van Killswitch Engage gehad (As Daylight Dies). Helaas moet ik zeggen dat ie toch tegenvalt. Het enigste vette nummer van die cd vind ik The Arms Of Sorrow. Alive Or Just Breathing vind ik nog wel hun beste cd iig. :)

    Tegenwoordig is het voor mij alleen nog maar hardcore en metalcore. :thumbs: metal begint bij mij toch weer een stuk minder te worden merk ik wel (waardoor het komt weet ik niet... misschien dat ik er gewoon op uitgekeken raak...)

    Laatst ook nog ff de cd Killafornia van First Blood gekocht; jzs wat een harde plaat zeg! Teh vet :b:
     
  4. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Linkin Park is Nu-Metal, en valt niet echt onder Metal ook al zegt de naam van wel.

    Net weer eens wat van Taken By Wolves opgezet en klinkt weer lekker.
    Het is Industrial Black Metal en je moet er maar van houden. Ze hebben helaas maar 4 nummers, maar het zijn stuk voor stuk toppers. Check website (http://www.takenbywolves.com/audio.html) voor downloads.

    /EDIT: Website even toegevoegd.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  5. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier effe een qoute op een of andere Linkin Park site

     
  6. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    As Daylight Dies vind ik juist wel erg vet, maar dat komt misschien ook wel omdat dit het eerste van Killswitch is wat ik in een lange tijd heb gehoord. Ook maar weer eens die andere albums beluisteren.

    Damageplan vind ik trouwens ook wel gaaf, kent iemand de muziek?
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Fear factory luister ik wekelijks naar. Hun aller allervetste cd is toch wel demanufacture. Keihard de beste!

    Nummers die ik aanraad:

    Demanufacture;
    Self bias resistor;
    Body hammer;
    Replica;
    Zero signal;
     
  8. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Leviathan heb ik wat albums van ja, prima band. Dat suicidale en sfeervolle hoekje in de black ligt me wel, met name als de keys niet teveel overheersen! Dingen als Forgotten Tomb, Secrets of the Moon, Deathspell Omega, Geist etc, erg gaaf!

    Mortifera ken ik niet, zal ik eens gaan beluisteren!

    Als je ze nog niet kent zou ik zeker eens Urgehal beluisteren als ik jou was. Klinkt niet echt als Leviathan, maar zo goed als hun vorige album "Goatcraft Torment" hoor je Black metal zelden!

    van Fear Factory is Demanufacture absoluut hun beste werk!
     
  9. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier trouwens ook Anaal Nathrakh liefhebbers toevallig? En zoja wat vind je van het nieuwste album? Ik heb hem nog niet en ik heb een paar nummers gehoord. The Destroying Angel rost lekker. :thumbs:

    Achja had ook niet anders verwacht van deze meesters. _O_
     
  10. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut een fan, vond het vorige album al helemaal geweldig en de nieuwe stelt zeker niet teleur. Ze hebben het een en ander wat uitgebreid, maar de kenmerkende bruutheid is absoluut gebleven. Weinig bands die zo intens zijn als hun!
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik vind om een of andere reden dat nieuwe album van norther maar anders klinken (thill death unites us). Niet dat het een kut album ofzo is maar klinkt gewoon anders weet ik veel. Luisteren hier meer mensen Norther en is iemand het verschil opgevallen?
     
  12. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar halen jullie allemaal jullie cd's eigenlijk? ik woon zelf beetje afgelegen in het noorden ( meppel ) en daar zijn dus echt GEEN winkels die metal verkopen.

    kennen jullie misschien paar winkels in noorden waar je dus wel echt veel metal kan halen, dus ook wat onbekendere bands?

    zelf ben ik opzoek naar cd's van bands zoals:
    - In Flames
    - Heaven Shall Burn
    - Lamb Of God
    - Unearth

    volgens mij niet de meest bekende bands=(
     
  13. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de beste MediaMarkt/Platenzaak verkopen zie de bands wel, teminste hier dan.
    Bestel anders gewoon online. :9
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnen de metal zijn dat wel super bekende bands, maar inderdaad de gemiddelde FRS employee zal er wel nooit van gehoord hebben.

    Ik ken helaas enkel wat winkels in Amsterdam. In de kelder van de Fame (Kalverstraat / Dam) zit een mooie metal afdeling.

    /salute

    Edit, nog even twee grindcore vids die iedereen gezien moet hebben.

    Nasum - Wrath

    Napalm Death - Incinerator (live)
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2007
  15. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij is het andersom. Ik ken alleen Till Death United Us van hun en hooguit 2 andere nummers. Ik vind het album niet slecht klinken, maar ik luister meer naar andere bands.
     
  16. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Grappig die heb ik gister er nog bij gekocht:) Was opeens in een CD-Koop bui, dus heb naast wat andere CD's ook nog twee gekocht van Soulfly en Reign in Blood van SlayerO-)

    Btw...die bassist van Fear Factory heeft nog wat gehad met die rooie van K3 he:cool:
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Probeer maar eens Mirror of Madness of luister gewoon op youtube death unlimted klinkt anders.

    Soulfly vind ik niet zo super ben wel es naar een concert van hun geweest wel vet maar niet egt m`n ding ^^.
     
  18. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch vind ik Till Death United us beter. Ik heb niet veel gehoord van het oudere werk, maar er zullen niet veel andere nummers op staan. Ik vind t.d.u.u. beter overkomen met nummers zoals: Omen, Norther, Everything and Alone in the end.
     
  19. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de mediamarkt in zwolle heb ik alleen Lamb Of God en Children of Bodom kunnen spotten. weet niet welke mediamarkt jij dan bent geweest, anders moet ik daar maar eens kijkje nemen:+
    En online bestellen heeft vriend ook gedaan. maar iswel stuk duurder en bij hem duurde het 4 weken voordat die binnen had en naar lang zeuren ook nog.
     
  20. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bestel altijd online, en erg vaak ook nog. Je kan dit soort cds bij de Large krijgen (www.large.nl), moet je op letten of het op vorraad is en dan heb je het erg snel binnen. Prijzen zijn beter dan bijna elke winkel, maar het kan altijd beter. Voor heftiger werk kan je ook Displeased gebruiken (www.dis-order.com), hier bestel ik 90% van mijn cds. Ze zijn goedkoop (meestal cds voor 11,50 tot 15,00 en verzendkosten gratis boven de 35 euro) en heel snel, ik betaal via autmomatische machtiging en heb bestellingen wel eens binnen 3 dagen binnen. Ik bestel ook wel eens bij de cd-zaak Boudisque (www.boudisque.nl), die zit in utrecht en amsterdam maar bezorgen ook thuis. Ietsje duurder maar wel prima zaak met gratis verzendkosten boven de 20 euro!

    overigens zijn die bands binnen de metal wel erg bekend, dat moet geen probleem zijn om te vinden bij bv Large, die heeft vaak ook koopjes.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina