1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Dat is moeilijk te zeggen. De meeste hebben maar één of twee schermen geprobeerd dus het is moeilijk te vermelden wanneer je de scherpste weergave hebt. Maar met beide schermen die je opnoemt zit je meer dan goed. Als je de 360 onscherp vindt op die schermen weet ik het ook niet meer :9 De minste beeldvervorming bij breedbeeld TFT monitoren heb je bij een beeldverhouding van 16:10. Je hebt helemaal 0,0 vervorming bij 16;9, maar die schermen zijn er (haast) niet.


    Dat verschilt per individu. VGA is het scherpst van de twee, component heeft 'meer' kleur. Je moet ook even kijken wat voor ingang je scherm heeft. De meeste TFT monitoren beschikken namelijk niet over component, dus dan is de keuze snel gemaakt. Maar mocht je wél kunnen kiezen, dan moet je kijken waar je voorkeur naar uit gaat: scherpte (VGA) of warme kleuren (component).


    Voor de minste beeldvervorming op een breedbeeld monitor is 1280x768 het meeste geschikt.

    Ik kan nergens vinden of deze set een optische ingang heeft. Zo ja, dan kan je de 360 erop aansluiten. Daarbij hoor je een TOSlink kabel te kopen, vrijwel bij elke elektronica zaak te krijgen. Overigens is het niet zo'n heel sterk setje. De boxen hebben een vermogen van 8 watt, en je subb van 22. Om een vergelijking te maken met die van mij: de boxen zijn 110 watt en de sub 225.

    - VGA Kabel of Component kabel
    - TOSlink kabel voor 5.1 geluid (ook wel optische kabel genoemd)
     
  2. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, dat is me duidelijk!


    Hartelijk bedankt voor je reactie, je hebt me echt een eind op weg geholpen. Nu nog even de puntjes op de i en ik ben er helemaal klaar voor\o/
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  3. JeePee

    JeePee Guest

    1360x768 ja... dat is een 16;9 resolutie. 1280x768 is een 16;9.6 resolutie dus die zit het dichtste bij de 16:10 van het scherm en dus heb je daarbij de minste beeldvervorming. 1360x768 is een tikkeltje scherper, maar of dat zichtbaar is voor het menselijk oog is nog maar de vraag.

    Over de optische ingang: ik kan moeilijk omschrijven hoe het 'gaatje' eruit ziet. Kan ook geen plaatje vinden. Het gaatje is in elk geval erg klein en deze kabel moet erin. Boven het gaatje zal wel Optical In staan ofzo.
     
  4. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm dat gaat helaas niet lukken denk ik:'-(

    dan ook maar een nieuw geluidssetje kopen, maar da's off-topic

    Dank je wel voor je hulp, nu moet ik alleen nog ff de knoop doorhakken: 205BW of 940BW (idee: wellicht kan ik voor het prijsverschil een geluidssetje kopen!*) )
     
  5. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie hier de Samsung 226BW:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Deze Samsung 226BW is niet van mij, maar van een iemand die ik ken die foto's er van heeft gemaakt en naar mij heeft gestuurd. Hij gebruikt op zijn Xbox360 de resolutie 1280x1024 en dat is volgens hem de beste resolutie op dat scherm.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  6. ultimate_roeltje

    ultimate_roeltje Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung Syncmaster 931BW

    Ik heb sinds vanmiddag een tft monitor gekocht om in HD te gamen met mn 360.
    Ik heb de Samsung Syncmaster 931BW gekozen (16:10 / 1440 : 900/ 2000 : 1 / 2ms). Mooi scherm, er is alleen 1 ding dat me opvalt...
    Als je goed kijkt zie je sommige delen van het beeld dubbel 8)
    Ik kan het zo niet uitleggen dus ik heb hier wat foto's:

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    Het valt eigenlijk alleen op als het verschil tussen licht en donker groot is. (zoals op het de foto's te zien is, vooral bij foto 2)
    Nou weet ik niet of dit zo hoort :confused:
    Zo niet, hoe kan ik dit verhelpen?
    Alvast bedankt *)
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  7. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je de Samsung 931BW gekocht? Ik heb namelijk ook de 931BW op het oog anders de 226BW :9 Alleen ze schijnen niet overal te koop te zijn :mad:
    Heb je ook van het hele scherm met Xbox360 beeld daarop een foto en van andere games? Ben erg benieuwd namelijk naar beelden van verschillende games :) Maar tot nu toe ziet het er allemaal goed uit.

    Edit: Op je vraag van dat dubbel beeld, dat kan misschien met de resolutie te maken hebben waarin je Xbox360 staat. Welke resolutie heb je je Xbox360 staan? Of bedoel je dubbel beeld op de foto's?
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  8. Steef101

    Steef101 Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit serieus te twijfelen tussen de 931bw of 226bw. kijk ik zou het heel erg waarderen als jullie nog wat meer ingame foto's kunnen maken maakt niet erg uit wel spel. ik heb de vga kabel al maar op me 930bf was ik er niet over te spreken over het beeld en de 931bw spreekt me meer aan om dat hier de 940bw erg populair was maar ik wil liever groter opervlak dus dan weer 226bw en effe gewoon persoonlijke vraag zijn jullie beide te spreken over de beeldkwaliteit?

    heel erg bedankt alsvast
     
  9. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga op dit moment eerder voor de Samsung 226BW, vanwege dat ik daar meer positieve dingen van hoor. Misschien ook omdat ik meer mensen ken met de Samsung 226BW dan de Samsung 931BW.
     
  10. Steef101

    Steef101 Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    En nog wat foto's van allebei de schermen met een xbox360 spel aan zou heel erg gewaardeerd worden:)

    Bedankt
     
  11. ultimate_roeltje

    ultimate_roeltje Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je goed kijkt (vooral in de 2e foto zie je dat goed) kun je zien (linkerkant van mijn character) dat de randen tussen licht en donker nogal raar zijn. Je ziet de heldere lucht in foto 2 soort van 'wegfaden' in de donkere jas van mn character. 8)
    Ik heb al alle resoluties uitgeprobeerd. Hij staat nu op 1280:768, maar bij de andere resoluties komt het ook voor. Ik weet ook helemaal niet of dit gewoon is of niet.

    Anyway... Ik heb mijn 931BW bij de Mediamarkt hier in Eindhoven gekocht (grootste van europe *) ) voor 249 Eurie.
    Hier heb je alvast een mooie screen van Oblivion:
    [​IMG]
     
  12. Steef101

    Steef101 Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig meer meer meer kan je er nog een paar foto's maken van saint row of Cod3?
     
  13. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    HELP ik sta op het punt een 940BW te bestellen, maar ik zie dat er ook een 940BW Retail is wat is het verschil....wat is Retail??
     
  14. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de VGA kabel gekocht en aangesloten. Mijn xbox360 en mijn Dell 2407 kunnen het nu wel met elkaar vinden. De Dell accepteerd nu ook 1080P als resolutie. Moest wel even automatisch kalibreren, maar nu is het haartje scherp. Voor de helderheid, via de component kabel (standaard kabel) kon ik wel op 1080i werken, maar 720P was scherper. Bij 1080P als setting (na update via xbl) werkte het scherm niet over component. Nu met VGA dus wel....

    Eindelijk next-gen :D
     
  15. ultimate_roeltje

    ultimate_roeltje Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij nog helpen met mijn probleem.
    Het ziet er nu dus gewoon NIET haarscherp uit. Ik irriteer me best wel aan die lichtstrepen.
    Nogmaals, hier kun je het best zien wat het probleem is:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2007
  16. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    He de koop van de 940BW is nog niet door gegaan, ik twijfel nog steeds tussen de 940BW en de 205BW. Is het niet zo dat de 205BW door de grotere schermoppervlakte meer vervorming heeft op 1280 x 720 dan de 940BW op dezelfde resolutie?
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want het heeft niks met het schermoppervlak, maar met de beeldverhouding te maken. Die is op beide schermen 16:10, dus vervorming zal altijd een klein beetje optreden. Maar staar je er niet blind op, want het stelt echt niks voor.
     
  18. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat die vervorming niets voorstelt heb ik gezien:thumbs:, als je niet anders gewend bent zou je zelfs zeggen dat er helemaal geen vervorming is dus da's oké.
    Ik was wel benieuwd of schermoppervlakte nog verschil maakte, maar dat is nu ook opgehelderd. Dank je
     
  19. Xbox_wacko

    Xbox_wacko Active Member

    Berichten:
    338
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje. Ik ben van plan om een 360 te kopen, maar heb geen hd tv. Wel heb ik een TFT pc monitor, om precies te zijn syncmaster 760 bf en ik zag dat er een DVI-I aansluiting achterop zit. Nu is mijn vraag kan ik mijn 360 op deze monitor aansluiten en zoja is het beeldkwaliteit dan goed. Ook wil ik weten wat voor kabels en dergelijke ik dan nodig heb om dit te kunnen doen.
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt de VGA kabel kopen, en dan met een tussenblokje (VGA<>DVI) je X360 via DVI aan je scherm hangen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina