Goeie vraag.
De meest oorspronkelijke flood form zijn die kleinere beestjes (De 'Infection Form'), ontstaan door evolutie denk ik. Die zombie achtige dingen (de 'Combat Forms') zijn geïnfecteerd met een 'Infection Form', en de infection form bestuurd een combat form. grunts en jackals zijn te klein om geïnfecteerd te worden. DE zombie-achtige mensen en Elites zijn wel overgenomen, maar kunnen wel zelf denken met hun geest nog, maar kunnen zichzelf niet meer besturen, dus eigenlijk half dood-half levend als het ware. Later veranderen de 'Combat Forms' in die gote dikke dingen (De 'Carrier Forms') en planten zichzelf ongeslachtelijk voort, en broeden die 'Infection Forms'. Waar die ongeloofelijk grote flood vorm (De 'Intelligence Form/Command form') vandaan komt, moet je me niet vragen.
/edit:ik ben vergeten de 'brain form'(zo eentje waar CPT. Keyes in zit.) Deze probeert informatie te achterhalen uit de hersenen van een persoon.
Zoals je waarschijnlijk al weet, zijn de halo's gebouwd om als De Flood uitbreekt (wat op De 1e halo is gebeurd) van verspreiding te stoppen, oftewel alles wat ze kunnen infecteren te vernietigen. En de 'Arks' zijn of waren?veilig voor de forerunner. Waar de Forerunner nu zijn, wordt hopelijk duidelijk gemaakt in Halo 3 of een ander boek.
Weet je, dat lijkt me ZO ONGELOOFELIJK SAAI. De energie schilden horen bij de gameplay en de verhaallijn van halo, en zullen er NOOIT uitgaan.
Laatst bewerkt: 3 mrt 2007