Jij doet het overkomen alsof je de Blu-Ray speler er apart bij koopt, en dat is niet zo.
Ik ben bereid die 200 euro uit te geven, ten eerste vanwege de games ja, games die mij meer aanspreken. Daarnaast wil ik films in HD kijken, HD DVD ga ik (nog) niet aan beginnen. Ik wil sowiezo een PS3 hebben, ga dan geen HD speler kopen als ik een PS3 koop waar een Blu-Ray speler inzit. Een Blu-Ray speler gaat vanaf 1200 euro. Dan ben ik bereid die 200 euro extra uit te geven voor een Blu-Ray speler, goedkoper krijg je hem niet. Kijk, dat jij dat naaierij vind prima, maar dat is jouw mening en geen feit, alhoewel jij het wel zo ziet. Als Blu-Ray niet aanslaat, tja dan is dat zo. Ik heb dan nog wel een vette gameconsole staan, met heel veel vette games die op Blu-Ray verschijnen. Op Blu-Ray is meer ruimte, developers kunnen er dus meer op kwijt. Games kunnen dus groter en uitgebreider zijn op een medium zoals Blu-Ray aangezien developers de ruimte hebben om volledig los te gaan. Daarnaast koop ik de PS3 niet voor multiplatform games, maar voor de exlusieve games, aangezien er tussen multiplatform games nagenoeg geen verschil zit.
Trouwens de PS2 kostte toen 521 euro. Wou je games opslaan, dan moest je er een memorycard van 45 euro bijkopen, totaal 566 euro (7 jaar terug). Vergelijk dat eens met een PS3 van 599 en ga dan maar eens op een rijtje zetten wat je allemaal meer krijgt voor die 33 euro.
Laatst bewerkt: 23 feb 2007