De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie had er hier nou een LCD tv van LG? Graag foto's posten!
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Misschien zou jij ook s het verschil willen testen van de lcd's met een plasma?
    Ik ben erg benieuwd wat je ziet!
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is een goed punt van je, van de lichtopbrengst. Dat is een goede reden ja.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een plasma heb gezien die aangesloten is op n xbox360. Maar ik heb toch ook wel het idee: als plasma echt beter zou zijn, dan zouden er veeel meer xboxxers zijn met een plasma.

    Maar dat inbranden is echt enorm hoor, als je kijkt naar de verhalen op internet. Als het nou garantie was, dan zou het niet zo erg zijn. Maar je ziet echt verhalen van mensen met n tv van 2 maanden oud, €2000 en er is niet meer naar te kijken!

    Er staat dat je instellingen naar beneden moet zetten voor 200 uur, maar staat er dan ook echt een tabel met waardes in de handleiding? Anders kan het natuurlijk nooit zou zijn dat mensen zelf de schuld krijgen van het te hoog zetten van de settings
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik!

    Mmaar krijg hem alst goed is morgen pas binne :)

    Dan komen er zeker overal foto's zodra hij lekker geïnstalleerd is :D

    @ Ferry, nieuwe generaties plasma hebben een anti inbrand iets, waardoor de pixels af en toe onzichtbaar switchen ofzoiets
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Samsung maakt voor haar R71/R72 series gebruikt van 2 soorten panels.

    19" , 23" , 26" en 37 " hebben een standaard PVA panel.
    De 32" en 40" hebben een S-PVA panel.

    Samsung LE-32M51B has a 32 inch 8 ms (g2g) PVA (Samsung LTA320W2) panel.

    Samsung LE-26R72B has a 26 inch 8 ms (g2g) PVA (Samsung LTA260W2) panel.
    Samsung LE-32R71B has a 32 inch 8 ms S-PVA (Samsung LTA320WS) panel.
     
  6. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121

    oeh, oeh heb ik! :cool:
     
  7. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    ik zal eens kijken wat voor moois ik heb staan om mee te vergelijken;)
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier sluit ik me volkomen bij aan O-) (reeds een paar maanden geleden in deze thread de discussie aangegaan met mensen over wat mooier is...
    Natuurlijk heeft het allemaal te maken met je voorkeuren maar feit is dat mensen tegenwoordig zich meer blind staren op cijfertjes (720p/1080i/1080p met de daarbij behorende resoluties).
    LCD schopt daarin duidelijk kont maar plasma wint het inderdaad op ALLE andere fronten, kleuropbrengst, zwart waardes, "warmer" beeld etc.
    Ook ik was tot vorig jaar in het bezit van een HD Ready LCD maar vanaf november een LG42PC1RR plasma en sinds die tijd met vershillende LAN's kunnen vergelijken met LCD's van verschillende merken (vnml Samsung).


    Er komen ook steeds meer gamers met een plasma maar de angst voor inbranden zit er nog steeds goed in bij mensen en LCD was er eerder met heel het HD Ready gebeuren...
    Iedereen ziet een 360 aangesloten op de demopods via een Samsung dus tja, dan gaat men zich eerst op zo'n scherm richten...

    Die horror verhalen over plasma vind je inderdaad veel, net zoals je veel horror verhalen hoort over Xbox 360's die krassen veroorzaken op dvd's en netzoals je verhalen hoort van ontploffende telefoon en laptop batterijen...
    Dit hoeft niet te betekenen dat dit op ALLE producten gebeurt...
    Je leest snel negatieve dingen op het internet en dat kan snel opgeblazen worden maar voor inbranden hoef je je (mits je in het begin goed oplet) niet meer druk over te maken ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2007
  9. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Hirschmann kabels liggen en heb er een signaal versterker van de Gamma tussen:9 Binnenkort eindelijk een HDTV decoder aanschaffenO-)
     
  10. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Aight!

    Enkel de negatieve reacties lees je. Waarom zou je een positief verhaal posten dat jouw Plasma het geweldig doet? Dat is meer een vanzelfsprekendheid dan dat er van alles mis is met zo'n dure aankoop.
     
  11. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwoah, probleem is meer dat er vrij weinig plasmaschermen van 66-82 centimeter diameter zijn. Dan kom je toch al snel op LCD uit als je een beetje keus wil hebben.
     
  12. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat probleem heb ik dus ook maar dan met de N71...echt rete-irritant..Iemand?
     
  13. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    plasma of lcd ? het blijft een kwestie van smaak hoor ! ik heb zelf voor een lcd gekozen van 37 " (94-95 cm) , waarom deze maat ? omdat de kleinste Full-HD (1920 x 1080) een 37" scherm is, neem je een maatje groter met dezelfde resolutie wordt het toch weer onscherper (want het blijft 1920 x 1080 pixels echter verspreid over een groter oppervlak) en dat ga je zien als je er tekort op zit. de helderheid/contrast instellingen van mijn lcd staan alle zo rond de 60 %-65% waardoor het niet te scherp cq. onnatuurlijk overkomt. het scherm zelf is mooi mat, waardoor ik geen last heb van irritante weerkaatsingen (meeste plasma's is dat dus wel) o.k. de zwartwaardes van plasma's zijn beter, maar als ik een zwart vlak op mijn lcd zie is dat echt niet grijs hoor, ook gewoon zwart, echte freaks die ook hun scherm laten calibreren voor 200-300 euro (ik zelf zo'n gecallibreerd scherm mogen aanschouwen en vond het niet eens mooi om naar te kijken) en kabels kopen van 100 euro of meer zeiken daarover, ik niet....en ik heb echt nog nooit mensen gehoord die bij mij tv kwamen kijken (ik heb gewoon analoge tv van casema )die zeiden dat het niet mooi was of onnatuurlijk, nee ze vroegen juist of ik digitale tv had, daar wacht ik nog mee want wil hdtv maar de setop-boxen kampen nog teveel met kinderziektes. nog iets waar ik erg over te spreken ben :ambi-light, nooit gehad geen probleem, eenmaal een tv met ambilight gehad, dan wil je niet anders meer, het is toch een stukje meer beleving met ambilght, zoals met dolby digital geluid erbij....

    nogmaals het blijft een kwestie van smaak, maar ik heb voor mijn gevoel het beste scherm gekocht wat op dat moment verkrijgbaar was, en met het oog op HDTV, BLUE RAY en HD-DVD ga ik er met full-hd optimaal van genieten !\o/ _0/
     
  14. dude x

    dude x Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Weirde shit idd.. gisteravond met custom instellingen uitgezet en vanmorgen weer aangezet.... stond die weer doodleuk op dynamic :x dan zou je zeggen dan zet je hem toch ff op custom , dat kan idd maar hij is wel al die custom settings vergeten :'-(

    Het zou leuk zijn als iemand met ongeveer hetzelfde scherm hier een eenvoudige fix voor weet voordat ik ga bellen met de tech dienst.
     
  15. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is waar. Als je geen ruimte hebt voor een 37inch/94cm scherm dan ben je gedwongen om voor LCD te gaan.

    Je zult geen 32inch/82cm plasma scherm vinden in de winkel. Heel simpel gezegd: plasma pixels nemen meer ruimte in dan de LCD pixels. LCD kan dus een hogere resolutie realiseren op een kleiner scherm.
     
  16. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja natuurlijk is het een kwestie van smaak. En ik zeg ook niet dat LCD's lelijk zijn omdat ik plasma's mooier vind. Op een goede LCD is het zeker weten ook heel lekker gamen, afgezien van het feit dat je bij sommige spellen echt last van ghosting zult hebben. Maar sommigen zullen zelfs dat misschien niet eens doorhebben omdat ze niet anders weten, totdat ze een keertje gaan gamen op een plasma.

    Wow lekkere resolutie hoor! Ik ben er van verzekerd dat als je met zo'n HDTV HD-DVS's of ander HD materiaal gaat afspelen of gaat gamen in HD dat het niets uit maakt hoe dicht je er op zit. Je kon makkelijk naar 42inch of meer gaan. De HD resolutie zorgt er immers voor dat het beeld haarscherp is, dus ook als je er dicht op zit.

    Ik denk dat jij er eerder op doelt dat het niet mooi lijkt als je gewoon TV kijkt of normale DVD's kijkt. Dan heb je namelijk geen HD materiaal op je scherm en dan gaat het inderdaad helemaal niet zo mooi lijken als je op zo'n groot scherm van dichtbij gaat zitten loeren. Vooral niet als je een LCD hebt O-)

    Je hebt trouwens gelijk over die weerspiegeling. Je hebt veel meer weerspiegeling van licht op een plasma. En die van mij heeft ook nog zo'n glazen beschermlaag wat het misschien nog wel erger maakt. In het begin viel me dat wel op maar ik vind het niet storend. Als ik zit te gamen of een film kijk dan deed ik dat sowieso vrijwel altijd al met gedimde verlichting. Maar als je veel overdag TV kijkt en je hebt veel raampartijen met directe lichtinval op je TV dan zou ik wel oppassen. Ik zou dan even in de winkel vragen of die plasma eerst een paar dagen thuis mag uitproberen ofzo. Zelfs bij een CRT zouden zulk soort omstandigheden al irritant zijn, maar bij een plasma lijkt me dat echt wel een nog wat groter probleem.

    In een ruime woonkamer zou de wat beperktere kijkhoek van LCD echter weer een probleem kunnen vormen.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2007
  17. Asharith

    Asharith Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel duidelijk dat valsspeler een plasma heeft :lol: .
     
  18. dude x

    dude x Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Ongeduldig als ik ben... ik heb net met de samsung technische dienst gebeld en die sturen een monteur langs vandaag of morgen *)

    en volgens die gast aan de telefoon ging het hoogst waarschijnlijk om een software update \o/

    Ben voorderest erg in mijn nopjes met dit scherm :thumbs:
    ook al heb ik nog niet eens de echte hd resoluties gezien :)
     
  19. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb mijn TV nu 2 dagen, en ik ben er erg blij mee. Hij ziet er heel gaaf uit en vooral Gears of War ziet er top uit. Ik heb er toch Pixel garantie erbij afgesloten. Voor de zekerheid :)

    Maar weet iemand of mijn scherm 1080p aan kan? Volgens mij niet, maar ik ben nog niet zover met de HDTV's dat ik weet waar ik na moet kijken. :{
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2007
  20. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    haha okee ik ben exposed. Ik geef het toe: ik ben een plasma fanboy :9 die even wat tegenwicht wilde bieden aan de manier waarop men zich hier zo blindstaart op LCD.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina