A1GP - Seizoen 06/07

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 16 sep 2006.

1. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of uberhaupt iemand dit nog volgt van het forum, maar aangezien nu al de meest spectaculaire race van dit seizoen gereden gaat worden op het circuit van Durban post ik maar weer eens :)
    Ik verwacht veel van Team NL mede ook doordat ze op stratencircuits zo goed presteren. Vorig jaar wist Nederland op dit circuit zelfs te winnen. Wie eenmaal het circuit gezien heeft snapt meteen waarom ik zeg dat dit nu al een legendarische race gaat worden en alle autosport liefhebbers moeten zeker kijken! RTL 7 om 13.10 uur begint het vanmiddag!

2. JeePee

JeePee Guest

Ik keek gister de kwali toevallig... rode vlag per ongeluk gezwaad :emo: Wat doet die serie hier nog =(

Ik ga vanmiddag denk ik wel kijken. Niet omdat ik spetterende inhaal acties verwacht, maar omdat ik wil zien hoe PAK zijn auto in de muur plant :D

Gaat zeker legendarisch worden ja. Vast in de vorm van 'meeste crashes tijdens een race ooit'.

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik vond het eigenlijk wel een aardige race. Zonde van het pits incident van nederland, kans was best aanwezig dat ze anders op de 2e plaats waren geeindigt, maar het was gewoon een terechte drive-through.
    Pakistan was ook weer aardig bezig........zucht....... A1 staat natuurlijk nog een beetje in zijn kinderschoenen. En ook zijn niet alle coureurs toppers. Maar kom op even, gasten als de team Pakistan coureur moet je als organisatie op een gegeven moment gewoon aanpakken.
    Het potentieel is er zeker, als je kijkt naar de top 6 teams rijdt er echt wel kwaliteit rond. Dat zijn teams die het kwa coureur maar ook kwa pitscrew al vrij professioneel gaan aanpakken. Probeer dan als organisatie andere teams ook op dat nivo te krijgen.
    Maar goed, ik vind ondanks dat het nog steeds een vermakelijke serie en een leuk alternatief voor de F1. Ik hoop ook echt wel dat het een groot succes word.

4. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Tja hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten: helemaal mee eens!

5. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Ach wat zijn we weer negatief.

A1 is gewoon leip, en Nur Ali is een komiek, en ik lach me soms kapot als ie iemand langs moet laten en hij slaat ineens de verkeerde weg in...

En ik vind de A1 echt een redelijk volwassen serie geworden, en dat al in het tweede jaar. Er zijn zo'n 8 toppers en die kunnen allemaal winnen als ze hun zaken goed voor elkaar hebben. De races zijn altijd gaaf, (behalve china dit jaar, dat was echt poep natuurlijk) en ondanks de slechte organisatie is het nog wel leuker om te zien dan GP2 en ChampCar. En de races zijn eigenlijk spectaculairder dan de F1, waar file rijden soms ook erg wel erg lang een probleem is.

In de A1 is ook file vorming, maar door de minder grote druk kunnen coureurs soms gewoon meer risico nemen, en dan merken ze dat inhalen toch erg gaaf kan zijn, zeker als de auto's zo driften en glijden als in de A1.

kortom, A1 is gewoon leip.

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Kick! Kan hier niet beter een alg. draadje van gemaakt worden?

Vind het een mooie race! Zonde dat Nederland weer zoveel ongeluk heeft. Vind het weer een stuk spectaculairder als vorig seizoen :) Ben benieuwd naar de eerste droge race..

7. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja, was een super race. Veel spektakel alles zat er wel in! En die crash van team Libanon en China was wel een harde zeg.

8. JeePee

JeePee Guest

Leuke race, maar toch weer een waar het amateurisme overheerst. Na drie jaar nog steeds. Commentaar van Kalff maakt het er ook niet leuker op. Wel een lekker weertje daar in Zandvoort :+

9. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik vond het vooral raar dat die sleepauto's gewoon op de baan reden en de wagens met 170 km/h langs kwamen rijden en dat er geen Safety Car was. Dit leek me nou niet echt veilig. En inderdaad amateurisme overheersde, maar maakt het ook wel leuk!

10. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een pokke weer was het zeg! :emo:

Kan er nu wel weer om lachen maar het was vandaag echt enorm belabberd. Wij zouden net weg gaan, ik pakte mijn spullen, hoorde iedereen hard roepen, ik keek om en zag ineens inderdaad die crash van Libanon en China! Dat was inderdaad een aardige klap, en wel de grootste die ik live heb gezien.

De races waren verder erg mooi, vooral de GT-wagens van de Dutch Supercar Challenge waren enorm gaaf en wat mij betreft het hoogtepunt van de dag. Wat een stoere wagens allemaal!

Ik hoorde dat er ook een McLaren MP4/22 vlakbij de ingang stond, maar na de race was die waarschijnlijk al weg want wij konden 'm niet meer vinden.. :{

Verder een top dag, maar hopelijk is het weer de volgende keer beter. :)

Deel Deze Pagina