Nederlandse politie pakt beledingende jas af

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 17 feb 2007.

1. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Dude wat is het nou voor een regel dat je 30 moet rijden waar de rest 50 rijd terwijl ik 80 haal. Ik heb het 1 keer gedaan 30 gaan rijden. De automobilisten duwen je dan konstan van de weg. Lekkerre veilige regel ja. En als je daar dan een bekeuring voor krijgt denk ik van ga wat nuttigs doen. En dan zeggen ze ja laten we mensen gaan bekeuren die in een metro eten, Dan is onze dag weer goed ja. Sorry hoor.

2. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    De meeste scooter figuren zijn net als het petjes volk. Pak gewoon de fiets, luiwammes. :+

Laatst bewerkt: 20 feb 2007
  3. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom loop jij elke post die je niet aanstaat af te zeiken meneer het pubertje? Zeker nog nooit met de politie te maken gehad. En post eens een keer normaal.

Een vriendin van mij werd geslagen door haar vriend, ze deed aangifte op het politiebureau, ze liet de blauwe plekken zien maar denk je dat de politie er ook maar iets mee deed? Nee hoor, er was te weinig bewijs om die jongen op te pakken.. maar ze waren gewoon te bang omdat het een marokaan was. Toen ze hem dumpten werd ze vreselijk in elkaar geslagen...daarna heeft ze nooit meer van hem gehoord.

Er was een tijd hier in het dorp dat er elk weekend wel iemand gepakt werd door een groep Lonsdalers, ze pakten altijd degene die alleen was en denk je dat er iets tegen gedaan werd? Nee hoor, de politie vond het belangrijker om jongentjes van 13 te bekeuren voor rijden zonder licht. Dus hou jij even je mond voortaan....

Genoeg argumenten voor jou?

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook heel moeilijk om mishandeling te bestraffen, dat snap jij toch ook wel? en dat het een marrokaan is, heeft er niks mee te maken, dat weet jij ook wel.. Hou toch eens op met die vooroordelen..

Over die lonsdalers, hoe weet jij wat ze belangrijker vinden? Bij politiewerk komt meer kijken dan alleen mensjes oppakken.. denk je nou echt dat het werkt, als ze iemand oppakken, te weinig bewijs, komt weer op vrije voeten, dat tiep vindt zichzelf helemaal de man, krijgt nog meer 'zelfvertrouwen' en beukt weer op iemand in.. zoiets moet je nou eenmaal goed aanpakken, en dat is moeilijk.. Ook de politie heeft het druk al lijkt het soms van niet..

*heeft 2 vrienden die agent zijn, dus weet waar hij over praat*

5. Victor

Victor Guest

Allereerst: excuses voor mijn post van vanochtend, ik werd opgehitst en was al flink pissig door mijn ochtendhumeur.

Wat is je punt nu helemaal? Dat de politie alleen maar slecht werk doet? Bedenk even dat het ook aan de politie in jouw buurt zou kunnen liggen. Natuurlijk, wat ze doen is niet goed (of het is niet goed dat ze het juist níet doen), maar dit hoeft niet representatief te zijn voor de algehele politie in Nederland. Daarnaast, waar het mij vooral om ging is je opmerking over de ME en de Marachaussee. De ME en de Marachaussee opereren niet zelfstandig. De ME wordt opgeroepen, en de Marachaussee zijn net zo goed agenten.

Nog even over die Lonsdale jongeren: die agenten zien ook wat er op tv gezegd wordt. Over agressieve groepen, mensen die iedereen in elkaar zouden timmeren etc. Het zijn ook mensen. Denk je nou echt dat één agent iets durft tegen 15 vandalen? Nee, dat durft hij niet, dat is niks dan menselijk.

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    En weet je waarom ze dat niet durven? Omdat op het moment dat ze hun pistool al AANRAKEN, nog zonder uit de holster te halen, ze al zowat een proces aan hun broek hebben.. Zo verrot is ons rechtssysteem.. Elke keer als je hoort dat een politie agent iemand heeft neergeschoten, juich ik half, omdat ik dat echt toejuich.. Een agent moet zoveel tests afleggen om een pistool te mogen dragen, ze moeten zo goed kunnen mikken. echt, ren je weg omdat je wat gejat hebt? Hoppa, pistool uit de holster, en enkel naar de tyfus schieten.. Dan leer je het wel af.. Mensen hebben echt geen respect voor de politie, dat lees ik hier post na post na post, en dat frustreerd mij..

7. Victor

Victor Guest

Het ergste is nog wel dat er dan ook meteen met dsciriminatie gegooid wordt. Een marokkaan wordt onder schot genomen? Hoppa, discriminatie. Onzin, je bent een crimineel, dus je mag onder schot gehouden worden.

Als de politie het wapen al aanraakt (zoals de geweldige gamer al zei) is het fout. Waarom dragen ze het verdomme nog bij zich? Als het ze dan niet schieten als er op hen geschoten wordt is het weer niet goed. Doen ze dat wel, waren ze te agressief.

8. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Geeft niet voor je post;) Maar ik werd daardoor beetje boos op je...

Maar het is niet dat ik de politie haat, het is gewoon dat ik er zelf geiriteerd door raakte dat ze die vriendin van mij gewoon niet hielpen, en ik vind het gewoon achterlijk dat zon groep van 15 man 1 iemand pakt. Ik snap best dat de Politie niet alles zomaar op kan lossen enzo.. maar ik irriteer me gewoon een beetje aan ze de laatste tijd, het zal vast wel weer over gaan, binnen een week heb ik niks meer tegen ze.;)

9. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik ook nog je veters strikken?:x
    Het is hier een wat mildere rechtstaat, verdachten hebben hier ook nog rechten in Amerika worden ze gelijk aangepakt als grof vuil. Met onze huidige staat die nog altijd gelukkig geen duidelijke linkse of rechtse kant opwijst, en dat in anno 2007 bijna hier nog nooit gekent heeft(bij mij zijn die tijden onbekend), zal anders het volk in opsand komen tegen een rechtstaat zoals in Amerika die dus erg rechts is en de burgers een beetje de les leest.

10. Victor

Victor Guest

Nee hoor, ik vraag om argumenten slimmerd.

Balkenende 1 en 2 waren toch duidelijk rechts. En wat je nu zegt over de Amerikaanse politie: je bent wel erg kort door de bocht. Misschien gebeurt het wel, maar dat is dan ook echt het enige wat je zult horen. In Amerikaanse series wordt hun politie ook al belachelijk gemaakt, dus je zult er nooit een goed beeld van hebben. Dit is wel erg makkelijk om te zeggen, ga er eerst naartoe en kom in aanraking met de politie. Dan kun je het concreet zeggen.

11. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    In serie's word meestal de politie juist een pluim in de aars gedouwd. De politie lost elke zaak op, maakt amper tot geen fouten en ze hebben altijd de echte dader te pakken...

12. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    idd, Politie wordt meestal als superhelden afgeschilderd die oude vrouwtjes helpen met oversteken. gelukkig hebben we bijna geen politie in C'borg ;) Scooter tune stad tot the max! :+

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Over die scooters. Ik vind het prima dat ze die scootertjes oppakken die harder gaan dan 45. Een scooter van een vriend van mij gaat 70, rijdt als een idioot (kijk niet, komt wel is op de snelweg terecht etc). Zijn uitlaat produceert way more dan 90 decibel en hij is nog niet gepakt. En ik woon omgeving Den Haag, en daar kom je standaard politie tegen. Hij is al vaak aangehouden maar ze laten hem altijd weer doorrijden zonder boete (zelfs toen hij werd gepakt op de snelweg). Dit is natuurlijk maar een voorbeeld en weerspiegeld niet de hele werkelijkheid betreft scooters.

Maar mijn punt is, de politie doet gewoon hun taak, en volgt de wetgeving. En ze zijn echt niet zo dat ze altijd een boete voor niks geven, of je altijd naaien. Wat tegenwoordig wel het beeld is dat de media schept. Negatieve beelden zijn de enige beelden die blijven hangen, maar het feit dat de politie ook heel veel brommertjes gewoon laat rijden, ze geen boete's uitdelen en veel bromfietsen er gewoon af met alleen een waarschuwing vanaf komen wordt niet meegeteld. Die incidenten waarop de politie dom bekeurd blijven vaak hangen. Maar als je dat in contrast stelt met de momenten dat ze zo'n jongen op een brommer wel gewoon laten gaan is het beeld van de politie tegenwoordig niet helemaal terecht. Ik heb zelf ook een scooter, die harder gaat dan de constructiesnelheid maar mijn ervaring is dat de wetgeving betreft scooters niet deugd. Als jouw scooter maar 45 km/h kan dan breng je jezelf gewoon in gevaar. Aangezien je verplicht bent om op de autobaan te rijden waar auto's 50 rijden. Automobilisten rijden vaak harder op een weg waar ze 50 mogen, rond de 60. Dus heb je toch al een afwijking van 15 km/h. Dat lijkt niet zo heel veel, maar veel automobilisten zijn echt heel erg ongeduldig en gaan je altijd proberen in te halen. En dat inhalen gebeurt soms zo onverantwoordelijk dat het gewoon gevaarlijk is voor de bromfietsbestuurder. Ook bevorder je de verkeersdoorstroming niet echt als je 45 km/h rijdt.

Kortom, de wetgeving deugt niet betreft scooters. Men moest eerst met dezelfde snelheid op het fietspad rijden. Toen heeft men de wetgeving aangepast, scooters op de weg. Maar men heeft daarintegen niet de maximum snelheid van de scooter verhoogt. En dat maakt de scooterbestuurder een hoop kwetsbaarder. Men moet niet vergeten dat de politie alleen de naleving van de wet uitvoert. Ofterwijl, don't blame de politie, blame de politiek!

Nog even over de politie. Ik las een bericht van iemand dat de politie niks deed. Complete onzin. Alleen het feit dat er politie is zorgt voor een hoop minder misdaden. Stel je is voor Nederland zonder politie. Niemand die de wetgeving in de praktijk brengt. Dan is stelen, verkachten, vechten eigenlijk allemaal gedoogd. Ik ben blij dat we politie hebben in Nederland, zonder politie was het hele land een zooitje. Tuurlijk maakt de politie fouten. Maar om te zeggen dat ze niks goed doen... Grote onzin natuurlijk.

Ik ben trouwens een grote voorstander voor een hervorming van het beleid betreft misdaad, straf en justitie. Maargoed, dan slaan we weer een geheel andere weg in.

14. Cr1mson Bl0od

Cr1mson Bl0od Itsumo hitori janai.

Leuk Bevonden:
    0
    Las ik in de krant dat vlakbij ons in de buurt voor een discotheek een 26-jarige man opeens een jongen die naar buiten kwam begon te slaan. Zijn vriendin(van de jongen dus) stond erbij en schrok zich opeens wezenloos, en wilde hem helpen en sloeg die man met een bierglas op z'n hoofd. Ik vind het persoonlijk heel onterecht als die vriendin nou ook iets van een straf of een boete zou krijgen... Dus jah ik ben ook wel een groot voorstander voor een hervorming van het beleid betreft misdaad, straf en justitie.:{

15. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Kerel ik wil jou nog wel horen praten als je wat meer praktijk ervaring hebt met de politie. Je zal zien dat de kwaliteit van de gemiddelde agent ver beneden jou verwachtingen ligt.

En ja natuurlijk als je het eens bent met het feit dat de politie niet voor schut gezet mag worden dan zou ik zeggen dat ze zich daar mee bezig mogen houden, maar dan wel pas als we in een utopia wonen waar zware criminaliteit niet meer bestaat.

/salute

16. falco1001

falco1001 samsung tv 100cm:D

Leuk Bevonden:
    0
    de gast vindf zichzelf stoer met zijn jas dus ik heb geen medelijden met hem.
    je kan ook wel een beetje verwachten dat de politie het niet egt leuk vind.
    maar het blijft kidnerachtig

17. mista B

mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

Leuk Bevonden:
    0
    kinderachtig ok, maar omdaar een jas voor in beslag te nemen... dat vind ík nu kinderachtig...

18. Cr1mson Bl0od

Cr1mson Bl0od Itsumo hitori janai.

Leuk Bevonden:
    0
    stay away from my coat officer! :{

19. Farmir

Farmir VIP User

Leuk Bevonden:
    0
    De Pers die hits alles erger op ze zetten nooit iets goeds in de krant politie springt tussen 3 negers die iemand in elkaar slaan ofzo alleen maar slechte dingen dat willen de mensen wel lezen.

De Politie kan ook niet Jan Alleman op pakken misschien is het wel een knul die zo denkt van ik haat die kerel ik ben een druppie met een lelijke puistenkop. en die kerel scheld me altijd uit.

Wie weet waar die blauwe plekken vandaan zijn gekomen.

En btw. waarom kies je dan zzulke vrienden uit je bent ttoch niet onderontwikkeld?

20. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

het gaat er niet helemaal om of de politie het leuk vindt of niet, het gaat erom dat het logo beschermd is. En dan mag je in de eerste plaats het logo niet zomaar gebruiken. Ik denk dat dat de reden ook zal zijn geweest dat de jas in beslag is genomen.

Deel Deze Pagina