1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat zijn ook geweldige nummer die je nu noemt, maar probeer die oudere maar es ze klinken net wat anders maar niet minder ofzo.

    Probeer, Unleash Hell, Mirror of Madness, Death unlimited, Black hearted, Fallen star.

    Allemaal top nummers.
     
  2. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken alleen Black Hearted niet. Ik vind ze niet slecht alleen Norther is niet altijd mijn ding. :)
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Okè daar ligt het hem aan ja xD, zijn ook zoveel verschillende muziek style.

    Persoonlijk vind ik CoB anders dan Norther al wordt ut wel vaak vergeleken.
     
  4. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja je heb helemaal gelijk. Maar die mensen die allemaal reageren op video.google en youtube zijn bijna allemaal figuren die er niks vanaf weten of gewoon aandacht willen. Ik neem aan dat je het van die sites heb gehoord/gelezen. Norther is meer een band die constante ritme's heeft die niet echt variereend zijn. De keyboard zorgt meer voor het sfeertje, maar is niet echt een 'lead' zelf. Kijk maar bij het nummer unleash Hell, hij tikt alleen de akkoord aan. Bij CoB is die keyboarder al een solo opzich vergeleken met die van Norther. Overigens is het gitaarspel veel moeilijker van Cob, veel meer variatie in een nummer en op albums. Ik zeg er wel bij dat ik de stijl van het CoB album ''are you dead yet'' beter vind, omdat hij daar verstaanbaarder is en het is niet echt meer dat sprookjes-achtige (Ik kan het niet anders formuleren). Bij Imperanon wordt ook gezegd dat het een CoB cloon is, maar als je goed luisterd val het wel mee. Imperanon is snel en gebruikt niet veel accoorden, het is meer in een snel tempo een noot aanslaan. Dat is al een groot verschil met CoB. De solo's zijn wel anders maar wel geinspireerd van CoB.
    Ik denk dat je nog niks van Imperanon heb gehoord, maar oordeel maar. Hier zijn een paar Filmpjes:

    http://www.youtube.com/watch?v=-hPrDaBT0jM

    Owja iemand is grappig geweest om een imperanon nummer, onder een filmpje te zetten, dus het is niet de clip maar ja zo dom ben je denk ook niet 8)

    http://www.youtube.com/watch?v=kI7R_90E2BE

    :b:
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja klopt, zelf vond ik Are you dead yet wat een album niet een minder album maar klonk gewoon anders verstaanbaarder ja maar dat idee had ik ook met bv, het nummer Omen van Norther.

    Maar ik denk dat ik veel nummers van de albums voor are you dead yet beter vond bv, Touch of angel of death, You`re better of dead, needled 24/7 etc etc.

    Alleen ja dat sprookjes achtige zoals jij ut noemt gothic achitge / LotR achtige vond ik altijd ook wel vet hoor.

    Ik hoor net ut nummer van norther met Frozen Angel hijs wel okè maar ik heb zo`n gevoel dat het nu niet echt hun ding is.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2007
  6. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm het nummer heeft wel iets weg van Omen. Kortom, als ik iets in die trend wil luisteren dan is dat toch wel CoB, maar ik vind Norther en Imperanon een goede afwisseling. Btw heb je nou die 2 filmpjes gezien?
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja ze zijn wel chill 2e ach`ja :p ik luister vaak en kijk niet.

    Klopt het heeft wel iets weg van omen maar ach`ja niet dat het slecht is ofzo vind meestal wat ruiger beter.

    Ik luister de laatste tijd wat vaker het nummer frozen angel van norther en het heeft toch wel wat alleen vond ik de muziek style bij mirror of madness veel beter maar dit is ook wel goed alleen hoop ik niet dat ze zo blijven.
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2007
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb die CoB concert die DVD gezien zeer chill. _O_ (aanrader)
     
  10. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ook! Het is een echt vette DVD, met coole beelden. Ik vind die dingen zoals, die worst eten wel grappig en die drumsolo met dat biertje ( Heineken:thumbs: ) erbij.
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat ook tijden het keyboard etc xD, echt goeie nummers die ze deden. _O_

    Ook tijden de optredens muts op enzo lache ^^.
     
  12. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    ej wie gaan er nog naar stone sour? en trivium?
     
  13. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee ik niet. Heb niet zoveel met Steen Zuur:+ Al is 30/30-150 wel vet:)

    Black Label Society komt naar Fields of Rock!
     
  14. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Goodgood, BLS is best vette band. Zakk Wylde :cool: Misschien toch maar gaan overwegen om naar Fields Of Rock te gaan... Maarja, we wachten de verdere line-ups van de komende festivals gewoon af. :)
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Van Norther Solution 7 heeft veel weg van hun nieuwe style maar ook wel weer hun oude ding persoonlijk hou ik van wat afwisseling maar ik denk dat ik dat ouwe beter vind.
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Heeft iemand nog wat (onbekende) metal bands die lijken, qua muziek, op de metalbands uit mijn sig (BB, Metallica en Disturbed)? Ben wel weer toe aan wat nieuwe bands :). Vind verder trapt, tool en 32 leaves ook best goed :) (sommige meer de rock kant op maja..)
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ozzy Osbourne komt ook lees ik op de Officiele fansite.:thumbs: Zakk Wylde gaat dus met Ozzy èn met BLS spelen:)

    Echt vet:+

    Hoop dat er ook nog iets uit mijn favoriete lijstje langskomt. Disturbed, Soulfly, Sepultura, Finntroll etc.
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk misschien dat jij Trivium wel vet vind. (of niet)

    Zelf luisterde ik ut eerst ook maar nu meer Norther etc, maar probeer triviuim maar even of je vind hun eerste 2 albums kut en ut nieuwe album _O_ probeer maar es of check youtube ;).

    @Mtthz

    Soulfly vind ik zelf niks aan maar live was het best wel indrukwekkend xD.
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    thnx! Lekkere gitaar ertussen :thumbs: , klinkt goed, wel wat "harder" dan waar ik normaal naar luister maar vind het best goed, ff wat downloaden. Ik luister mijn muziek meestal hier, youtube is ook niet alles ;) Heb je er nog meer? :9
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2007
  20. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is eigenlijk best wel vet! Black Sabbath was afgelopen keer ook wel gaaf :D
    En samen met Zakk Wylde al helemaal :D
    Ben benieuwd welke bands er nog meer komen en mss ga ik dan ook nog wel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina