Eritrea plukt international weg uit Nederland
6/3/2007 20:26
Nahom Mengistu staat voor zijn debuut in de nationale ploeg van Eritrea. De verdediger speelt normaal gesproken zijn wedstrijden voor zaterdaghoofdklasser TOGR.
Mengistu (2
was vorig seizoen al opgevallen bij de bond van Eritrea, toen het Afrikaanse land in de persoon van Ronald Feller een Nederlandse bondscoach had. Maar door een blessure moest hij toen de uitnodiging afwijzen. Op 25 maart moet het dan toch gaan gebeuren, als Eritrea het in het kader van de kwalificatie voor de Afrika Cup in 2008 opneemt tegen Angola.
'Een grote eer', vertelde Mengistu al eerder in het AD. 'Én heel leuk. In Eritrea is voetbal sport nummer één en datzelfde geldt voor Angola. De president en de ministers leven mee met hun elftal. Ik verwacht heel veel publiek. Het wordt ongetwijfeld een gekkenhuis.
Mengistu weet niet of het daadwerkelijk tot een debuut gaat komen voor het land dat hij 25 jaar geleden met zijn ouders ontvluchtte. 'Of ik speel? Geen flauw idee. Ik ken ook geen enkele speler. Maar communiceren lukt wel, want ik spreek Engels en Tigrana, de taal van Eritrea. Ik ga tijdens de trainingen in elk geval mijn stinkende best doen.'
Klik om te vergroten...