[AUTO'S]TUNING- hoe, wat, waarom...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mista B, 13 jan 2007.

  1. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen, heb iemand nog goeie sites voor bodykits e.d.?
     
  2. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Een half jaar geleden had ik je kunnen helpen, maar kweet het nou niet meer. :);)
     
  3. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Reageer dan niet...want dat doe je overal de laatste dagen waarbij het 99% geen nut heeft. _0/

    Ik denk dat je met: http://tuning.startpagina.nl/ al heel wat kan vinden :thumbs:
     
  4. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    of koop de auto syle
    lekker overzichtelijk vind ik
    ken je nog bestellen meteen ook
     
  6. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ook een goed idee ja...op ebay gekeken en daar een paar vette kits gezien. thnx 4 de tip:D

    wou een paar schetsen scannen maar mn scanner doet t ff niet...:confused: dan maar even een snbelle pic van mn tekeningen:9 verwacht er niet veel man mja... k zal ze tmrw ff overtrekken met een zwarte stift, dan scanned ie ze miss wel..

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2007
  7. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Leuke tekeningen Mista B, maar ik zou bij die tekeningen in de zijkant eens een circelmal gebruiken, doe ik zelf ook, en dat werkt echt stukken beter, als je wil kan ik je nog veel meer tips geven, maar daar zul je wel geen baat bij hebben. :);)
     
  8. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    er staat bij mij 1 straat verder ook een mini met een body kit. maar om eerlijk te zijn staat het pas mooi als je 9j velgen eronder gooit minimaal

    pls hockenheim staan denk ik wel mooi onder een mini:)
     
  9. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    picca!!:D:D

    ja was ook maar ff snel, uit de losse pols. maar welke tips heb je dan nog? tips kun je nooit teveel krijgen he:9;)
     
  10. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Persoonlijk teken ik auto's zo (voor auto's van de zijkant):

    1. Ik begin met een onder grond, de weg dus, die teken je met een lineaal, of iets anders rechts.

    2. Ik teken wielen met een circel mal op de weg, achter wielen iets groter dan de voor wielen, het is maar hoe je het hebben wilt. Je bepaalt de wielbasis door het achter wiel een aantal maal tussen de wielen te leggen, heb je de juiste maat bereikt dan teken je het voorwiel. Voor de meeste sportauto's is het zo'n 3 wielen. Je kan ook eerst met de voorwielen beginnen en/of de voorwielen als tussen stapjes voor de wielbasis gebruiken, het is maar wat je handiger vind.

    3. Dan teken je de achterkant, eerst niet veel verder dan de plek waar een kofferbak, spoiler of iets dergelijks komt, zo kan je kijken of je het eens bent met de lijnen van de auto, en/of hoe je het wilt hebben.

    4. Teken nu verder vanaf de achterkant, door naar het dak dus, dan naar de motorkap, en naar de voorkant, doe dit rustig want dit is de belangrijkste lijn van de auto.

    5. Teken nu de onderkant, je kunt dit recht doen, maar je kan er ook een uitlaat of een draai in doen. Denk erom dat er nog ruimte is voor de portieren tussen het dak en de onderkant.

    6. Teken nu de wielkasten, die kun je eerst recht op de onderkant van de auto plaatsen. Het effect dat ze uitsteken kun je eventueel nog later tekenen.

    7. Nu teken je het voorruit, met deze lijn kan je beginnen met de eerste lijn van de zijruiten, Die loopt namelijk meestal gelijk aan het vooruit, het is maar hoe je het wilt.

    8. Je kunt nu de met een circelmal de velgen in de wielen tekenen.

    9. Veder kun je de auto zelf wel wat intekenen, zoals de grill en de luchtinlaten, en de portier(en), het si maar wat je zelf allemaal wil toevoegen.

    Heb je geen circelmal dna zul je het zo goed mogelijk moeten doen met je ogen en je handen.

    Ik zou eerst een paar tips geven, maar toen dacht, mischien kan ik je beter even uitleggen hoe ik het altijd doe. Ik zal nog wel eens een keer stappen tekeningen plaatsen, als je daar baat bij hebt, lijkt me wel leuk om te maken, maar heb er nou ff geen tijd voor. K'hoop dat je wat aan mn uitleg hebt, zoniet, jammer. In elk geval succes! :thumbs: :b:
     
  11. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de druk dus weggaat :)

    Maar.. dat is wel tof enzo.. maar niet op de snelwegen en op veel beursen. Onder de kap zie je toch geen aars maar merk je het. Op beurzen is dit wel tof, maar mensen kijken eerder naar een zwaar mooi getuende auto met hard-to-get onderdelen dan een golf 2tje met een turbo'tje..

    Ik ken zat mensen met een '96 Eclipse met VTEC. Kwestie van goede montuer zoeken :)

    Neh, ik gebruik hetzelfde taktiekje als mijn broer :)
    1. vrij oude auto ('95-'97 dus..)
    2. Vroeg sparen (rond de zomer voor mij)
    3. lang thuis blijven wonen (eerst de auto, dan het huis :) )
    4. Mijn vriendin wordt er ook de dupe van.. muhahahaha
    5. Connecties.. cant't live with them, can't live without them.
    6. Goede en niet al te dure monteurs vinden.

    Hij begon op zn 21e en was rond zijn 26e al bijna klaar. Pics zal ik later wel posten van zijn Meganetje :) http://www.dutchtuningteam.nl/forum/viewtopic.php?t=1347

    Ik zal binnenkort wat betere foto's posten..
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2007
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Die stond laatst in de Automax. Ik bedacht me direct dat dit de slechtse shoot is geweest die ik in het blad gezien heb.
    Maarja, dat kan aan mijn persoonlijke smaak liggen.
     
  13. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind al die tuningbladen waardeloos eigenlijk... allemaal van die tjoening bakken...
     
  14. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Graveheart
    - mja, mijn broer vond ook dat zijn auto te hoog leek ( terwjil het bijna een buikschuiver is).. Ook zijn veel foto's uit de verkeerde hoek enzo genomen.

    @ Aphrodite
    Niet allemaal, zitten vaak ook el bakken bij met kits die haast niet te betalen zijn bij wijze van.

    @ mista b

    Showoffimports heeft wel een goede reputatie, evenals Veilside. Tis maar hoe dik je portemonneetje is :)
     
  15. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    megane is een beetje tuning... valt nog wel wat van te maken. die raamband weg, andere spiegels donkerdere kleur rood. die side skirts vindt ik zelf niet mooi. en aan die hoek van die voorbumper te zien die ook niet:) overigens vind ik die achterlampen ook niet zo stoer. daarintegen is de ice wel cool alleen slaap ik niet lekker te weten wat er te kijk staat:+
     
  16. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    thnx man:D_O_ k wacht op je stappen tekeningen;)
    hier kan ik echt wat mee:D

    ik had op google wat pics gezocht van een mini (voor, zijkant, achter), uitgeprint en overgetrokken. maar dit is volgens mij stukken beter voor het resultaat:9 en voor een mini, 2 wielen tussen de wielen pakken als tussenruimte denk ik he?

    veilside, das pas kicke. tokyo drift, han's rx7, bodykit was ook van veilside met een corvette achterruit:9*)

    megane vond ik persoonlijk niet zo mooi... kleurencombi was niet zo goed uitgevallen lijkt me... velgen vind ik dr ook niet zo goed bij staan. en blinderen helpt tegen inbraak;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2007
  17. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Jah een mini is ong 2, wel wat meer aangezien een wiel van een mini ook kleiner is, en daardoor word de tussenruimte zoiezo al kleiner uiteraard. Hier mn stappen tekening :b: :

    1. Ik begin met een onder grond, de weg dus, die teken je met een lineaal, of iets anders rechts.

    [​IMG]

    2. Ik teken wielen met een circel mal op de weg, achter wielen iets groter dan de voor wielen, het is maar hoe je het hebben wilt. Je bepaalt de wielbasis door het achter wiel een aantal maal tussen de wielen te leggen, heb je de juiste maat bereikt dan teken je het voorwiel. Voor de meeste sportauto's is het zo'n 3 wielen. Je kan ook eerst met de voorwielen beginnen en/of de voorwielen als tussen stapjes voor de wielbasis gebruiken, het is maar wat je handiger vind.

    [​IMG]

    3. Dan teken je de achterkant, eerst niet veel verder dan de plek waar een kofferbak, spoiler of iets dergelijks komt, zo kan je kijken of je het eens bent met de lijnen van de auto, en/of hoe je het wilt hebben.

    [​IMG]

    4. Teken nu verder vanaf de achterkant, door naar het dak dus, dan naar de motorkap, en naar de voorkant, doe dit rustig want dit is de belangrijkste lijn van de auto.

    [​IMG]

    5. Teken nu de onderkant, je kunt dit recht doen, maar je kan er ook een uitlaat of een draai in doen. Denk erom dat er nog ruimte is voor de portieren tussen het dak en de onderkant.

    [​IMG]

    6. Teken nu de wielkasten, die kun je eerst recht op de onderkant van de auto plaatsen. Het effect dat ze uitsteken kun je eventueel nog later tekenen.

    [​IMG]

    7. Nu teken je het voorruit, met deze lijn kan je beginnen met de eerste lijn van de zijruiten, Die loopt namelijk meestal gelijk aan het vooruit, het is maar hoe je het wilt.

    [​IMG]

    8. Je kunt nu de met een circelmal de velgen in de wielen tekenen.

    [​IMG]

    9. Veder kun je de auto zelf wel wat intekenen, zoals de grill en de luchtinlaten, en de portier(en), het si maar wat je zelf allemaal wil toevoegen.

    [​IMG]

    Een spoiler geeft vaak al een stuk meer een racey uiterlijk. Net als een grote luchtinlaat aan de zijkant.

    [​IMG]

    Tot slot maak je lichtweerspiegelingen en schaduw op de auto, en denk eraan dat een ruit doorzichtig is he.

    [​IMG]

    De tekeningen zijn door de scanner een beetje minder mooi dan ze in het echt zijn, en het ontwerp van de auto is snel en standaard gemaakt. Maar het gaat erom hoe je het zou kunnen doen. Succes!:b: :thumbs:
     
  18. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    mooie pic man
     
  19. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    @Xplicit

    Ik ken zat mensen met een '96 Eclipse met VTEC. Kwestie van goede montuer zoeken :)



    Linkje mischien dan? Ben ik toch heeeeeeeel benieuwd naar????
    Dus jij zegt dat ze op de moteur van de eclipse een v-tec inbouwen???
    Ben benieuwd!!!

    greetz
    Rikske
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Waarom zou het niet kunnen? extreemste voorbeeld is een nissan micra met een v8 die nog reed ook......was op discovery scrap wars ofzo.
    Kwestie van omlassen en meten, meten en nog is meten.
    alleen zou ik persoonlijk het geld dat je uitgeeft om een vtec te zoeken/erin te laten zetten het niet waard, een 2 liter eclipse motor is sterk genoeg om een turbo op te zetten, laat die op 0,8/1 bar lopen en je hebt een auto die bloedsnel is maar waar ook nog normaal mee te rijden is
     

Deel Deze Pagina