PvdA en CDA denken na over heffing internetabonnement

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XiroKe, 26 jan 2007.

1. francey

francey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Martijn van Dam heeft een aantal jaar geleden al voorgesteld om illigaal downloaden van muziek maar gewoon te legaliseren. Zijn betoog toen was dat "iedereen het doet, dus dan kun je het maar beter legaal maken".

Oftewel: als we allemaal de supermarkten leegjatten, vind meneer van Dam dat dat dan maar gedoogd moet worden, want "iedereen doet het". Laat je fantasie de vrije loop (harddrugs, moord, verkrachting... als maar genoeg mensen het doen, gaat de PVDA het wel voor je gedogen) en voor je het weet leven we in totale anarchie.

Het zal een lekker zooitje worden, als iemand de ideeen van deze meneer ooit serieus gaat nemen en ook dit plan voor een "download belasting" is weer totaal ondoordacht.

Nog afgezien van de groep mensen die hun internet aansluiting helemaal niet gebruiken voor diefstal (en dat zijn er meer dan je zou denken), is dit geen zaak van de overheid, maar van de muziekindustrie, al dan niet in samenspraak met de internetproviders.

2. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Het concept 'legaal downloaden' slaat bij voorbaat al helemaal nergens op, omdat 99% van het geld toch naar de platenmaatschappijen en andere tussenschakels gaat, dus dat hele verhaaltje dat de artiesten nog geld voor hun werk krijgen trap ik ook niet in.

Ik koop zelf gewoon CD's, maar wie wil downloaden doet maar lekker.

Laatst bewerkt: 26 jan 2007
  3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Bron

4. tommy t

tommy t Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stel je eens voor dat ze geen boetes meer gingen uitdelen in het verkeer, maar dat iedereen met een auto standaard 100 euro per jaar moet overmaken voor de verkeersovertredingen die mogelijk hebben plaatsgevonden. Dat laat je toch ook niet gebeuren?[/QUOTE]

dit doen al lang hoor, al die heffingen en die accijns op de de benzine en diesel daar houden ze echt wel rekening mee hoor, en wij maar uren lang in de file staan!!!!!!

5. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    De accijns op brandstof is echter geen belastingheffing op verkeersovertredingen, maar omdat het schadelijk voor het milieu is en om het autorijden minder aantrekkelijk te maken. Komt er natuurlijk op neer dat het een uitstekende manier is om geld in het laatje te krijgen voor de overheid, want zij weten best dat het niet uitmaakt hoe duur brandstof wordt vrijwel alle automobilisten trouw naar de pomp gaan simpelweg omdat er geen geschikt alternatief is. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de houderschapsbelasting en met name de BPM, die had allang afgelopen moeten zijn natuurlijk.

Schandalig als je weet dat de automobilist elk jaar voor 18 miljard de staatskas spekt en dat er minder dan 3 miljard per jaar wordt geïnvesteerd in het wegennet en precies zoals je zegt: elke morgen staan we weer in de file.

Maar goed, we dwalen af. :)

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep Xiroke, ze weten dat je als automobilist niet anders kan, maar het mooie is dat ze twéémaal belastingen heffen op één en dezelfde grondstof.
    Je hebt de benzine, en daar heffen ze nu eenmaal accijnzen op , en dan op dit totaal bedrag aan benzine plus accijnzen heffen ze dan nog eens een keer 21% aan btw aanslagvoet....Met andere woorden de automobilist spekt de staatskas voor véél meer geld dan de staat aan onderhoud voor de wegen voorziet.
    En nu zijn jullie met je prima wegen nog enigzins bevoordeeld, maar wij belgen betalen minstens evenveel en mogelijk nog meer om van het ene gat naar het andere in het wegdek te stuiteren.
    In belgie geldt het principe, als er een boom omwaait betaalt de eigenaar op wiens grond de boom staat de aangerichte schade, behalve als de boom op staatseigendom staat, dan mag je zelf voor de schade opdraaien.

7. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is toch achterlijk, als ze deze wet doorvoeren zullen veel mensen denken van: "He ik betaal al zoveel euro toeslag per maand voor illegaal downloaden, nu kan ik zoveel downloaden als ik wil."

Dat is toch krom, ik denk dat deze regel mensen alleen maar meer aan zal zetten tot het downloaden van illegale muziek via internet. Ze betalen er immers al voor.

8. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Een heffing prima, ik download ook veel via het internet. Voor mij persoonlijk zou ik het wel terecht vinden.

Maar ook vind ik dat niet iedereen hiervoor aangepakt moet worden. Maak een heffing op snelle verbindingen. Je hebt echt geen 20MB lijntje nodig om een beetje te browsen en heel af en toe een klein bestandje te downloaden. Dit zijn uiteindelijk de mensen die veel downloaden (of online gamen).

Dan heb je hier een probleem mee. Maar eventueel kan een bedrijf waar je online gamed alles bijhouden wat je download en weggeeft en alles doorgeven aan de belastingdienst, als je veel online gegamed hebt zou je het geld weer terug kunnen krijgen van de belasting.

Dit lijkt me een van de weinige oplossingen.

9. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen, schotel het CDA en PvdA een paar keer MTV Cribs voor, en ze stappen zo van dit plan af.

Jarenlang heeft de muziekindustrie de consument misbruikt door de prijzen kunstmatig hoog te houden. Je betaalde je blauw aan 1 CD. Sinds de komst van breedband internet pikt de consument die niet meer, en terecht.

Maar ik ben dat geklaag van de muziekindustrie helemaal beu. En ik vind het helemaal triest dat bepaalde artiesten gaan zeiken (voor beginnende artiesten is het moeilijk en lullig, maar dat hebben ze mede te danken aan hun eigen platenmaatschappij). In plaats van een jaarsalaris van 100 miljoen, halen ze nu 50 miljoen binnen.

10. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat Platenmaatschappijen het veel beter aan moeten pakken. Iedereen heeft tegenwoordig een Mp3-speler, maar het grote deel draaid nog steeds om cd's. Langs de ene kant als ik een band goed vind, dan vind ik gewoon dat ik een cd moet kopen maar ik gebruik dat bijna nooit. Tegenwoordig heeft iedere muziekant een website, zo niet dan kan dat zo gemaakt worden. Als ze nou een album op die ''bandsite'' zetten voor hele goeie kwaliteit en ze vragen er maar 5 euro voor, dan haal ik het van de site. Het is ook slim om er demo'tjes erop te zetten zodat je weet wat je koopt. Zo hebben muziekanten toch inkomsten uit hun albums, maar ja ze verdienen al genoeg aan concerten :+ . En ja er zal altijd mensen torrent gebruiken, maar ik denk dat ze op mijn manier meer geld eruit halen dan nu.

11. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Heb er geen probleem mee om een artiest te steunen. Liever een beginnende artiest dan 1 van de gevestigde orde. Maar dan ga ik persoonlijk liever naar een optreden toe

12. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Nou, ik weet niet hoe het met de wegenbelasting zit in België, maar jullie mogen in elk geval van geluk spreken dat jullie niet met de BPM zitten. Een belasting puur om het belasten waar verder geen achterliggende gedachte achterzit. Op het binnenhalen van zoveel mogelijk centen na uiteraard. Het schofterige is dat er, naar mijn weten, ook nog BTW over de BPM wordt geheven. Even ter illustratie, op mijn vaders recentelijk gekochte auto zit €11.094 alleen al aan BPM. Eigenlijk precies hetzelfde als wat er gebeurd met de accijnzen en BTW heffing daarover, zoals jij al aangaf.

Gelukkig wordt de BPM afgeschaft in verband met Europese regelgeving, maar ze vinden wel een nieuwe manieren om het terug te verdienen. Via het geplande rekeningrijden bijvoorbeeld.

Ik moet overigens toegeven dat we voor onze belastingcenten in elk geval nog een redelijk mooi onderhouden wegennet hebben. Ook al is het bij lange na niet voldoende.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@Xiroke, ik heb verleden jaar 2 nieuwe auto's gekocht,eentje voor mijn dochter , een nissan micra automaat met aangepaste rem en gasbediening aan het stuur aangezien mijn dochter mindervalide is en een voor mij ,een mazda 5 diesel van 143 pk.
    Voor deze 2 wagens heb ik in totaal 47.000 euro betaalt aanpassingen inbegrepen.daar is zowat 9.600 euro aan directe belasting inbegrepen.De inverkeersstelling van deze twee auto's hebben mij respectievelijk voor de micra 61.5 euro en voor de mazda 867 euro plus de jaarlijkse verkeersbelasting dus 191.93 euro voor de micra en 418.62 euro voor de mazda dus mijn totaal bedraagt hier 11139.5 euro voor twee wagens.
    En die 191.93 en 418.62 euro zijn jaarlijks terugkerende verkeersbelastingen die worden berekend op het vermogen van de motor, het kw dat hij ontwikkeld.
    Daar komt in belgie nog bij dat een beginnende chauffeur een véél hogere verzekeringspremie moet betalen.
    De criteria die hiervoor gelden ,hangen af van de streek waar je woont,woon je in een stedelijk centrum ,tja dan betaal je véél meer dan dat je ergens op de boerenbuiten woont.
    De premie voor een omniumverzekering met beperkte aansprakelijkheid voor de kleine nissan bedraagt hier 1.300 euro en dat terwijl ik voor de véél krachtigere mazda 5 voor een volledige omnium maar 758 euro betaal,alles inbegrepen.En de enige reden hiervoor is dat mijn dochter een theoretische beginnende bestuurder is valt dus onder bonus-malusgraad 12 , terwijl ik al 30 jaar volkomen schadevrij rondtoer en bijgevolg dus in de laagste graad bonus-malus 0 val.

Deel Deze Pagina