Wat ga je studeren?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Greate Pier, 31 mei 2006.

  1. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van me heeft dat gedaan, en hij vond het wel tegenvallen. Hij is er ook wel snel mee gestopt, hij vertelde dat ong 70 % stopt met de studie in het eerste jaar (kan overdreven zijn, ik weet er het fijne niet van).

    Hij moest iig veel films kijken en analyseren, die films daar moest hij dan een verslag over schrijven over hoe het gefilmd was en waarom zo. hij had weinig colleges en verder is het kunstgeschiedenis en filmgeschiedenis.
    om je een beetje een beeld te geven, maar dit is wat ik erover gehoord heb.
     
  2. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht eerst ook en een media en cultuur opleiding, echter meer in de richting van media en design. Maar ik heb nu tekenen op school en al die kunstgeschiedenis en dergelijke trekt me toch niet zo.

    Ik ben toch maar van plan om een economische opleiding te doen; heb veel interesse in de logistiek in Azie, dus ik overweeg de opleidingen Logistiek & Economie en Trade Management Asia. Deze laatste wordt alleen gegeven op de hogeschool Rotterdam en die van Amsterdam. Maar de hogeschool Rotterdam heeft sowieso de voorkeur. (Nog de dichtstbijzijnde grote stad vanaf Zeeland :'-( ). Zijn er trouwens meer mensen die TMA overwegen? het is een erg interessante opleiding met keuze tussen veel aziatische landen. Je hebt grote kans op een baan; je leert een Aziatische taal (uit bijv. Japan, China, Korea, Indonesie of Maleisie) (geloof ik), verder krijg je Cross Cultural Management; een kijkje in de cultuur van Azie, maar ook van andere landen. Wat meer begrip en omgangsvormen voor vreemde landen creeert. Verder krijg je nog wat vakken als economie en rechten.
    Al met al een interessante opleiding waarbij je ook nog eens een jaar kunt doorbrengen in bijv. Sjanghai of Osaka.
     
  3. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er nog niet uit. Ik zit nu nog maar in 4 vwo en ik zit te twijfelen of 6 vwo en universiteit dat lijkt me dus helemaal niks of 5 havo hbo techniek of ict ofzo.
     
  4. Sjoerd89

    Sjoerd89 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe nu Logistiek en Economie aan de HR, eerste jaar. De opleiding is opzich wel ok, als je logistiek echt interessant vindt is de opleiding top alleen dat is bij mij niet het geval.
     
  5. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Doe Japans. Uit Japan komen namelijk heel veel uitvindingen enzovoorts. Daar heb je wat aan. Invisibility cloak ftw.
     
  6. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga fijn elektro doen, met printplaten enzo
     
  7. EenGespierdeOma

    EenGespierdeOma Organized Konfusion!

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent 13 :emo: weet je wel waar Japan ligt knul
     
  8. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    ik doe Media Management.. zit nu op stage bij een media-drukkerij en het is opzich best chill.. er zitten ook een paar gamers daar haha
     
  9. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    Je lult zoals gewoonlijk weer poep.
    Noem eens 1 goede uitvinding die de laatste 20 jaar uit Japan is gekomen, behalve brilverwarming in wc's.
    Als hij een taal wil gaan leren met als doel veel geld te gaan verdienen, kan hij beter Chinees gaan doen.
    Daar komt nog bij dat de universiteiten in Japan van een bijzonder laag niveau zijn.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2007
  10. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu eerstejaars Grafisch Vormgeven te doen :) Ben van plan dit 4 jaar te doen daarna misschien Animation/Games. ligt vooral aan vraag/aanbod in de vacaturebank :)
     
  11. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben van plan de opleiding Mediavormgever, Multimedia vormgeving te doen. Heb morgen een 4 tot 5 uur durende intake (gesprek en test) op het Grafisch Lyceum Utrecht, en daarna krijg ik hét advies te horen of ze denken dat ik geschikt ben of niet... Ik laat het nog wel even weten hoe het ging. ;)
     
  12. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ik studeer Informatie Dienstverlening -Management, kortweg IDM.
    Ben benieuwd of nog meer mensen dat hier studeren?
     
  13. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, ik had vandaag dus de intake op het Grafisch Lyceum Utrecht. Moest eerst een 1,5 uur durende test maken met vragen over wiskunde, je persoonlijkheid, inzicht etc. En daarna moest je je opdrachten en wat eigen werk laten zien. Het ging allemaal goed, dus het advies is positief. :thumbs:
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Gratz man! Lijkt me een leuke opleiding :).
     
  15. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga waarschijnlijk orientatiejaar bij de Landmacht of de Luchtmacht doen. Nog niet echt een keus gemaakt tussen welke van de 2. Het lijkt me gewoon een goede ervaring en mooi om te doen:)
     
  16. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Mensen nog interesse in Journalistiek?:)
     
  17. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Jazeker, als ik slaag zal ik in Zwolle journalistiek gaan studeren :).
     
  18. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    CKI is veel hipper! :mad:




    :+
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    MKT is veeeeeeel hipper. _0/
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Vu bedrijfswetenschappen.....wilde eerst IBA doen maar heb een hekel aan lotingstudies....dan had ik wat moeten doen op school :+
     

Deel Deze Pagina