De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hunterr

    Hunterr Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor je reply :thumbs:

    Nu heb een vraagje over de component kabel en de 360.

    1. Als je de component kabel gebruikt moet je dus de schakelaar ervan op hd zetten. In het xbox dashbord kun je dan geen resoluties instellen toch? Als je dan bijvoorbeeld 720p kiest bij display word de lcd-tv dan op 1280x720 gezet, of pakt hij dan automatisch de native 1367(1360)x768 reso?

    2. Voor de zekerheid wil ik toch een vga -> component kabel halen. Zo kan ik kijken of ik het beeld van de 360 mooier vind met component of vga. Ik heb een beetje op google gezocht maar ik kan er zo geen vinden? weet iemand mischien een webwinkel waar ze die wel verkopen?

    3. Als ik de pc met een vga -> component kabel op de component van de tv aansluit, heb ik dan kwaliteit verlies, of is dit met het oog niet zichtbaar?

    Thx in advance!
     
  2. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Met component heb je idd gewoon 1280x720, geen 1360x768 wat je wel met de VGA kabel kan kiezen (resulteert in iets scherper beeld, maar via VGA heb je minder diepe kleuren).

    2. Ik weet niet precies waarom je vga > component wil hebben? Waarom niet gewoon een VGA kabel, heb je geen VGA ingang ofzo?

    3. Bij omzettingen van signaal heb je meestal wel kwaliteitsverlies.. Of het zichtbaar is ligt aan de kwaliteit van de manier waarop je het omzet.
     
  3. Hunterr

    Hunterr Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor je reply,

    Zie mijn voorgaande post. Wil de pc en de 360 aan mijn toekomstige lcd tv hangen. Ik wil vga en component proberen voor de de 360, kijken wat mooier is. als ik de 360 aansluit via vga, moet ik mijn pc nog aansluiten. Ik heb dvi en een vga uitgang op mijn videokaart. Maar ik wil een samsung lcd-tv halen dus verloop stekker naar hdmi werkt niet. Daarom wil ik voor de zekerheid een vga -> component halen.

    Dus via component speel je met 1280x768. Ik dacht altijd dat als je niet de native resolutie van een tft/lcd-tv gebruikt je niet super strak beeld hebt? als ik bijvoorbeeld een 23 inch breedbeeld tft met een native reso van 1680x1024 op 1280x768 zet is het verschil erg groot, en het beeld veel slechter. Dit is juist de reden dat ik doorspaar voor een lcd-tv ipv een tft, de native reso van een ldc-tv word ondersteund door de 360. Is een lagere resolutie dan de native minder goed te zijn bij lcd-tv dan bij een tft?
     
  4. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    las iets over garanties.... bij de scheer en foppen ( waar ik werk) kan je een garantie certificaat kopen voor extra garantie ( wordt verlengt naar 5 jaar)
    ligt aan de waarde van de tv hoe duur het certificaat is. uit me hoofd weet ik dat een lcd tussen de 1000 en 1500 het garantie certificaat 149.95,- kost:)
     
  5. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    De 360 ondersteund ook 1360x768:) Kijk anders even in de monitor tread, er zijn genoeg mensen daar die gamen op een tft en die kunnen je misschien meer vertellen over de vervormingen enzo.. Kan je een hoop geld schelen als het alleen om te gamen is.
     
  6. tuk

    tuk Handelaar

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    over die garanties, je hebt 1 jaar garantie bij de winkel en 1/2 jaar fabrieksgarantie. dat wil niet zeggen dat daarna de garantie ophoudt. je mag namelijk van de fabrikant verwachting dat je zo lang garantie hebt als je qua levensduur van een produkt mag verwachten. samsung heeft wellicht een beleid van 2 jaar, maar ze hebben zich ook te houden aan europese richtlijnen en het nederlands consumentenrecht. je moet na die twee jaar wel waarschijnlijk je recht op garantie afdwingen via de rechter of de rechtsbijstandverzekering. meer info is te vinden op http://www.apporte.nl/informatie_online_kopen.html en www.staiksterk.nl

    ik heb zelf de 32" s71 en heb geweldig beeld in combinatie met de 360.
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dreig alleen maar met het woord "consumentenbond" en je bent al klaar met menig winkelier.
     
  8. Metsada

    Metsada Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    1
    yup, ik ben een blije bezitter van de le27s71 :)
     
  9. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha was gister ook bij plattetv.nl in Nijmegen
    Heb daar verschillende schermen bekeken, maar ik waarschuw je ze hebben daar flink met de instellingen gekloot.
    Bepaalde tv's zagen er echt ziekelijk slecht uit (ookal is het analoog kanaal) en heel toevallig hebben ze daar bepaalde merken tv's wél van digitaal of HD signaal voorzien en de juiste instellingen :p

    Bovendien vond ik de prijzen echt belachelijk duur. De Philips 32PF9731D die ik wil halen stond daar voor 1.850e en op pick2pay.nl (internet shop met afhaaldienst in Elst, dus redelijk dicht in de buurt. Hebben bovendien een goede service! (aantal vrienden hebben daar al zooi gekocht, je kunt gewoon contant of met pin betalen bij het afhalen) stond deze tv voor slechts 1.516e (+40e verzend kosten) [UPDATE: ] prijzen gister veranderd, deze tv kost nu nog maar 1.478 euro op pick2pay dus ongeveer 1500 met verzendkosten, scheelt dus 350e met plattetv.nl :p

    Mijn tip: kijk goed rond in verschillende elektronicazaken en maak dan pas een beslissing (vergelijk dezelfde toestellen ook in andere winkels). Check vervolgens waar je de tv het goedkoopst kan krijgen (en waar ze wel redelijke service bieden) en koop hem daar. Zo bespaar je al snel 300 euro ;)

    Groet,
    Rob
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2007
  10. snake06

    snake06 Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem ook.
    Zeeer strakke TV. vooral in combinatie met een 360.
    Is niet duur.
    ik heb hem al gezien voor 552 euro.
     
  11. Metsada

    Metsada Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    1

    Ik heb hem 2e hands (3 maand oud) gekocht voor 400 euro, van dat 2e hands merk je toch niets en 3 maanden is niet veel op je garantie :)
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    knoop eindelijk doorgehakt, eerste indruk bleek de beste:

    [​IMG]

    Philips 32PF5331

    bij BCC te krijgen voor €699, online €670 ofzo maar dan ex shipping.

    Volgende week halen.
     
  13. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Welke tv raden jullie aan met dit verhaaltje:

    Samsung (hoeft niet)
    Ongeveer 66 tot 69 cm
    Bijna alleen voor games en dvd´s (ik zoek dus een tv die het meest geschikt is voor games en dvd´s)
     
  14. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu al tijden bezig om HD kwaliteit te kunnen spelen op mijn LCD tv, maar kom er steeds maar niet achter hoe ik dat moet doen..ben er een leek in en zit me gek te zoeken op internet..
    Wil graag resolutie (720p dacht ik) spelen op mijn tv, volgens mij moet dat ook kunnen.
    Mijn vraag is of het echt kan en wat ik daarvoor nodig heb of moet doen..
    Dit zijn de specs van mijn Sharp LC 32GA9E:

    Aansluitingen:
    HDMI x2
    Scart x2
    Component-Ingang (Y/ Cb/ Cr)
    AV-/ S-Video-Ingang
    AV-uitgang
    PC-Ingang (XGA)
    RS-232C
    Hoofdtelefoon Ingang
    Audio uit

    Beeld:
    16 : 9 Multi pixel Advanced Super View Black-TFT-LCD-Panel met 3.147.267 Pixels
    Resolutie 1366 (H) x 768 (V)

    Verdere info op: http://www.sharp.nl/php/td.php?par=18_521_no_1234

    Hoop echt dat iemand me duidelijkheid kan geven.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2007
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    hij moet 720p/1080i aankunnen, wat lukt er niet?

    360 gewoon via component
    (=rood-groen-blauw kaeltjes en rood/wit voor stereo geluid, optisch kabeltje voor digitaal geluid naar je reciever oid)
    of via de 360 vga kabel.

    Knopje op de kabel op hdtv zetten en gaan met die banaan..

    //edit volgens mij moet je om component aan te kunnen sluiten een "component naar vga" adaptertje kopen (geen losse component aansluiting op deze tv)

    Of direct de xbox 360 vga kabel natuurlijk
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2007
  16. Hunterr

    Hunterr Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0

    Je kan je xbox360 op 2 manieren aansluiten. Of met de bijgeleverde component kabel. Je moet dan de schakelaar op de kabel op hd zetten. Je kan ook de microsoft vga kabel kopen. Zo kun je je 360 via vga aansluiten.
     
  17. Xbox_wacko

    Xbox_wacko Active Member

    Berichten:
    338
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje. Ik ben van plan om een 360 te kopen, maar heb geen hd tv. Wel heb ik een TFT pc monitor, om precies te zijn syncmaster 760 bf en ik zag dat er een DVI-I aansluiting achterop zit. Nu is mijn vraag kan ik mijn 360 op deze monitor aansluiten en zoja is het beeldkwaliteit dan goed. Ook wil ik weten wat voor kabels en dergelijke ik dan nodig heb om dit te kunnen doen.
     
  18. Hunterr

    Hunterr Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor je reply.

    Het gaat mij niet zo zeer om de vervormingen. Een tft is zijn native resolutie super strak. een resolutie lager, dus geen native zorgt voor een minder scherp beeld. Een lcd-tv ondersteund 1360x768, de native reso dus. Op die manier heb je het meest strakke beeld.

    Bijvoorbeeld deze tft's:

    Samsung SyncMaster 225BW, native 1680x1050
    Samsung SyncMaster 940BW, native 1440x900 Pixels

    Mooie tft's, en goedkoper als een lcd tv. Ik vraag me echter af, hoe verder van de native resolutie hoe minder scherp je beeld? Dus als je bovenstaande tft's op 1360x768 zet is de 940bw dan scherper omdat zijn native resolutie dichter bij de 1360x768 zit als de 225bw?
     
  19. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    hoop voor je dat ie heel blijft... tis een philips he, ik krijg gemiddeld 3 telefoontjes per week over philips lcd's dat ze het niet meer doen|:-
     
  20. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    kvind sport 1 helemaal niet zo mooi beeld geven, kweet niet of ik nog wat aan de instellingen moet doen maar zoals het nu op me 32pf7331 komt vind ik normale zenders mooier, maar dan moet je zeker weer die HD-decoder kopen voordat je sport 1 op zijn mooist kan kijken??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina