Nederland heeft derde beste leefkwaliteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 4 feb 2007.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nou jongens wat denken jullie van dit onderzoek dat nederland na australië en frankrijk als derde beste land ter wereld kwalificeert qua leefkwaliteit,kansarmoede, gezondheidszorg en zo voorts....
    Lees het linkje maar...

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_369200.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

Blijkbaar wordt er in nederland véél gezeurd om niets....en troost jullie, over ons belgen wordt nergens met een woord gerept....daar zal onze belastingsdruk wel voor een groot deel tussenzitten....
    Nu weten jullie direkt waarom nederland zo populair is wat asielzoekers betreft.....

2. M Leonhart

M Leonhart PS4: Fingodox

Leuk Bevonden:
    0
    Als wij dan nog eens zo'n immigratiebeleid hadden zoals in Australie, zaten we helemaal goed. :thumbs:

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hoezo, er moet toch iemand de barmhartige samaritaan spelen...gedropt worden in de australische woestijnen is toch ook maar niets, dan liever nederland, kom je ten minste niet om van de dorst, en er zijn géén giftige slangen en gevaarlijke krokodillen ,en om de paar kilometer vind je wel een dorp en mensen die je kunnen helpen....

4. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm...Nederland NA Frankrijk?
    Goede leefkwaliteit terwijl het budget voor onderwijs gelijk is aan dat van Namibie of Ghana?
    Goede leefkwaliteit terwijl de wachtlijsten voor een bypass operatie bijna 6 maanden zijn?
    Goede leefkwaliteit terwijl ouderen tot 11 uur 's ochtends in pyama liggen omdat er geen verplegers genoeg zijn?
    Goede leefkwaliteit terwijl file na file je reistijd langer laten zijn dan in het jaar 1840?

Dit is dus een onderzoek met een zelfde waarheidsgehalte als een uitzending van de politieke partijen.
    Gooi maar weg.

Laatst bewerkt: 4 feb 2007
  5. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Als je zo denkt sta je volgend jaar x aantal plaatsen lager. Er is altijd ruimte voor verbetering. Zeker ook in Nederland.

6. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Nou! Lekker boten met uitgehongerde, doodsbange mensen terug de oceaan op sturen.. Wat een kortzichtige opmerking..|:-

7. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nederland is al vol O-)

8. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat weet jij hier nou van knul, je bent 16 jaar :confused:

9. Dioxic

Dioxic Guest

Laat ze gewoon, dat is de toekomste politici :emo:

10. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Nederland is wel vol. :)

11. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0

:emo: ²

12. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Pfff ik zou ook wel elke dag uit willen slapen.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    :lol: :lol: Das een goeie,Op welke austostrade stond toen de eerste file,:+ Én toevallig toch géén met dafkes zeker? _O_ \o/

14. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat de smiley genoeg was, maar nee, altijd snapt er iemand het niet :'-(

EDIT: Maar om er toch ff serieus op in te gaan... Als ik 16 ben, kan ik dan, of mág ik dan niet weten of het land wel of niet vol is? ik kom ook buiten, en zit ook in de samenleving weetje.

De opmerking van mij niet serieus bedoeld en idd kort door de bocht, maar als ik zie hoe vol Nederland is qua bebouwing, infrastructuur en ook qua bevolking.. Het klinkt allemaal heel zwart-wit zo, en ik heb geen zin om het allemaal wat redelijker neer te typen, maar goed. Nederland is nu een land met goede leefomstandigheden, laten we dat zo houden. ^^

Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Was gister nog op het nieuws : Nederland heeft 1 van de hoogste criminaliteits cijfers van Europa, en dit wordt vooral veroorzaakt door de diefstal van luxe goederen fietsen en gewelds delicten van dronken jongeren.. Ook weer een puntje tegen leefbaarheid, draagt ongetwijfeld bij aan hoe veilig men zich voelt op straat..

Hebben we het in Nederland slecht ? nueh in vergelijking tot vele landen niet. Betekent dat dan dat we ons maar moeten schikken in de dingen die niet goed gaan ? zoals misstanden in de zorg etc. Nee lijkt me niet. Verder is leefkwaliteit maar subjectief, iets subjectiefs meten in een onderzoek is mijn inziens ook volkomen nutteloos

16. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
    Ik moest echt hardop lachen :D

17. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Daar doelde ik niet eens op.

18. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eerste punt: Ik geef je 100% gelijk. Nederland tracht een kenniseconomie te worden maar heeft nou niet zoveel geld over voor het onderwijs om dit ook daadwerkelijk te bereiken.
    tweede punt: Onzin. misschien slecht voorbeeld maar als iemand die een bypass moet ondergaan 1 maand kan wachten dan kan 4 maanden ook geen kwaad omdat het gevaar schuild in de eerste maand na de diagnose. Het zou natuurlijk fantastisch zijn dat iedereen in deze 1e maand te opereren maar dan zou er sprake zijn van een gigantische overcapaciteit die niet te betalenen is. Helaas gaat economisch belang nog vaak boven mensenlevens maar dit schijnt menselijk te zijn.
    derde punt: Hier kan Nederland niet zoveel aan doen. De vergrijzing in west europa ten gevolge van de babyboom zal nog wel enige tijd aanhouden maar maak je geen ilusies dat het hier slechter is dan Frankrijk of Duitsland.
    En dat van die files is natuurlijk gewoon kut maar neemt niet weg dat de reistijd de afgelopen jaren is verkort en de afstand is vergroot.

Naar mijn mening is Nederland echt een fantastisch land ( naja de randstad dan :p ) met veel vrijheid en zekerheid. Zeiken blijkt echter ingebakken bij ons en we zijn dan ook nooit tevreden.

Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  19. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dit onderzoek echt totaal niet. Volgens mij bedoelen ze met dit onderzoek in welk land je als arme sloeber het meeste geld kan binnen halen door uitkeringen ed, want ik zou als je een beetje vermogend persoon bent echt 100x liever in Belgie of Duitsland willen wonen. Alleen Engeland en Frankrijk en het oostblok lijken me erger om te wonen als in dit land 8)
    Cijfers van criminaliteit schijnen hier zowiezo erg hoog te zijn las ik laatst...

20. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Nederland zou ook een zeer hoog percentage doodgeboren en jong gestorven kinderen hebben tegenover de rest van Europa. Het is natuurlijk alleen maar de vraag hoe de betrouwbaar die cijfers van de andere landen zijn.

Zo lees je regelmatig dat er recordvangsten drugs zijn. Wil dat perse zeggen dat er meer drugs naar Nederland wordt verscheept? Nee, dat wil hoogstwaarschijnlijk zeggen dat er veel intensiever wordt gezocht naar dit soort praktijken. En dan heb je vanzelf zo je record verbroken.

Deel Deze Pagina