Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In dat artikel van Nielsen Videoscan hebben ze het over de hoeveelheid verkochte titels, en niet over het aantal spelers.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik had gewoon graag gewild dat de het beste formaat als winnaar uit de bus zou komen en hd-dvd komt bij alle vergelijkingen als best uit de bus..... zonde voor alle consumenten dus als blu-ray wint. Zou het trouwens ook wat met de naam te maken hebben? Blu-ray klinkt namelijk een stuk geavanceerder.

    @ Kes: Heldenopmerking! :thumbs: Kruidvat it is.
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan mij vergissen maar in dat laatste artikel praten ze toch echt over Blu Ray Discs. Verder gaat het om totalen tot op heden, niet om een moment opname.

    Ja daar heb je wel een punt. Op de een of andere manier 'bekt' het lekkerder. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2007
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Backwards Compatability problemen met de PAL PS3

    ach ja de xbox 360 speelt ook niet alles af :eek:
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Excuses, je hebt gelijk, heb te snel gelezen. ;) Alleen had jij dat laatste artikel om 13.32 erin geëdit, en ik reageerde op het eerste artikel van 13.21 uur.

     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop wel dat de BC met ps3 hier in Europa goed gaat zijn, want dat vind ik toch belangrijk... Er zijn echt massa's ps2 games die ik op ps3 nog wil spelen, ook nog games die moeten gaan komen zoals god of war2... en vandaag uitgekomen: FFXII :).
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sja, met dien verstanden dat MS dit ruimschoots van tevoren liet weten dat lang niet alle games BC waren...
    Sony heeft hier langere tijd MS mee onder uit willen schoppen met de belofte dat de PS 3 wel volledig BC was :+

    Maar goed :x

    Edit: wat betreft de war tussen BR en HD DVD... Het zal me om eerlijk te zijn weinig uitmaken wie er "wint". Ik heb liever zsm die filmdistributie via downloads, voor een leuk bedrag HD films streamen of downloaden en zo huren of houden...

    Ik zit nu in het HD DVD kamp omdat het gewoon lekker is om je HD TV te complimenteren met de juiste content.
    Het zal mij in de toekomst dus echt niet uitmaken of dit nu via BR, HD DVD óf internet aangeboden wordt.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2007
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @Xwon: In Amerika en Japan was ps3 tot nu toe zo goed als volledig BC. En hier gaat het volgens mij ook geen slechte BC zijn...
     
  9. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    even over de wii, op marktplaats staat ie best wel veel...
    de helft ervan wil verdienen door bijv 400 voor het pakket te vragen maar ook mensen die teksten erbij hebben staan als: ik gebruik hem amper en het is tog niet mijn ding of ik vind hem tog niet zo geweldig.
    ik denk dat het wel een leuk ding is maar dan alleen met meer spelers en dan gaat het nog vervelen en het is ook nog een moeilijk te krijgen.
    Is hier iemand die de wii heeft en het wel leuk vind?
     
  10. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ja hier _0/
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb de Wii vanaf de launch en heb er tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Vermaak me prima met de Wii, heb hem nagenoeg elke dag wel even aan staan.
     
  12. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    maar kan je er ook langere tijd op spelen of is het gwn kwartiertje spelen en weer uit?
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Staat dan toch minimaal wel een uurtje of langer aan. Als het Zelda is zelfs uurtjes.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sja, als ze er gewoon hun mond over hadden gehouden (lees, niet de concurrentie voor lul proberen te zetten) dan was het niet zo'n issue geweest maar let maar op dat je hier straks veel mensen over gaat horen.

    Het is gewoon weer één van de vele features die met veel bombarie zijn aangekondigt die nu alweer van de agenda gestreept worden.
    Dat jij de feature niet nodig hebt.... (2 tv's in 180P bij je broer op een PS 3 aansluiten zal ook niet meer gebeuren ;) ) wil niet zeggen dat ze niet met VEEL BOMBARIE zijn aangekondigt en belooft...

    Sony is op alle fronten kosten aan het besparen TEN KOSTEN van de hardcore fanbase....
     
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke exclusieve games dan?
    Ze zijn bijna allemaal multie-platform :lol:

    Ik geef mijn menig :x
    En als je daar niet tegen kan dan ga jij maar weg ;)

    Als ze willen ''genieten'' van HD films, moeten ze eerst een HDTV kopen.


    |:-


    En ik vind dat jij de Xbox 360 redelijk veel in de grond trapt sinds jij helemaal ''into'' Ps3 bent (Niet erg)
    Lees jij wel eens de reviews over die games?
    Scoren allemaal zo laag, zo rond de 4 en 5.
    En jij kijkt volgens mij alleen maar naar pre-rendered filmpjes en screens.
    En ja, dan zien de games er toch wel mooi uit.
    Maar de uiteindelijke release :x ......

    (Mening;))
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Oja?

    Killzone
    Resistance
    Devil May Cry 4
    MotorStorm
    F1
    Final Fantasy
    Eight Days
    Ratchet and Clank
    Jak and Daxter
    Gran Turismo
    Heavenly Sword
    Metal Gear Solid
    Lair
    Tekken
    Uncharted: Drake's Fortune

    Om maar even een paar games te noemen die mij interessant lijken. En er zijn er nog meer.

    Je lijkt je nogal erg te storen aan mijn kritiek op de 360. Aangezien in het verleden ookal is gebleken dat je hier niet zo goed tegen kan, gaf ik je een bruikbaar advies. :b:

    Lijkt me nogal logisch, netzoals bij de 360. Slimme knul ben je zeg....

    Ik geef alleen een aantal zaken aan waarin ik teleurgesteld ben bij de 360, kennelijk mag dat niet. Als er nou één iemand is die zaken de grond intrapt ben jij het wel.

    Heb je wel eens op Gameranking gekeken? In total één PS3 game in de rankings met een onvoldoende (andere games hebben nog te weinig reviews). Dit geeft aan dat je gewoon zomaar wat uit je nek lult, en je verhaal op niks baseerd. http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp. Tuurlijk zijn er onvoldoendes, dat is op elke console zo, maar alle games? Onzin.....

    Ik heb een aantal games zelf gespeeld, zal vast allemaal pre-rendered zijn. |:- Daarnaast, kijk eens op www.gametrailers.com, staat genoeg ingame materiaal op of op www.gamespot.com. _0/
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  17. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    WE MOETEN WEL EERLIJK ZIJN PLAYSTATION 1 IS WEL DE BESTE CONSOLE OOIT!!!!!!!!!!
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Van de meeste games die je noemt is nog geen release datum bekent....
    Qua games zal de PS 3 pas ergens in 2008 ECHT op gang komen (zoals de 360 NU) doet...
    Op dit moment heeft de PS 3 nog buiten Japan nog steeds niet meer consoles verkocht dan de 360 of Wii.
    Developer support zal hierdoor ook steeds slechter worden aangezien de attach rate voor PS 3 ook bedroevend laag is....
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mee eens, het merendeel heeft nog geen releasedate. Maar het ging me eventjes om een aantal exclusives en deze schoten mij binnen. ;)
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit jaar kun je in iedergeval genieten van:
    Too Human
    Mass Effect
    Forza 2
    Alan Wake
    Bioshock
    Project Gotham Racing 4 (not sure maar ik dacht eind van het jaar...)
    Halo 3

    Splinter Cell 4 (Yep exclusive)
    Shadowrun (pc-360 crossplatform)

    Dit is zo even uit mn hoofd en de bovenste 7 games komen zeker in mijn games collectie te staan.

    Volgens DIT interview met Peter Moore worden er binnenkort nog meer vernieuwende zaken aangekondigt :)

    Quote uit interview:
    It’s actually not games. It’s more experiencial than that. And again, since the day I saw Iwata-san pull the nunchuck controller out from under his podium a few years ago at TGS, I’ve always realized that was the right thing for Nintendo to have to do for what they needed to do to be successful in this next generation. And it was always going to be a challenge for us. So, we have plans. This does not come as a surprise. Our strategy has been laid out for us years in advance, and you’re going to see some of that this next holiday and beyond.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina