Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    het is pagina 39 ;) maar het is wel makkelijk, alleen wat mike vertelde lijkt me toch handiger, gewoon een plank en daar een doek over spannen, ik ben namelijk niet zo'n held in al die dingen :9

    en nog even @ mike, of andere mensen die het weten

    jij hebt nou dacht ik een scherm van 160 bij 90 en je vertelde dat je niet zo'n grote kamer had. Ik wil eigenlijk niet een kleiner scherm dan dat, dat lijken me namelijk erg goede afmetingen. Maar ik zit er 2,5 m vanaf. Ik vroeg me af of jij er dan verder vanaf zit of kan 2,5 m wel.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hier een stukje wat over het algemeen als standaard wordt genomen:

    beelddiagonaal
    Het beeldformaat van een plat scherm wordt weergegeven in diameter (centimeter of inch). Het beeldformaat wordt schuin over het scherm gemeten. De kleinste schermen hebben een diameter van 38 centimeter (15 inch), de grotere wel 160 centimeter (63 inch).
    Om te bepalen hoe groot het scherm moet zijn, ben je afhankelijk van de kijkafstand tot het scherm. Te dicht bij een te groot of te klein scherm zitten is niet goed. Je wilt het optimale kijkresultaat hebben van de nieuwe TV, maar wel in de juiste verhouding tot de ruimte waarin het scherm hangt of staat.
    De aanbevolen afstand ten opzichte van de grootte van het scherm:
    - schermen van 50-69 cm (20-27 inch) zijn geschikt voor een afstand van 76 cm tot 1.50 meter
    - schermen 81-94 cm (32-37 inch) moeten op een afstand staan van 1.80 tot 2.40 meter
    - schermen 107-117 cm (42-46 inch) hebben 3 tot 4.25 meter kijkafstand nodig
    - scherm van 127 cm of groter (50 inch) kunnen het beste op een afstand staan van 3.65 tot 4.80 meter
    - scherm van 155 cm of groter (vanaf 61 inch) moet minstens op 4.50 meter van de bank staan.
    (bron: LCD TV Buying Guide)

    edit: ik kan echter geen 4,5 meter van mijn scherm zitten, dat past gewoon niet, ik zit er zelf zo'n 3,5 meter af schat ik en heb een scherm van 160:90. Is ook wel max en het houdt gewoon in dat je ogen wat heen en weer schieten af en toe ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  3. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    YES! hij is binnen, de Epson TW700... na 2 jaar gamen op een TW10 wil je wel wat anders ;-)

    Morgen ophalen uit Amsterdam, en ik moet eigenlijk ook een doek hebben. welk doek is geschikt en waar kan je deze halen?

    :thumbs:
     
  4. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Foto's Foto's Foto's!!
     
  5. D i c K (ie)

    D i c K (ie) Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe beviel het om te gamen op de tw10? Zoals ik hier al postte ben ik redelijk geïnteresseerd in deze projector. Heb je eventueel foto's van de xbox360 aangesloten op de tw10?
     
  6. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, tis natuurlijk heel vet zo'n beamer, maar gamed het ook een beetje overdag? als het gewoon licht is in je kamer?
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Dat ligt aan je beamer en aan hoe kritisch je bent en aan hoeveel licht er precies in je kamer is. Over het algemeen is een beamer niet geschikt om in het volle licht te gebruiken. Heb je een goeie beamer en doe je een gordijn dicht dan is het eigenlijk al heel goed te doen.
     
  8. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, dus dan lijkt het me beter om zowel een beamer als gewone tv te hebben... wanneer je een keer wil gamen of tv wil kijken in het licht... maargoed ik moet het sowieso natuurlijk eerst zelf zien hoe het er nou uit ziet...
     
  9. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals bij de TW700 :), heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelll toevallig heb ik hetzelfde rolgordijn dat ik gebruik om op te projecteren ook om het daglicht uit mijn kamer te houden en dat werkt perfect, zelfs in eco modus O-)
     
  10. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: Ik heb de epson TW700 besteld maar niet betaald en nu krijg ik een brief dat als ik niet betaal dan mag ik 5% van het totale bedrag +14.95 euro betalen :confused: komt ongeveer op zo'n €80 boete omdat ik niet betaalde :confused:
    Echt klote ik weet het niet of ik hem nual zou kopen ofniet...
     
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Waarom bestel je 'm dan? Als je toch niet gaat betalen...
     
  12. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom bestel je hem dan? Hun hebben de beamer voor jou klaar liggen en wachten op het geld..

    De Epson TW700 is een hele mooie beamer, en is perfect om op te gamen :)
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Occisor, hoe kun je een DVD'tje gewoon in breedbeeld kijken? Ik deed LotR in mijn 360 en toen werd het beeld kleiner, en ook 4:3 volgens mij. Weet jij dat?
     
  14. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarmee speel je het af? de 360? Als je het afspeelt met de 360 schakeld deze ook over in SDTV. En dan zijn er meer opties in het aspect ratio menutje. Daar moet je even me klooien om de goeie maten te krijgen. Het beeld is in principe namelijk wel widescreen maar om een of andere reden gaat de 360 het helemaal immekaar drukken.

    Edit: als je weer terug gaat naar de guide dan komt er weer HDTV over en gaat het aspect ratio weer terug naar normaal :)
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2007
  15. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het ik wil hem kopen maar nu nog niet ..
    Ik bestelde het gewoon om eens te zien te zien ja:)
    Klote boete !! Misschien dat ik hem toch nog ga kopen maar dan zal mijn pa razend zijn maar dat is dan zijn probleem
     
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Dus DVD erin, als hij gek doet even op de guide knop en dan is het ok? Vreemd hoor...
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier een paar foto's van mijn beeld (TX100). Ik wilde ze graag photoshoppen, maar dat lukte niet.
    Sorry voor de kwaliteit, maar het geeft iig wel een idee van het beeld (al is het in het echt veeeeel beter:)). Zoals je waarschijnlijk wel kunt zien is het beeld nogal overbelicht...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry: als je terug gaat naar het dashboard..
     
  19. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb de Tw700 nu een aantal uren in gebruik, en ben er echt heel erg blij mee.

    goed de Tw700, erg aantrekkelijk geprijst en een plaatje van een beeld!

    Ik heb hem nog niet laten calibreren maar doe dit wel binnenkort, aangezien hij daar duidelijk mooier door wordt.

    ik projecteer nu nog op een witte muur, maar binnenkort breng ik eens een bezoekje bij beamerschermen.nl en dan ga ik kijken naar een span scherm van Proluxx, of een luxe elektrisch scherm. Zijn de doeken van dat bedrijf goed geschikt voor de epson tw700 icm xbox360 en een goede dvd speler?

    een aantal van jullie hebben een scherm dus ben benieuwd naar jullie info

    groetjes

    Titan
     
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Tsja, het probleem bij dit soort dingen is dat persoonlijke smaak de grootste rol speelt. Ik ben tevreden met mijn doek, maar als je 3 keer zoveel geld uitgeeft, dan is de kans groot dat je nog mooier beeld krijgt.

    Je kunt overigens pas callibreren nadat je je lamp 200 uur hebt gebruikt, dus dat duurt nog wel even (denk ik).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina