1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem tijdens het spelen van Far Cry.
    De game werkte een tijdje helemaal goed, maar als ik nu weer verder ga vanaf een checkpoint waar ik gebleven ben krijg ik een BSOD.
    Het gekke is, dat als ik een checkpoint daarvoor laat (dus niet mijn laatste) kan ik Far Cry wel gewoon spelen.

    Als ik alle graphics instellingen op het laagst zet heb ik dit nog steeds.

    Versie van Far Cry: 1.1.0.1230

    Dit kan ik vinden in de logboeken:

    Foutcode; 0000007f, parameter1: 00000000, parameter2: 00000000, parameter3: 00000000, parameter4: 00000000.

    Mijn specs:
    Asus Z92J-Q012H (laptop)
    Intel Core Duo 1600Mhz
    1024MB DDR-RAM
    ATI Mobility Radeon X1600 256MB (+256MB Hypermemory)
    Drivers: Catalyst V8.231
    DirectX 9.0c

    Zal dit meer te maken hebben met het spel zelf dat die even opnieuw moet installeren of met de drivers?

    Tijdje terug had ik ook Need for Speed Carbon geinstalleerd, die kreeg ik helemaal niet opgestart. Daar kreeg ik meteen een BSOD, maar die het wel met een .dll bestand van Ati te maken (zal even zoeken of ik die nog terug kan vinden, ik NFS:C er niet meer op staan).

    Nu gebruik ik mijn laptop meer voor school, dan voor gamen. Maar als ik af en toe game vind ik het wel leuk dat alles ook werkt.

    Weet iemand misschien wat ik aan die foutmelding van Far Cry kan doen?
    Ik heb al wat gezocht via Google, maar daar wordt ik niet echt veel wijzer van.
     
  2. JrY

    JrY Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vorige week een Dell pc...

    ik had windows media center 2005 besteld, en kreeg MC 2002 met roll up 2 en SP 2. Hiermee had ik voor zover ik weet dezelfde functies als MC 2005 dus ik maakte er geen probleem van.

    gister moest ik mijn windows herinstalleren waardoor ik nu alleen windows xp media center edition 2002 SP 2 heb. Nu wou ik roll up 2 installeren maar ik kreeg een foutmelding. Ik kan nu onder andere mn 360 niet als media center extender gebruiken, terwijl dat mijn voornaamste reden was om een windows media center te nemen.

    Wie weet de oplossing?
     
  3. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm m'n videokaart is niet al te warm maar af en toe krijg ik ook nog eens directx fout. ik heb directx 9c gedownload maar die stopt opeens met installen klopt dit?
     
  4. seani

    seani Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    wow op je pc

    ik zal ff uitleggen waar het over gaat ik heb world of warcraft op mijn pc maar als ik hem opstart dan gaat hij soms meteen op standby en doet hij nix meer en moet ik hem rebooten en heel soms kom ik in de wereld maar da gaat hij weer op standby binnen 10 seconde ofzo:confused:
    ik heb ff een lijstje maken van de onderdelen in mijn computer:

    Processor: 754 AMD Sempron 3000 1.8GHz 64bit
    Moederbord: MSI K8T Neo-V V2.0 754
    geheugen: 400 Kingston 512 MB DDR
    Grafische kaart: ASUS Radeon A9250 128MB TV-out, DVi
    Harde schijf: 250GB 7200 samsung SP251 4N 4MB
    Behuizing: Codegen 6001L-1 ATX 400W beige
    DVD-Speler: Samsung 16/48x bulk beige
    Floppy-drive: 3,5" Floppy 1,44 MB beige

    dus als iemand mij kan uitleggen waar het aan ligt ben ik heel erg blij _O_
     
  5. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het al gefixed, er zaten 4 mini schroefjes verborgen onder een dopje :+.
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,
    Ik heb gister avond mijn pc om zeep geholpen.
    ik heb nu weinig zin om de hele gebeurtenis in detail te gaan vertellen maar ik ga er van uit dat er iets is foutgegaan met de ramchip (hoewel ik wel weet hoe ik met die dingen om moet gaan en ik bij mijn weten dan ook niks fout deed kan het best zijn dat het wel fout gegaan is)

    nu start mijn pc met en zonder ram niet meer op en geeft alleen een harde piep.
    bij mijn weten gebeurd dat als er iets goed mis is met het moederbord.

    Mijn vraag is dan ook kan er verder nog iets stuk zijn gegaan?
    (grafische kaart, hdd, dvd brander)

    ik zou daar graag zeker van willen zijn alvorens ik de hdd en dvd drive in een nieuw te bouwen pc zet (wat ik door iemand anders laat doen, want na gister avond heb ik daar zelf echt geen zin meer in)
    en de grafische kaart weggeef.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
     
  7. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet vertelt wat je precies hebt gedaan, hoe kunnen wij dan weten welke onderdelen zijn beschadigd? Als je een emmer poep over de pc hebt laten vallen, is ook het ram verneukt ja, maar als je iets hebt afgebroken o.i.d. dan ligt het weer anders.

    Kortom, meer informatie nodig.
     
  8. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor soort piep? Wat voor merk Bios? Is t een lange piep? Meerdere korte ? Wat meer info graag.....
    En ook als is je hdd stuk of odd dan start hij nog wel....
    Maar je zegt dat je weet hoe je ermee om moet gaan, maar toch is je pc nu stuk.
    Dat merk ik erg vaak, mensen denken dat ze weten hoe t moet, maar als t dan stuk gaat, dan kunnen de echte pro's van de bedrijven weer langs komen om t te fixen.
    Niet om jou te dissen ofzo, het is gwn frustrerend.
    Maar zoals ik al zei, geef wat meer info omtrend de piep en wat je gedaan hebt/mee bezig was
     
  9. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel ik heb om erachter te komen wat voor soort het was de RAM eruit gehaald en op het stikkertje gekeken en dat opgeschreven.
    ik heb de ram op de hoekjes vastgepakt met 1 hand (linker)(duim en middelvinger)
    (had geen antistaties doekje bij de hand)
    daarna heb ik hem er weer terug ingestoken en me pc kast weer dichtgedaan.
    toen kwam ik erachter dat de kabel van de monitor nog in de grafische kaart zat en dat de monitor nog aanstond op het vga kanaal (daar zit momenteel namelijk ook me 360 op aangesloten, pc zat op DVI)
    toen ik de rest van de kabels er weer in had zitten en de aan uitschakelaar achterop weer had aangezet en vervolgens de aanknop aan de voorkant indrukte kreeg ik die piep, die ongeveer 3 tot 5 seconden duurt (aan een stuk door) en vrij hard is.
    ik heb een asus moederbord
    en ik ben er ondertussen al achter dat die naar de klote is net als de ram.

    ik heb een half jaar lang een ict opleiding gedaan maar heb daarmee moeten stoppen om medische redenen
    mij is daar verteld dat ik de ram zo kon beetpakken zoals ik dat gedaan heb.

    Wel moet ik eerlijk zeggen dat in de haast door de frustratie omdat ik het boekje van mijn moederbord niet kon vinden mischien iets te snel ben geweest en zo of iets fout gedaan of per ongeluk me ram op de verkeerde plek aangeraakt.

    het is dus me eigen stomme schuld (pc was ook erg stoffig van binnen)

    Maar ik zou wel graag willen weten of ik zonder risico me hdd en dvd drives kan overzetten naar een nieuwe pc.

    (Bij het aanzetten dus een lange piep, even een knipper in het lampje voorop maar daarna niks meer(zelfde voor de dvd drive), en geen beeld. verder is te horen dat alleen de voedig en de extra koeling daarna nog draait)
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2007
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je per ongeluk het geheugen (te) hard in het slot gedrukt? Controleer even of het moederbord geen contact maakt met de behuizing (op de schroefjes na dan). Loop ook voor de zekerheid even de aansluitingen na van andere componenten. Uiteindelijk zou je nog het bios kunnen resetten met het jumpertje.
     
  11. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok 1 lange piep is inderdaad vaak het geheugen, probeer het geheugen nogmaals eens of op een andere plaats of een andere module.
    Wat ook gebeurd kan zijn, is dat je videokaart nu los zit... omdat jij een kabel wou vastmaken.
    Het lijkt me erg apart dat nu ook ineens je mobo stuk is, waarom is die volgens jou stuk dan?
    Want als die stuk zou zijn, zou je waarschijnlijk ook geen piepjes meer horen.
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp,
    Ik ben er net even rustig voor gaan zitten en heb alle kabels verbindingen en me grafische kaart nog eens nagekeken en vervolgens de ram in de middelste slot gestoken. (zijn er 3 )
    En toen deed mijn pc het weer.

    (alle ram slots geprobeert, doen het allemaal nog.)
    Wat er dan ook mis was met me pc, Ik weet het niet.
    Maar ik weet wel dat ie het nu weer helemaal goed doet.

    In elk geval bedankt voor jullie hulp.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2007
  13. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0

    Los contactje?
    Het is in elk geval zo ,dat het spul niet zoo heel snel kapot gaat, ,ja dan moet je t wel bont maken, maar uit eigen ervaring (veel), weet ik wat wel en niet kan.
     
  14. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Hallo iedereen, ik heb een klein probleempje (denk ik).

    Ik heb nu sinds 2 weken een nieuwe pc, zal de specs ff posten:

    AMD X2 4200+
    2 * 512MB DDR 2 Corsair XMS2
    Asus M2N4 SLI
    Seagate 250gb
    Western Digital 250gb
    Asus X1950PRO crossfire (1x)
    Cooler-Master Elite 330 (380 Watt voeding).

    Fans:
    CPU: Boxed
    GPU: Boxed
    Kast: 120mm aan de achterkant (warme lucht naar buiten)
    80mm Zalman aan de voorkant (koele lucht naar binnen) (deze blaast de koude lucht van buiten tussen de 2 HD's door)

    Mijn probleem:

    wanneer ik gewoon in windows bezig ben blijft mijn pc op redelijke temperatuur, geen problemen (CPU, MoBo, GPU en alles rond de 37).

    Wanneer ik een paar uur heb gegamed gaat de temperatuur van mijn CPU en GPU gewoon wat omhoog (boven de 45 komen deze niet). Maar mijn moederbord wel, deze haalt ongeveer 50 graden, met soms uitschieters naar de 52.

    Dit is getest met diverse programma's: Asus Probe V2, Speedfan, en nog een ander programma.

    Wanneer ik stop met gamen zakt de temperatuur vrijwel direct naar beneden.

    Waar ik aan zit te denken is om een andere fan op mijn CPU te zetten (Thermaltake Venus 12) en om aan de voorkant de lawaaierige Zallman van €2,95 te vervangen voor iets beters (en groters). Zit te denken aan een Papst 120mm. Voordelen hiervan zijn dat je hem langzamer kan laten draaien en meer lucht naar binnen blaast.

    Eventueel een andere GPU koeler, maar dat weet ik nog niet, die stock koeler van de Asus X1950PRO is imo wel goed genoeg.

    De controller die ik hier voorop wil zetten wordt waarschijnlijk een Noise Isolater 3,5"

    Foto's en specs:
    [​IMG]

    Maße LxBxH: 93 x 100 x 24 mm
    Anschluss Zuleitung: 4 Pin Netzteilstecker 12V
    Anschlüsse Ausgang: 4 x 3 Pin Molexstecker 7-12V
    Leistung: 4 x 13 Watt


    Foto's en specs Thermaltake Venus 12:

    [​IMG]

    Specificaties:Grootte (incl. koeler): 88 x 80 x 87 mm.
    Grootte van de koeler: 80 x 80 x 32 mm.
    Gewicht: ca. 760 gram
    Vermogen: 0,96 ~ 5,4 Watt
    Toerental: 2000 ~ 5500 RPM.
    Luchtverplaatsing: 45 ~ 124 m³/h
    Geluidsproductie: 21 ~ 48 dBA
    Spanning: 12 Volt
    Aansluiting: 4-pin molex
    Lagering: dubbele kogellagering


    Mijn vragen:

    - is het normaal dat je MoBo zo warm wordt? (50 graden of meer, stressed)
    - zullen de uitbreidingen die ik hier opgesomt heb een positief resultaat geven voor de temperatuur en airflow in mijn pc?

    Andere alternatieven of opmerkingen zie ik graag tegemoet ! :)

    Groetjes,

    bl0kkie
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    50graden valt reuze mee hoor

    en opwaardering vd stock van zal helpen ja, wss ook qua lawaai
     
  16. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Reuze mee? |:-
    Voor een mobo?
    Nou dat vind ik echt niet normaal, ik haal op deze pc max 32 ofzo, en op al mijn andere pc's haal ik ook niet zoiets als 50 graden.
    Dat is zeker niet gewoon, maar of het nu veel zal helpen om de fans te upgraden, ik weet niet, aangezien je al een intake fan hebt. Je zou kunnen kijken of de videokaart misschien dicht bij de southbridge zit, of dat je een actieve fan op je mobo hebt die mssn raar doet, of gewoon geen verse lucht krijgt.
    Je gaat er wel op vooruit kwa geluidsproductie, maar die 50 graden voor je mobo is zeker iets waar je naar moet kijken, want wat degene hierboven zegt is echt kul.
     
  17. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Wanneer ik thuis ben (ben nu op werk tot 22:00) zal ik wel even wat foto's maken van mijn kast. Kun je kijken of het er wel goed uitziet ! Ik zou het zelf namelijk niet weten waar het aan kan liggen :{.
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Asus boardjes staan er anders wel bekend om...
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik heb nu 1 gig intern geheugen, maare ik hoor op sites dat je een wisselbestand kan gebruiken en nu is mijn vraag of games dan nog sneller gaan en of je dan 1,5 gig heb en hoe je het moet aanzetten?
     
  20. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ''Asus P4S800D-X'' en die komt nooit boven de 36 graden. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina