Dat is moeilijk te zeggen. De meeste hebben maar één of twee schermen geprobeerd dus het is moeilijk te vermelden wanneer je de scherpste weergave hebt. Maar met beide schermen die je opnoemt zit je meer dan goed. Als je de 360 onscherp vindt op die schermen weet ik het ook niet meer
De minste beeldvervorming bij breedbeeld TFT monitoren heb je bij een beeldverhouding van 16:10. Je hebt helemaal 0,0 vervorming bij 16;9, maar die schermen zijn er (haast) niet.
Oke, beide schermen hebben een 16:10 verhouding, dus het maakt in principe niet uit. Het hangt er gewoon vanaf of ik 20'' of 19'' wil (en of ik bereid ben het verschil te betalen uiteraard)
Dat verschilt per individu. VGA is het scherpst van de twee, component heeft 'meer' kleur. Je moet ook even kijken wat voor ingang je scherm heeft. De meeste TFT monitoren beschikken namelijk niet over component, dus dan is de keuze snel gemaakt. Maar mocht je wél kunnen kiezen, dan moet je kijken waar je voorkeur naar uit gaat: scherpte (VGA) of warme kleuren (component).
VGA it is!
Voor de minste beeldvervorming op een breedbeeld monitor is 1280x768 het meeste geschikt.
Oke, weet je zo of beide schermen deze resolutie kunnen weergeven? Lijkt me wel toch....? En er is nog een resolutie die ik ook een aantal keer voorbij heb zien komen: zoiets als 1360 X nog iets..... of 1366.... (één van de twee, is dit ook een goede resolutie?)
Ik kan nergens vinden of deze set een optische ingang heeft. Zo ja, dan kan je de 360 erop aansluiten. Daarbij hoor je een TOSlink kabel te kopen, vrijwel bij elke elektronica zaak te krijgen. Overigens is het niet zo'n heel sterk setje. De boxen hebben een vermogen van 8 watt, en je subb van 22. Om een vergelijking te maken met die van mij: de boxen zijn 110 watt en de sub 225.
Ik heb de set naast me staan op het moment dus ik kan gemakkelijk controleren of ik een optische ingang heb, maar hoe herken ik de optische ingang?
- VGA Kabel of Component kabel
- TOSlink kabel voor 5.1 geluid (ook wel optische kabel genoemd)
Klik om te vergroten...