Ik vind persoonlijk GTA III de beste van de GTA-serie. Voor ’t eerst driedimensionaal, erg goede sfeer met de Mafia, leuke verhaallijn… Noem maar op, ik vond het echt een geniale game. Vice City had wel wat in zijn zomer jasje, maar San Andreas vond ik veel te groot. Dat zou niet zo erg zijn als er in elk gebied even veel te beleven viel, maar sommige stukken waren gewoon kaal en dood. Natuurlijk is het heerlijk om met een auto van de ene kant naar de andere kant te toeren, andere gangs aanvallen en ga zo maar door, maar GTA III en GTA: Vice City hadden een ongelimiteerde gameplay. Het maakt niet uit hoe vaak je ze speelde, telkens wilde ik de game weer opstarten. ‘‘O, nog even die missie afmaken’’ en ‘‘Nee, laat ik maar weer opnieuw beginnen.’’
Ik hoop dat de volgende GTA superieur is aan de voorgaande delen. Dan hoop ik niet dat ik over een tijdje lees van ‘‘GTA IV wordt 2 keer groter dan San Andreas’’, want dan krijg je misschien weer zo’n San Andreas game. Gewoon niet zo groot, maar dat er wel veel te doen in is. De artificial intelligence mag van mij sterk worden verbeterd. Ook mogen er meer mogelijkheden komen van mij, die zorgen dat de game er realistischer op wordt. Dat je bijvoorbeeld móet slapen, anders verzwak je erg. Verder zou ’t leuk zijn als je ook moet tanken, dat maak de game ook stukken realistischer.
Hoe dan ook, ik kijk er erg naar uit.
Klik om te vergroten...