Jongens (14) opgepakt na brengen Hitlergroet

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 28 jan 2007.

1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Bron: nu.nl

Dit vind ik eigenlijk nergens op slaan. Niet dat het uitbrengen van een Hitlergroet goed is en ik zou het zelf ook nooit doen, maar om hier al voor opgepakt te worden, vind ik zwaar overdreven. Als iemand iets mins zegt over bijvoorbeeld Marokkanen, kan het opeens wel, maar nu het over de voormalige vijand van NEDERLAND gaat, kan het opeens niet.

Daarnaast vind ik eigenlijk dat vrijheid van meningsuiting ook wel een beetje op zijn plaats is. Nogmaals ik zou dit zelf nooit doen en vind het ook onbeschaafd dat ze dit gedaan hebben, maar als dat hun mening is, mogen ze die uiten toch? Dat mogen ze iig wel over allerlei andere culturen, daar worden volop grappen over gemaakt.

2. Slofsky

Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    De vrijheid van meningsuiting lijkt mij enigszins op te houden wanneer je aanspoort tot haat of de verstoring van de openbare orde.

Nachtje in de cel is goed voor kids van die leeftijd :+.

3. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Worden ze hard van:cool:

Rijp voor de TBS-kliniek...Uber Giel-shit nah!

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Misschien, maar hoeveel sneertjes en grappen hoor je hier over andere culturen en dat mag allemaal maar. Nu het over de vroegere vijand van Nederland gaat, mag het niet. Ik vind dat gewoon een zwakte van Nederland en totaal niet consequent.

5. Slofsky

Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het ook maar iets met de geschiedenis van ons landje te maken heeft, maar dat het gebaar in het algemeen tot openbare wanordelijkheden aanspoort. Daarom is deze ook verboden. Ik kan me niet echt andere gebaren voor de geest halen die net zo'n effect hebben (gehad), maar indien deze bestaan zullen ze vast ook verboden zijn :). Zo niet, dan is het wel een tikkeltje inconsequent ja.

6. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Laat die jongen eens ongezien de tyfus krijgen.
    Met zulke dingen spot je niet en daar is hij nu denk ik wel achter

7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ja maar kom aan ze zijn 14, ze weten niet beter en om hier voor opgepakt te worden?

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Eric-jan is geniaal:+

Ontopic:
    Vind het zwaar overdreven dat je hier voor wordt opgepakt. Als ze dat leuk vinden laat ze lekker. Dat je eruit wordt gezet dat vind ik terecht, maar oppakken gaat wel heel ver.

9. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet nog dat er na 11 september wat Nederlanders hier juigend de straat op zijn gegaan die kwamen er volgens mij met een waarschuwing vanaf?
    Wat mij betreft komen zij ook voor 100% in aanmerking voor een x aantal nachtjes cel.

10. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    kom op hey een 14 jarige weet heus wel wat hij doet hoor die zijn niet achterlijk.

11. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan juichen zoveel als je wilt er is naar mijn weten geen wet die dit verbied. Maar het gedachte alleen al dat er mensen zijn die kunnen juichen omdat er zoveel onschuldige mensen omkwamen en dat veel van die kinderen weten of hebben gezien dat hun vader/moeder werden verpletterd of van de wtc afsprongen, dan ben je ziek bezig though :x.

Maar de Hitlergroet is natuurlijk heel wat anders. Hopelijk weet je dat wel toch ?

Laatst bewerkt: 28 jan 2007
  12. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Idd dat is niet verboden..
    Uiteraard begrijp ik dat dat iets anders is maar ik vind t zelf net zo erg als t door mij hierboven beschreven voorbeeld.

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Mag Kenneth Perez bijvoorbeeld wel een grensrechter uitschelden voor k.anker neger? Blijkbaar wel, want hij is hier niet voor vervolgd, althans niet strafrechtelijk.

Dit is maar een voorbeeld, maar er zijn er natuurlijk veel meer, wat dacht je van al die beledigingen richting de Islam bijvoorbeeld. Naar mijn idee heeft dit er wel mee te maken met dat Nederland een 'verleden' had met Hitler, want het blijkt wel dat wanneer Nederland niet gekwetst wordt, dat het opeens wel mag. Bij de Hitlergroet wordt Nederland wel gekwetst en dus wordt er direct actie ondernomen =(

14. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Zo waar dit!
    * joint partij van de Fisichella

Je mag je hondje wel Allah noemen en alles om ons landje heen belachelijk maken? Dit laat onze cultuur weer mooi naar voren komen.

15. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Sorry versta ik je wel goed!?! Vrijheid van meningsuiting? Voor mij eindigt je recht om je mening te uiten op het moment van het brengen van de groet.Er is hier namelijk geen spraken van mening, dit is een hersenloos iets wat die twee kleine kloten jochies waarschijnlijk deden om stoer te zijn.
    Ik zal het je nog beter vertellen, als die 2 het hadden gedruft om het te doen waar ik bij was, ik had ze namelijk een dreun verkocht.
    Het is in Nederland wel verboden om de holocaust te ontkennen, het swastika openlijke te dragen, of verwijzingen naar 40 45 zoals de SS.

Het juichend op straat rennen op 11 september is natuurlijk ook niet gepast maar is in mijn ogen vele malen minder als de groet brengen om een of ander feest.

En natuurlijk heeft het te maken met het verleden met van Nederland, vind je het gek. Persoonlijk vind ik het onzin om een herdenking hier te houden voor de slachtoffers van 11 september. Dus ik vind het meer dan logische dan er hier harder wordt ingegrepen als in bijv. griekenland

16. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    * joint partij van Falcon:+

Dit is ook waar. Maar ik vind dat we ook wel stil moeten staan bij wat er om ons landje heen gebeurt. Het is afgrijselijk wat er is gebeurt natuurlijk in WO2.
    Je mag dan ook niet ongestraft de groet doen die de afschuwelijkste man ter wereld die hem verzonnen heeft. Maar waarom kan dat niet en kun je wel ******neger zeggen? Ik bedoel wat is de duidelijke grens dan? Ik vind dat Perez eigenlijk ook opgepakt zou moeten worden.

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat ze die groet hebben uitgebracht, kan ook niet. Dat heb ik ook wel al ongeveer in de post gezegd die jij quote, dat ik zoiets niet vind kunnen. Waar het mij meer omgaat is dat Nederland een ontzettend inconsequent beleid voert. Ik noem hierboven het voorbeeld van Perez, dat kan dan toch ook niet? Ik vind dat toch minstens net zo erg als de Hitler groet. En wat Timmeh zegt van je hondje Allah noemen, kan dus ook echt niet. Respectloos, net als de Hitlergroet. Die worden niet opgepakt en dat is dus inconsequent. Om die reden heb ik het topic geopend.

Edit:

En Nederland is een multiculturele samenleving, dus dan moet het beleid ook zo gevoerd worden.

Laatst bewerkt: 28 jan 2007
  18. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Terecht, zoiets hoor je niet te doen. Een nachtje in de cel zal ze goed doen.

19. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens over het feit dat het niet zou mogen hier in Nederland om alle dingen die Hitler gedaan heeft, maar er kan hier wel degelijk sprake zijn van een mening hoor. Die jongens kunnen het misschien wel eens zijn met zijn ideeën. Niet met al zijn ideeën, maar misschien wel met een aantal van zijn ideeën. Ik zeg niet dat ik het hiermee eens ben, maar er zijn wel heel veel mensen die het redelijk eens zijn met zijn ideeën. Kijk maar om je heen en zie hoe de meeste jongeren reageren op marokkanen. Met dingen als oprotten en geven hen de schuld van de meeste criminaliteit. Dus het is wel degelijk een mening.

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Eindelijk iemand die begrijpt wat ik met dat stukje over meningsuiting bedoelde:thumbs:

Deel Deze Pagina