[Sport] Hulp bij (Sport) Lessen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MYSTERY X, 11 apr 2006.

1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Nog altijd CIOS in Tilburg, ik zit nu in het 3e jaar Fitness en Management ;) Wel erg toevallig :D!

Het bevalt me prima, maar je zult je moeten voorbereiden op veel zelfstandig werk en waarschijnlijk krijg je volgend jaar Jan Johannes als leraar (die ik nu heb) en hij is niet de beste die je kan krijgen. Maar als je gemotiveerd bent is het zeker aan te raden :)

2. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Wah? :D
    Wel toevallig jah...

Ik ben op de Open dag geweest bij jullie... Is dat die kerel die er als een Hippie uit ziet? :+
    Want deze is streng ofso? Of wat bedoel je, niet de beste die je kan krijgen...
    En welke kleine Keuze vakken heb je erbij gekozen?

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hahaha het is inderdaad die hippie, en nee hij is niet streng ofzo maar weet gewoon weinig van het management gedeelte af. Qua mentor is hij nooit te bereiken en doet erg weinig moeite voor de klas, erg frustrerend als je weet dat alle andere leraren dat wel zijn. Hij is verreweg de slechtste mentor die je kan hebben, maar dat neemt niet weg dat deze richting niet goed is. In tegendeel zelfs, de vakken zijn intressant en in mijn ogen is dit een van de betere richtingen met het oog op de toekomst :)

Ik heb nu kkv skiƫn, dan zit je elke week bij Montana (even onder valkenswaard) en ben je daar bezig met eigen vaardigheid. Het is een erg moeilijk vak want de lat ligt erg hoog, iets wat ik met 8 jaar ski-ervaring nog moeite mee heb.

Welk kkv wou jij gaan doen?

4. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Als kkv wil ik waarschijnlijk Sport Massage doen, met daarbij nog iets.
    Je kan er toch twee kiezen, ofniet?

IK vraag mij af, of er iets met Voeding mogelijk is... Dus de combinatie van Sport en Voeding.
    Maar die kerel is de enige mentor... Of is de kans er, dat ik nog andere krijg :cool:!
    Je reist verder gewoon met de Trein vanuit Eindhoven naar Tilburg?
    En pakt daar de bus naar School? Of heb je er een fiets staan.
    (Hoe zijn verder je les dagen? Lang?)
    Aangezien je 2 dagen stage loopt...

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Sportmassage is pas beschikbaar als je in het laatste (4e) jaar zit, dus dat zal even moeten wachten denk ik ;).

Ik Acht de kans verder klein dat je een andere krijgt, mits ze een andere aannemen. Maar wees gerust je ziet die hippie maar 1x in de week. Want mijn week-indeling ziet er als volgt uit;

Maandag en dinsdag stage fitness,
    Woensdag : kkv
    Donderdag : theorie lessen
    Vrijdag: Cluster dagen (sportdagen en dergelijke).

Verder is het vervoer prima te doen, je moet bus 1 pakken, die gaat in de spits elke 10 minuten ofzo. Het enige nadeel is dat de bussen bomvol zitten :mad:

6. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Die stampvolle bussen ervaar nu ook wel eens in Eindhoven...
    Maar geen SportMassage?! Dit is niet duidelijk verteld tijdens de open dag. Aangezien het ook stond uitgesteld als KKV dat je kon kiezen.
    Met die Hippie gaat het wel goed komen :cool:! Erg vervelende kerel is het geloof ik niet, maar alleen beetje weinig begeleiding.

Loop je overgins stage in Eindhoven?
    En ben je meteen in Tilburg begonnen met deze opleiding? (En waarom?!)

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Sportmassage is wel beschikbaar, maar tot nu toe alleen beschikbaar in het 4e jaar. Mischien veranderd dat volgend jaar, geen idee maar ik vertel je hoe het nu zit :).

En inderdaad, hij is niet echt vervelend. Eerder storend ;)
    En ja ik loop stage in Eindhoven, ik zit nu bij FitnessFirst in Eindhoven (Aalsterweg). Een mooie plek om stage te lopen.

Ik ben niet begonnen in Tilburg met deze opleiding, ik heb het eerste jaar in Amsterdam gevolgd, omdat ik toen nog in Zaanstad woonde. Ik was aangenomen op het CIOS en ROC, aangezien het ROC stukken dichterbij was heb ik daarvoor gekozen. In verband met verhuizingen ben ik in Noord-Braband terecht gekomen en dus mijn opleiding gaan afmaken in Tilburg omdat er verder in de regio niks anders was waar ik een sportopleiding kon volgen met een mogelijkheid van opleiding tot skileraar :)

8. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Doe je toch netjesss... :)!
    Maar bij FitnessFirst stage lopen is wel netjes. Zeer groot en net Fitness centrum volgens mij!

En hoe werken ze bij jullie met taken en toetsen die je moet halen? Werken ze met punten? Of zoals in Eindhoven met gewoon Voldoende of Onvoldoende?
    Verder hebben we een TakenKaart in Eindhoven, waar alle opdrachten van een periode staan.
    Deze moet je zoveel procent voldoende hebben, wil je de TakenKaart en dus die Periode voldoende hebben :).

Werkt ook zo in Tilburg?

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Bij de toetsen werken we met cijfers, en hier moet je ook alles voldoende halen. Er zijn een aantal vakken die je kan laten compenseren maar die zijn zeker gering. Ik raad je dan ook aan om alles zo goed mogelijk te maken om een hoop bullshit te sparen ;)

We hebben geen takenkaart, ik denk dat je week indeling er sowieso veel anders eruit gaat zien. Je bent maar 1 dag in de week echt op school voor theorie lessen, de rest ben je bezig met stage/kkv en de clusters (sportdagen). Dus zoveel toetsen zal je niet hebben.

10. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Sorry Sostic... =P
    Tijdje niet meer hier gekeken...

Maar wanneer loop je Stage bij Fitness First?! Ik denk dat ik er een keertje binnen wandel, aangezien ik op Maandag en Dinsdag op Eikenburg zit.
    Ik zal in elk geval blij zijn, als dit jaar voorbij is! Het is gewoon een on georganiseerde bende....

Blij als ik dan eindelijk aan iets leuks kan beginnen in Tilburg.
    Moeten jullie ook trouwens een Portfolio bij houden?
    En ken je toevallig heb begrip, POP?

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ha, kwa organisatie zal je volgend jaar dan versteld staan :cool:.
    Volgens mij is bijna elke opleiding slecht ge-organiseerd dus veel beter zal het niet zijn denk ik.

Ik loop stage op de Maandag/Dinsdag, terwijl ik op Zaterdag nog wat uurtjes werk voor mn portemonnee ;).

Verder moeten we geen portfolio bijhouden, wel krijg je ontzettend veel opdrachten mee (die je uiteraard weer op t laatst ga maken 8)). POP zegt me naast de muziek-genre helemaal niks ;)

Deel Deze Pagina