Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    iddd het is zuiver de mp functie die de sp verkort.
    kijk naar zelda op de wii, dat is zuiver een sp game in haalt gemakkelijk tussen de 40 en 60.
    majah de 360 is bekent om zijn xbox live dus ik denk als je echte sp games wilt dat je msh naar een ps3 moet overstappen voor games zoals gt5 en mgs4 of een wii met zelda, mario enz....
     
  2. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik dacht dat NPD ze nog niet bekend had gemaakt, hmm.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  3. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerder omdat de PS2 het beste, grootste en gevarieerdste game aanbod had, en heeft. PS2 verkoopt nog steeds als een trein en dat komt omdat er zoveel goede games op zijn.

    PS3 heeft inderdaad een traag begin, ik denk dat eind 2007 en 2008 het pas echt gaat lopen. MGS4, GT5 en FFXIII zijn ontzettende exclusieve blockbusters, pas eind 2008 kunnen we iets zinnigs zeggen over deze generatie consoles.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je 'into' achievements bent en ze belangrijk vindt wel ja. Het is natuurlijk een slim psychologisch truukje om de duurzaamheid/replay waarde van een game op te krikken. Als je voor 1000 punten een game 3x uit moet spelen dan ben je er inderdaad even mee bezig. Geef je niks om die puntjes dan gaat die vlieger niet op.

    Geldt dan ook voor de PS2 vs. PS3 verkopen. €80,- om €600,- is ook niet niks.
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Zo heeft elke console ook zijn beperkingen en problemen. Ik heb mijn 360 één keer op moeten sturen en daarna eigenlijk nooit geen problemen er meer mee. Ik ben inmiddels wel toe aan mijn 5e PS2. Overigens ga ik wel binnenkort weer een PS2 kopen. Soms kan je ontzettende pech hebben en het is begrijpelijk dat jij wat minder vertrouwen heb in de 360 kwa duurzaamheid. Ik heb dat juist weer niet.
    Ik moet ook zeggen dat als de launch titels van de PS3 mij wat meer hadden gelegen in hem ook bij de launch had aangeschaft. Echter is het gebrek aan goede titels (imo dan) de grootste reden dat ik wacht. En ik kan daardoor goed aanzien wat eventuele kinderziektes zijn, hoe ze opgelost worden en vooral hoe de klantenservice van Sony is.
    Want daar heb ik dus slechte ervaringen mee.

    Maar goed, het is hoe dan ook goed dat we uberhaupt een diverse keuze aan consoles hebben. En vooralsnog is het mijn bedoeling om alledrie de next gen's te bezitten. Want alle drie hebben ze zo hun redenen om de aanschaf waard te maken.
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, ik heb dan weer iets betere ervaringen met de Sony helpdesk. Van m'n PS2 is destijds de dvd-speler kapot gegaan, en na een belletje kwam er later een koerier langs om hem om te wisselen voor een gloednieuwe. :) Was wel binnen de garantie periode though. Daarna kun je hem laten repareren, een reviseerde kopen of tegen een gereduceerd bedrag een nieuwe kopen. Zo werkt dat bij Nintendo ook.

    Mja, klantenservice en dergelijke, ook daar is het een kwestie van geluk hebben. Tref je net de verkeerde dan heb je pech.

    Maar goed, ik wacht ook nog even met het kopen van een PS3. Eerste even kijken hoe alles gaat lopen. Tot die tijd heb ik toch nog m'n 360 en de Wii. :cool:
     
  7. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1

    Heb zelf de laatste tijden vaak problemen met de Wii-motes ze gaan helemaal niet aan als de console aanstaat of als ik hem met de motes aan wil zetten. Is een erg vaag probleem.
     
  8. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je de Wii met de Motes aanzetten dan?

    hier de charts ze zijn dus degelijk wel bekend gemaakt en wii weer bovenaan.
    Lees wel de wii kampt met te korten in amerika.

    1. Wii 435,503
    2. PlayStation 2 299,352
    3. Xbox 360 293,774
    4. PlayStation 3 243,554
    5. Nintendo DS (Lite) 238,869
    6. PlayStation Portable 210,719
    7. Game Boy Advance 179,482
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    En toch kan ik me niet van de gedachte onttrekken dat de X360 eigenlijk een beetje een console is voor PC gamers, die het niet zoeken om op een PC te gamen :+ Dit klinkt misschien een beetje raar/kort door de bocht, maar daarom zal ik het ook toelichten.

    Ten eerste : vrijwel alle titels die niet echt X360 exclusive zijn, verschijnen ook op de PC, eventueel in een later stadium. Het gros van de X360 games vallen in mijn ogen ook onder de categorie PC games, veelal zijn het shooters/RTS games en andere typische games die je ook op de PC zou verwachten. Verschil is alleen dat een X360 goedkoper is, daarom ook toegankelijker voor de meeste mensen....en gecombineerd met Xbox Live biedt het een ervaring die gelijkwaardig kan zijn aan PC gaming qua SP en MP, danwel met een controller in plaats van muis + keyboard. Als je alle games die echt X360 exclusive zijn en blijven (daar reken ik Gears of War, Halo 3 en Halo Wars vooralsnog niet onder) bij elkaar optelt, dan vind ik het qua variatie nog wel meevallen op de X360.

    Dat hoeft overigens niet direct een slechte zaak te zijn, maar daarom kan ik de keuze voor een PS3 of een Wii (eventueel naast een X360) ook wel begrijpen, het spellenaanbod is op die consoles gewoon totaal anders. Uiteindelijk is en blijft het een kwestie van smaak though. Ik had eerst ook meer interesse in de PS3 dan dat ik nu heb, simpelweg omdat mijn voorkeur voor games die mij trekken in de loop der tijd wat veranderd is.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  10. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat kan. Gewoon de aanknop links bovenin van je mote. Als het goed is schakeld je wii dan aan en vervolgens moet je de 'B' knop (geloof ik) indrukken en dan selecteerd hij je mote. Dit werkt bij mij, iig als mijn motes normaal werken;)
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
  12. XboxAgent

    XboxAgent Robbert

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor de Nintendo Wii. Ik speel al Nintendo sinds de NES en is voor mij de bes. Mjah ik ga em niet kopen speel al genoeg Xbox op het werk, en thuis veelal op de PC.
    Al heb ik wel Twillight Princess gespeeld en er flink van genoten =)
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, een statement maken en dan afsluiten dat het hier niet de draad voor is... :thumbs:
    Je spreekt jezelf wel goed tegen in je post.... : "Je bent niet gedwongen om een Blu-Ray speler erbij te kopen, die zit er namelijk al in. ;) "
    Leg me die eens uit want ik snap um niet.
     
  14. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Je betaalt natuurlijk extra voor de Blu-ray. Als Blu-ray wint heb je een goedekope speler. En PS3 zal dan veel beter verkopen, daardoor meer developers aantrekken en dus een diverser aanbod van games krijgen. Op dit moment blijft het een gok van €100,-.

    3. Xbox 360 293,774
    4. PlayStation 3 243,554

    Ik denk dat het belangrijk is om dit verschil te verklaren.
    Het verschil van 50.000 units. Komt dit door de hogere prijs van € 100,-. Of door het grotere\ruimere games aanbod van de 360. Natuurlijk ligt het aan allebei, maar wat zou er zwaarder wegen?
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De Blu-Ray speler is een onderdeel van de Playstation 3. Je koopt er dus geen Blu-Ray speler bij, hij zit er al in. Jij doelt erop dat er in je PS3 een Blu-Ray speler zit, ondanks dat je hem nu wel of niet wil (gebruiken).

    Waarom kan iemand met een normale tv de Blu-Ray speler niet gebruiken? Niet in 720p/1080i/1080p nee. Niet voor games en niet voor films. Maar is dat niet hetzelfde als iemand met een normale tv en een X360? Die hebben ook niets aan de HD capaciteiten van het apparaat. Deze mensen zullen natuurlijk niet snel de HD-DVD add-on kopen, aangezien ze er geen baat bij hebben.

    Ben benieuwd hoeveel mensen er zouden gaan mauwen als Sony had besloten om geen Blu-Ray speler in te bouwen maar een dvd-speler. Vervolgens brengen ze vanaf de launch een Blu-Ray add-on uit tegen een aanzienlijk hoger bedrag. Het is nooit goed.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is er toch ook de thread niet voor? Daar is deze thread voor. :b:
    Als je een PS3 koopt, dan koop je er geen Blu-Ray speler bij, hij zit namelijk ingebouwd. Je koopt hem er niet bij zoals je dat wel doet met de 360 HD DVD add on.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2007
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Deels ga ik in je verhaal mee maar let op het dik gedrukte...
    Dus besparen die mensen 200 euro uit voor een HD speler die ze toch niet gebruiken. Als ze zover zijn om een HD tv te kopen dan... laat de goedkope ouderwetse DVD speler van de 360 games in HD zien :)
    Terwijl de PS 3 dat alleen kan als een BR speler ingebouwd is......??

    Mensen die iets niet kopen omdat het te duur is kun je ook mauwen noemen ;)
    Lees, men laat de portemonnee spreken (USA, Japan).
    Afin, ik ben misschien wat tegengas aan het geven op de PS 3 maar vind het gewoon vreemd hoe een bedrijf als Sony denkt hiermee de gamers te helpen...
    Let wel, stel dat de PS 3 binnen het eerste jaar met deze prijzen een succes word dan zijn wij gamers de verliezers... Alle toekomstige consoles zullen namelijk ook duurder geprijsd worden...
    Maar goed, op dit moment zijn er weinig redenen om aan te nemen dat ze met deze prijzen de oorlog gaan winnen.
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus ben je verplicht een Blu Ray speler te kopen Kameo.....
    Omdat Sony ervoor kiest een BR speler in dat ding te stoppen ben jij (en andere gamers die een PS 3 willen) verplicht 200 Euro meer uit te geven dan bij de concurrentie.... Alleen maar omdat je exclusives wil spelen die niet op de MS console zijn te krijgen....
    En jij ziet dat niet als genaaid worden....
    Stel dat BR niet aanslaat en HD DVD de winnaar gaat worden?
    Stel dat alle multiplatform titels onder de 9 gig aan grote blijven...?

    Dan is die 200 Euro extra in eens erg veel geld... en dan zul ook jij je genaaid voelen.... (edit: denk ik dan ;) )
     
  19. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.tothegame.com/gamebrowse...us=released&territory=us&image.x=23&image.y=9
    97 360 games released in USA

    VS

    http://www.tothegame.com/gamebrowse...s=released&territory=us&image.x=20&image.y=14
    19 PS3 games released in USA

    97/19=5,1
    360 heeft 5x zoveel games als de PS3

    300/500=0,6
    De xbox 360 is 40% goedkoper dan de PS3.

    of (als je een HDD wil)

    400/500=0,8
    De xbox 360 is 20% goedkoper dan de PS3.

    Ligt het wel aan de portemonnee? Xbox 360 heeft ongeveer 5x zoveel games. Denk dat het eerder daar aan ligt. En dan moet ik zeggen dat dat de PS3 het helemaal niet verkeerd doet, door zijn duurdere prijs.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2007
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Jij doet het overkomen alsof je de Blu-Ray speler er apart bij koopt, en dat is niet zo.
    Ik ben bereid die 200 euro uit te geven, ten eerste vanwege de games ja, games die mij meer aanspreken. Daarnaast wil ik films in HD kijken, HD DVD ga ik (nog) niet aan beginnen. Ik wil sowiezo een PS3 hebben, ga dan geen HD speler kopen als ik een PS3 koop waar een Blu-Ray speler inzit. Een Blu-Ray speler gaat vanaf 1200 euro. Dan ben ik bereid die 200 euro extra uit te geven voor een Blu-Ray speler, goedkoper krijg je hem niet. Kijk, dat jij dat naaierij vind prima, maar dat is jouw mening en geen feit, alhoewel jij het wel zo ziet. Als Blu-Ray niet aanslaat, tja dan is dat zo. Ik heb dan nog wel een vette gameconsole staan, met heel veel vette games die op Blu-Ray verschijnen. Op Blu-Ray is meer ruimte, developers kunnen er dus meer op kwijt. Games kunnen dus groter en uitgebreider zijn op een medium zoals Blu-Ray aangezien developers de ruimte hebben om volledig los te gaan. Daarnaast koop ik de PS3 niet voor multiplatform games, maar voor de exlusieve games, aangezien er tussen multiplatform games nagenoeg geen verschil zit.
    Trouwens de PS2 kostte toen 521 euro. Wou je games opslaan, dan moest je er een memorycard van 45 euro bijkopen, totaal 566 euro (7 jaar terug). Vergelijk dat eens met een PS3 van 599 en ga dan maar eens op een rijtje zetten wat je allemaal meer krijgt voor die 33 euro.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina