Wel ik heb om erachter te komen wat voor soort het was de RAM eruit gehaald en op het stikkertje gekeken en dat opgeschreven.
ik heb de ram op de hoekjes vastgepakt met 1 hand (linker)(duim en middelvinger)
(had geen antistaties doekje bij de hand)
daarna heb ik hem er weer terug ingestoken en me pc kast weer dichtgedaan.
toen kwam ik erachter dat de kabel van de monitor nog in de grafische kaart zat en dat de monitor nog aanstond op het vga kanaal (daar zit momenteel namelijk ook me 360 op aangesloten, pc zat op DVI)
toen ik de rest van de kabels er weer in had zitten en de aan uitschakelaar achterop weer had aangezet en vervolgens de aanknop aan de voorkant indrukte kreeg ik die piep, die ongeveer 3 tot 5 seconden duurt (aan een stuk door) en vrij hard is.
ik heb een asus moederbord
en ik ben er ondertussen al achter dat die naar de klote is net als de ram.
ik heb een half jaar lang een ict opleiding gedaan maar heb daarmee moeten stoppen om medische redenen
mij is daar verteld dat ik de ram zo kon beetpakken zoals ik dat gedaan heb.
Wel moet ik eerlijk zeggen dat in de haast door de frustratie omdat ik het boekje van mijn moederbord niet kon vinden mischien iets te snel ben geweest en zo of iets fout gedaan of per ongeluk me ram op de verkeerde plek aangeraakt.
het is dus me eigen stomme schuld (pc was ook erg stoffig van binnen)
Maar ik zou wel graag willen weten of ik zonder risico me hdd en dvd drives kan overzetten naar een nieuwe pc.
(Bij het aanzetten dus een lange piep, even een knipper in het lampje voorop maar daarna niks meer(zelfde voor de dvd drive), en geen beeld. verder is te horen dat alleen de voedig en de extra koeling daarna nog draait)
Laatst bewerkt: 12 feb 2007