Iran: militair ingrijpen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NL Eagle, 18 apr 2006.

1. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    VS bevinden zich nu nog keurig op de diplomatieke weg met Iran. Syrie is de grote boosdoener in Libanon en ik krijg toch het idee dat er meer mensen tegen de VS (hun buitenlandse beleid) zijn dan voor.

2. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Precies wat ik bedoel! Iran wordt zwart gemaakt door de VS, als Iran zijnde zou ik ook als een gek gaan investeren in Atoombommen, dan sta je altijd buitenspel (zie noor-korea die noooooooit meer aangevallen gaat worden door de VS, omdat ze dan 1 een wereldoorlog riskeren met de grootmachten China-Rusland en natuurlijk Cuba en Noord Korea zelf 2 ze hebben nukes!) Met nukes tel je mee en stel je de toekomst veilig voor een invasie van de huidige wereldmacht de VS, waarom denk je dat NED ook nog een klein arsenaal Atoombommen heeft bewaard in samenwerking met belgie, al zal dit nooit officieel worden gezegt ;)

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Waar ze in nederland liggen opgeslagen , ik heb er géén idee van.
    Maar diegene die in belgië gestationneerd zijn ,zijn er momenteel nog altijd.
    In kleine brogel zijn die ondergebracht,en een kleine nuance, het zijn wel degelijk atoomraketten en géén bommen .
    En ze staan volledig onder amerikaans toezicht, wat bij jullie ook zo zal zijn.
    Hoe ik dat weet? ik heb ze destijds als soldaat bewaakt,en het motto aan de bewakingseenheden verordonneerd door de amerikanen was destijds "eerst schieten, en pas later vragen stellen".voor zover er nog vragen te stellen viel natuurlijk.

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Jouw presidentje van pakistan ,mijn beste , heeft de beste connecties met het terrorisme.
    Het is dank zij zijn toenmalige eerste minister dat Bin Laden in het tora bora gebergte aan vernietiging is ontsnapt.
    En momenteel trekken al quaeda rebellen nog steeds vanuit pakistan afghanistan binnen om te vechten....Duidelijk mijn vriend aangezien die gasten niet zomaar uit de lucht komen gevallen
    Al diegenen die betrokken waren bij de bomaanslagen in londen waren van pakistaanse komaf , en die waren stuk voor stuk in het jaar voorafgaande aan de bomaanslagen allemaal voor verscheidene weken terug naar pakistan gegaan...
    Opleiding om bomaanslagen te plegen mijn beste, no more no less.
    Het verband is genoeg aangetoond was betreft terrorisme en het land van waaruit dit terrorisme momenteel opereert.

Edit : Hier klaagt er ook eentje over dit feit en het is niet de eerste de beste......

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_352374.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

En den deze is er ook niet al te gerust op,die verwacht in afghanistan nog het één en ander....

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_352064.html?wt.bron=dossierArt2

En de prijs van de bezetting van irak het laatste jaar....

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_351970.html?wt.bron=dossierArt3

34.000 doden en 36.000 gewonden op één jaar, wel een hoge prijs voor vrijheid en democratie dat de arme irakese burger moet betalen,en dat gaat maar door.....zonder einde.

En nog een editje: en eentje dat kan tellen aangezien de senaat hier de president afdreigt....

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_355351.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

Laatst bewerkt: 20 jan 2007
  5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Moeten jullie deze link maar eens lezen,over hoe ze destijds opzettelijk foutieve informatie over irak verspreidt hebben teneinde de amerikaanse bevolking achter hun oorlogsplannen te krijgen.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_374911.html?wt.bron=detailArt

En Bush himself danst er mooi van tussen, precies of de opperbevelhebber en president van de VS wist niet wat de waarheid en wat de leugen was.
    Wedden dat ze met iran zoiets óók zullen proberen door te stellen dat de nucleaire verrijkingseenheid van iran niet gaat dienen om een kerncentrale te maken, maar voor atoombommen.

En het is dank zij de democraten dat dit nu openbaar gemaakt wordt.

Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  6. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Dit is al minstens 3 jaar bekend

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Voor ons wel mijn beste, maar de goedgelovige amerikanen hebben ze toen wat voorgelogen om hun inval in irak goed te praten, en pas nu bekennen ze tegenover hun eigen volk....
    En nu het volgende...lees deze link eens....

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_376602.html

Het gaat over die zogenaamde bermbommen die al vele amerikanen het leven gekost hebben en die zogenaamd van iraanse makelij zijn.
    Maar ik ontwaar een paradigma....
    Toen destijds Saddam aan de macht was regeerde hij samen met de soennitsche minderheid over de sjiietische meerderheid en de koerden.

A bon ,nu na Saddam is de sjiietische meerderheid aan de macht en diens rechters hebben Saddam en gezellen tot de doodstraf veroordeeld.
    Nu komen al die aanslagen met bermbommen die zogezegd van Iran afkomstig zijn.....
    Maar Iran is een sjiietische gemeenschap,en die zouden dan volgens de VS hun bermbommen aan de soennitsche verzetsstrijders leveren zodat zij er irakese sjjieten kunnen mee doden.Geef toe ,die amerikaanse beschuldiging klopt van géén kant.
    Het lijkt mij eerder een provocatie om een conflict met iran uit te lokken teneinde een goed excuus te hebben om iran binnen te vallen...

8. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik zal na lange tijd gezwegen te hebben de pen maar weer eens in klimmen... Irak heeft haar grenzen voor 72 uur gesloten, want de Iraakse regering en de Amerikanen beschuldigen Syrië en Iran van infiltratie in het Bagdad conflict... Daarbij wordt Syrië ervan beschuldigd dat ze ongehinderd terroristen naar Irak door zou laten en Iran zou op zijn beurt islamitische extremisten met wapens ondersteunen...

Ten eerste: wat is 72 uur... Een druppel op de gloeiende plaat...
    Ten tweede: Amerika heeft in het Midden-Oosten altijd wat tegen Syrië in te brengen... Of dat terecht is, is zeer de vraag... Niet dat ik Syrië als een neutraal land zie, ze ondersteunen gewoon de Arabische wereld en dat doen ze niet zomaar voor niets... Het Oosten weet hoe de VS kan optreden tegen onwillige staten, vandaar dat ze toch proberen een soort machtsblok te vormen... Helaas maken terroristen daar onbedoeld gebruik (lees: misbruik) van... Waarmee ik niet automatisch beweer dat Syrië een verlengstuk zou kunnen zijn van het terrorisme, integendeel... Verder wordt Iran steeds vaker gezien als de grote zwarte piet, zoals al eerder is betoogd in deze topic... Die zwartmakerij is er niet voor niets, de Westerse wereld moet langzaam rijp worden gemaakt voor de gedachte dat Iran een terroristische staat zou zijn... Dat is bijna precies hetzelfde als ooit de Russen werden afgeschilderd als beesten die via het Marxisme de Westerse wereld omver zouden willen lopen... Het blijft zoveel jaren na dato de brandende vraag of die Koude Oorlog na de Tweede Wereldoorlog niet gewoon gehypt is door Amerika... Ik zeg niet dat Stalin een lieverdje was, het was ook een tiran die de Sowjet Republieken bij elkaar wilde houden met harde hand... Maar dat zegt niets over de doorsnee Rus, en heden ten dage zegt al die zwartmakerij ook niets over de doorsnee Iraniër... Het afschilderen van mensen als minderwaardigen of erger is een langzame en hardnekkige massahypnose om het volk zover te krijgen dat ze alleen maar groen licht zien in de zogenaamde vrije wereld en rood licht zien in de langzaam maar zeker geschapen vijand...

Mijn advies: Houd je ogen open en geloof niet alles wat er zo gemakkelijk voor je wordt opgelepeld door de corrupte media... Ja, corrupt als de pest, dat zijn ze... De democratie is prima, maar is langzamerhand het "slachtoffer" van oneindige propaganda... Zo erg zelfs, dat Goebbles er jaloers op zou zijn...:D

Laatst bewerkt: 13 feb 2007
  9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @Hellspawn, inderdaad, als dr Josef Goebbels nu nog moest leven zo hij ongetwijfeld jaloers geweest zijn op de amerikaanse propagandamachine van nu.
    Daar waar hij op een beperkt vlak qua invloed moest werken doen de VS dit wereldwijd....en met succes.
    Neem nu Cuba en Fidel Castro, na in 1959 de dictator Batista en de VS het land te hebben uitgezet moet Cuba heden deze dagen nog steeds een amerikaans economisch embargo ondergaan,en dan spreken we over een periode van 50 jaar waarin Cuba echt niets misdaan heeft .
    Neem nu Iran waar de sjah én de amerikanen in 1979 het land zijn uitgegooid,en krijg je hetzelfde scenario van Cuba destijds...
    Economische boycot ,en blijven naar een reden zoeken om het land terug te kunnen inpalmen,ze hebben daarvoor zelfs Saddam tenvolle gesteund alhoewel ze wisten dat saddam een dictator was die de koerden al bijzonder zwaar had aangepakt .....
    De VS is op dat gebied onverbiddelijk, once a foe ,allways a foe ,en ze zullen niet aflaten met redenen te kunnen verzinnen om het land binnen te vallen om hun macht over de regio terug te kunnen herstellen...
    En het Iraanse atoomprogramma kan hun nu juist de reden verschaffen om dit land aan te vallen in een zogezegd wereldwijd belang voor de vrede én tegen het terrorisme,en dit terwijl nu al bewezen is dat terroristen uit zowat alle landen in het midden-oosten komen behalve uit Irak én Iran...
    Ze hebben zelfs de zoon van de sjah in de coulissen klaarstaan om de pauwentroon in dit geval weer over te nemen.

Edit: @Hellspawn, de VS beschuldigen Iran dus ervan om de zogenaamde bermbommen te leveren aan de Iraakse soennitische verzetsstrijders...
    Maar het mooie is dat Iran een sjiietische gemeenschap is, net zoals momenteel in Irak de sjiietische meerderheid aan de macht is,dank zij de VS...
    Waarom ter wereld zou Iran wapens en bommen leveren aan Irakese verzetsstrijders die een vijandig geloof aanhangen....Ze hebben helemaal géén belangen bij een nationaal iraaks verzet aangezien hun iraakse sjiietische broeders nu de macht in Irak uitmaken...

Laatst bewerkt: 18 feb 2007
  10. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad merkwaardig wat je in je laatste edit zegt Svennies... Maar het verbaast me niets... Dit is de zogeheten "maakbaarheid" van de werkelijkheid om ons heen... Zoals ik al zei, bestaat onze democratische, zogenaamde vrije wereld (en gelukkig hebben we nog veel vrijheden, al worden die al meer en meer ingeperkt door al dat normen-en-waarden gelul) uit papieren meningen...

Ga maar na, het papier is niet alleen geduldig, je kunt er alles mee verkondigen... Het echte papier is echter inmiddels vervangen of aangevuld door allerlei andere media... Televisie is een heel bekende en ook een bijzonder gevaarlijke... Mensen komen 's-avonds moe van het werk thuis en pleuren de buis aan om op de hoogte te blijven van datgene wat in de wereld gebeurt en/of geamuseerd te worden... Je bent veel gemakkelijker te beïnvloeden als je moe bent... Vandaar dat Hermann Hesse in de vijftiger jaren pertinent weigerde om een TV aan te schaffen, en dat zeer zeker niet uit streng-godsdienstige overwegingen of zo...

Misschien klinkt het vergezocht, maar in de Tweede Wereldoorlog was dit precies dezelfde tactiek: mensen gingen in de avonduren naar de toespraken van dictator Adolf Hitler... Moe van het werken, waarna ze een preek te verduren kregen die ook nog eens vrij lang duurde... De führer begon met de zaken die vrij voor de hand lagen en weinig weerstand zouden opleveren... Na een uur of langer, als de menigte min of meer moe geluld was, voerde hij zijn dwangmatige en veel minder te verteren zaken op... Het is bijna een kwestie van hypnose, want er kwam vervolgens vrijwel geen enkele tegenstand...

Wat ik hierboven zeg, is niet zomaar iets grappigs, de mens is uiterst beïnvloedbaar, ook hier in het vrije Westen... Via allerlei kanalen word je bestookt met diverse vormen van informatie... Ik zeg niet dat mensen niet kunnen nadenken, maar wees op je hoede... Bijna als vanzelf accepteren je hersenen van alles en nog wat, als het maar "logisch" klinkt... Maar niet alles wat "logisch" klinkt is ook per definitie "waar"... De samenleving is niet per sé verrot, maar de maatschappij verkondigt ook niet alleen maar het mooie en goede... Er wordt ook in deze democratie met grote regelmaat gelogen, verdraaid en worden zaken moedwillig weggelaten omwille van de logica dat je ze gelooft... Zonder dat je het zelfs doorhebt... 8)

Laatst bewerkt: 18 feb 2007
  11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

En zo zullen de VS net zoals destijds toen Israel de kerncentrale van osirak in Irak platbombardeerde de joden het vuile werk laten doen.
    En bij een tegenreactie van Iran hebben zij dan het excuus dat ze nodig hebben, om Israel zogezegd te verdedigen tegen de agressie van de arabische wereld.....
    Bush wil absoluut nog voor het einde van zijn regeringsmandaat Iran binnenvallen.
    Ze zijn nu al wéken lang opzoek naar zogenaamde bewijzen,net zoals met irak destijds.

Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben die dictatuur uit Iran liever kwijt dan rijk dus zo erg vind ik het niet...

13. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hangt er vanaf wat je er in ruil voor terug krijgt. In dit geval is de remedie denk ik erger dan de kwaal.

14. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    En de dictatuur China dan?

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd dat is in Nederland ook het geval. Onder streng Amerikaans toezicht:).

Dat is toch zo'n roddel site? maar wat wel zeker is is dat het Pentagon as we speak bezig is met een eventuele oorlog. Dat moge duidelijk zijn. Ze laten het echt niet aan Iran over ...

Geen? Wat dacht je van het niet slagen van de Amerikaanse oorlog in Irak. Dat staat wel zo handig op TV. Zodoende kan Amerika voorlopig iig niet Iran binnen vallen. Stel dat de Afganistan oorlog én de Irak oorlog eind 2004 echt voorbij zouden zijn. Met Osama Bin Laden voor een Amerikaanse rechtbank en Irak zonder bomaanslagen. Dan had Amerika Iran al lang binnen gevallen.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik weet niet of je het volgende vetgedrukte hebt opgemerkt (belga)
    Dat wil dus zeggen dat de site van de krant het laatste nieuws dit bericht heeft overgenomen van het nationaal persagentschap...en dat is bij mijn weten nog lang geen roddelsite....

Zie jij ergens een verband waarom een sjiietisch land als iran wapens zoals bermbommen gaat leveren aan hun iraakse soennietische geloofsvijanden zodat die deze kunnen gebruiken tegen de iraakse sjiietische meerderheid die trouwens nu de macht heeft.
    Iran heeft helemaal géén belangen om hun iraakse geloofsvijanden te helpen,dan zouden ze eerder hun bermbommen leveren aan hun sjiietische geloofsgenoten in irak.....
    En mijn beste iran wéét ook dat ze momenteel ruggesteun hebben van landen zoals china en rusland .....die zullen heus niet zomaar toelaten dat de VS iran binnenvalt en zo een bedreiging gaat vormen voor de olieleveringen aan deze twee landen....

Edit; hier weer een nieuwsbericht verspreidt door het internationale persagentschap belga en overgenomen door het laatste nieuws....

Grappig ,als je bedenkt dat de amerikanen in die overwegend soennitische landen gaan pleiten voor een soennitisch front tegen het sjiietische iran ,en dit terwijl zijzelf in irak de sjiietische meerderheid aan de macht pogen te brengen,en dit ten koste van de soennitische minderheid die destijds samen met saddam regeerden en die verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de bomaanslagen die er ginds momenteel gepleegd worden.....
    En lees maar welk speelgoed ze aan die landen beloven...en dan weten dat pakistan de talibanstrijders onderdak biedt en van waaruit de trainingskampen zijn georganiseerd van de engelse terroristen van pakistaanse afkomst die destijds de metro in londen opbliezen......
    Ofwel is Bush blind, ofwel is hij gewoon dom, maar ik vrees ervoor dat hij dom én blind tegelijk is.....

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Desondanks dat President Bush en premier Tony Blair máár blijven verkondigen dat de wereld dank zij hun "war on terror " er veel veiliger op is geworden bewijst dit onderzoek ruim het tegendeel...
    En hier worden de aanslagen die in Irak en Afghanistan worden gepleegd niet eens worden meegeteld, net zomin als de slachtoffers in de beide landen.
    Dit is een plublicatie van het internationaal persagentschap belga en overgenomen door de krant het laatste nieuws.

Deel Deze Pagina