de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    De motorbeurs vergeten doe ik zeker niet meer. Wat een reis heb ik moeten maken om daar te komen. :{

Ik dacht ik ga mooi met de trein want dat is dicht bij de jaarbeurs en met de auto in de avondspits is het ook geen pretje. Normaal duurt het een uurtje om met de trein van Zwolle naar Utrecht te reizen. Echter de NS had het geweldige idee om net op het moment dat ik in de trein zat, een defecte trein voor mij op de rails te zetten en of dat nog niet genoeg was ook maar gelijk een computerstoring op Utrecht CS eroverheen :{ :x

Al met al heb ik er dus dik 2,5 uur over gedaan om in de jaarbeurs te komen... Helaas kon ik daarom maar twee uurtjes 'rondstruinen' op de beurs. Het viel me niets tegen! Echt super veel gezien, gehoord en gevoelt :+. Als je een motor zoekt moet je naar de beurs gaan. Je hebt daar zoveel keus, elke merk en type is wel vertegenwoordigd. Het was de reis meer dan waard!:)

2. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik moet nog een nachtje slapen, maar staat er nog echt iets waar jullie helemaal van achterover sloegen? :)
    Mooi weer vandaag trouwens denk dat ik nog wel een eindje ga fietsen :+

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    was er gisterenmiddag en heb er heerlijk rustig rond kunnen wandelen.

2 broodjes unox als energie en we konden weer door tot 21:00 uur......was zo tien keer beter te doen als op zaterdag of zondag als je je nek breekt over 324324213 andere bezoekers.

han maak je borst maar nat want het wordt druk in het weekend........maar de beurs was weer geweldig :)

4. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Pff was idd erg druk!
    Maar wat was die Vmax gaaf trouwens!

Hier een aantal plaatjes die ik met mijn mobiel heb geschoten :)

Die laatste heb ik erbij gedaan omdat mij dat wel een keer wat lijkt als koplamp;)

5. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Was ook van de partij in Utreg! Wat was dat verschrikkelijk goud xD Heb weinig verstand van motoren over hoe zo'n ding werkt enzo, maar weet wel de merken uit me kop enzo. Ik zal ook wel effetjes fotos erbij gooien.

6. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Nice pictures! Vooral de 1nalaatse ziet er erg cool uit :)

[offtopic] Vette avatar etc Chrizzle ;)[/offtopic]

7. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    mensen

ik wil ook gaan beginnen met motor rijles
    alleen nou heb ik een vraagje, ik ben nu 20 jaar
    ik mag dus pas op een zware motor rijden als ik 2 jaar ervaring heb, OF afrij op een zware motor (alleen mogelijk voor 21+ personen)
    voor mij en andere jongere rijders is alleen mogelijk te rijden op een motor met 25 kw of minder (omgerekend 34 pK)
    ik kan me voorstellen voor een motor dat dat wel redelijk te doen is
    maar HOE vind ik zo'n motor OF zal ik even wachten tot 21 jaar (4 sept)

BVD

8. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Bijna voor alle motoren is er wel een 25kw setje te kopen zodat ze met minder vermogen rijden.
    Het is wel zo:
    Of je wacht een halfjaar, begint met lessen en rijdt af op een zware motor.
    Of je gaat nu lessen, moet dus verplicht nog 2 jaar licht rijden en kan dan pas op een zware.

Persoonlijk vond ik het wel fijn dat ik direct op een "zware" machine kon lessen.
    Maar aan de andere kant 2 jaar ervaring is ook niet verkeerd en ik zou niet kunnen wachten als ik jou was haha ;)

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ja maar wie zegt dat je meteen zon "zware" 1 liter moet nemen?

ik zou een oudere 600 cc ninja ook helemaal geweldig vinden

en die 6 maanden kan je gebruiken om te sparen....motorrijden is imo niet goedkoop

10. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    600cc ninja is ook niet echt een licht dingetje idd.. cc's zeggen zowiezo vrij weinig.

Sluit me bij jouw advies aan killaz :) half jaar sparen en dan gaan lessen is idd een goede optie.

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef je een heel ander advies. Ik zou nu lekker gaan lessen. Kennismaken met het motor rijden en veel ervaring opdoen. Een "lichte" machine gaat hard genoeg hoor. Begin klein, eindig groot ;). Qua kosten, je kan nu lessen nemen een goedkope(re) motor nemen en daardoor een relatief lage premie krijgen bij de verzekering, en na 2 jaar (sparen) een grotere, snellere, betere, mooiere motor kopen. Of je kan nu sparen daarna lessen, "zware" motor nemen, en waarschijnlijk een hogere verzekeringspremie betalen. Zware motor, 21 kost meer dan lichte motor 20 lijkt mij.

Kortom, ik zou nu lekker gaan lessen, ervaring opdoen, niet opperveel geld uitgeven aan de motor, (wel in 1x goede accesoires kopen off-course, zal je in de toekomst nog nodig hebben ;)) en dan over 2 jaar aan het grotere werk beginnen.

12. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
  13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Wat je ook natuurlijk zou kunnen doen is een zware motor terug tunen,heb ik ooit is gelezen in een motor blad(dacht moto7:cool:.
    Het is maar een optie he,als je bij de zware jongens wil horen.
    Ik ben zelf ook moto freak en heb zelf 1x (ben 15 ) op een kawasaki ninja 750 gereden door de straat. Het is dat ik wel vaker heb gereden, o.a op crossmotors en dergelijke, maar wat een kracht zat er op dat ding en het is dat wij de enige zijn in deze straat en dat hij breed is O-) .Toen op een ouwe honda gereden en was toch een stuk anders.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Grumpie

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    @killaz:confused:orry,wordt laat he...ga je rare dingen zeggen/doen.:+

16. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Lars gewoon lekker nu gaan lessen. Vermogen is leuk maar bochtjes zijn vele malen leuker en die gaan juist heerlijk met een wat lichtere motor.

17. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    zal meteen maar even toelichten dat lang niet alle motoren terug zijn te tunen.

kom je bij de 1000cc's terecht dan kan je het 9 van de 10 keer wel schudden.
    tis een kinderlijke (nederlandse) stunt om zolang te moeten wachten met het rijden op een zwaardere motor.
    er is nog nooit aangetoond dat het aantal verkeersslachtoffers uberhaupt iets te maken heeft met het vermogen van een motorfiets....en geloof mij...als je met een 25Kw motortje met 140 tegen een boom jetst dan heeft de brandweer ook alleen maar de slang nodig om de resten weg te spuiten.

alles komt met ervaring en "common sence"......kortom.....weet wat je met je rechterhand doet als je het gas open draait.

18. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Hey Ik heb een nieuwe helm gehaald een Bayard.
    En nu heb ik er een Spiegelend vizier bijgekocht.. het valt me echter op dat hij niet echt helemaal zo mooi sluit als het originele vizier.. ff fototje zoeke zet ik er zo bij ;)
    Morgen ff uitproberen hoe het zit tijdens het rijden, anders gebruik ik het origineel en ga ik volgende week ff trug.

19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
  20. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ah zit nu helemaal goed.. :)

Nu nog de rest van het pak updaten.. Wordt waarschijnlijk van die SnowPatrol legerkleding..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina