de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Gave helm! Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een donker vizier voor in de zomer(zon). Is zo'n 'glimmend' vizier erg zonsverduisterend? Of werkt een donkervizier beter?

2. Schorspion

Schorspion Up the irons!

Leuk Bevonden:
    0
    het is ook niet zo handig om en zware motor te begrenzen tot 25 kw. dan heb je minder vermogen maar nog wel al dat gewicht. dat moet je ook weer allemaal mee zeulen dus gaat er niet veel sneller van.

3. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Van die paar kilo zal je vast niet zo heel veel merken...

Bijvoorbeeld: Een 1250 Bandit weegt ongeveer 230 kilo. De lichtere 650 versie weegt 220 kilo... Scheelt maar 10 kilo. :)

4. Schorspion

Schorspion Up the irons!

Leuk Bevonden:
    0
    dat klopt maar als je bijvoorbeeld een aprilia neemt een 125 cc die weegt 140 kg en bijvoorbeeld een afgeknepen kawasaki ninja 600 cc die weegt 180 kg. daar zit dan wel weer veel meer verschil in plus dat zo'n lichtere motor ook wendbaarder is.

5. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Afgeknepen 4takt heeft nog steeds veel meer koppel dan een RS wat ik lekkerder vind rijden. Heb een RS125 gereden en kreeg echt een opgevoerde brommer gevoel. Is maar net waar je voorkeur ligt.

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    pff weer een eindelose discussie over afkneipen van motoren.
    Zal het 1x proberen.

Als je je motor afknijpt moet het ook op je kenteken vermeld staan, met alleen een vermogen uitdraai opzat rijden is net zo illigaal als op een vol vermogen rijden.

Motoren voorbij de 600cc zijn niet officieel als 25kw te krijgen, er zijn wel truucjes voor zoals de gashendel beperken of rubbers in het inlaat traject inbrengen zodat de motor 25kw heeft. Vervolgens de motor naar duitsland in te voeren en dan weer terug naar nederland. Gevolg, je motor staat dan als 25kw op kenteken ongeacht het aantal cc's, nadeel: kost ontzettend veel (2x invoeren!) en als je na 2jaar je motor op vol vermogen wil kan je het zelfde verhaal weer gaan doen!

Bij een motor die via de dealer gewoon 25kw op kenteken kan gaat de procedure totaal anders, dan bouwen ze een 25kw kit in (motoren met injectie krijgen een andere ECU) vervolgens stuurd de dealer jouw kenteken + papieren van de 25kw kit op en paar week later krijg jij een nieuw kenteken in de bus waarop staat dat je motorfiets 25kw is.

MET ALLEEN EEN UITDRAAI RIJDEN IS VERBODEN EN JE RIJD DAN ALSNOG ONVERZEKERD ROND! Het is zo dat verzekerings maatschappijen het wel accepteren maar als het puntje bij paaltje komt heb je geen voet om op te staan. Tevens als de politie je aanhoud en ze willen je papieren zien heb je kans op een boete van 185 euro!

Tevens ben ik een voorstander van de 25kw regel (toen ik 18was natuurlijk helemaal niet) maar ik merk toch dat je eerst rijervaring + verstand moet opdoen voordat je onbegrenst gaat rijden. Als ik op min 18de een onbegrensde motor had dan had ik hier nu niet meer gezeten, dan kan je wel zeggen ja ligt aan je eigen rechter handje maar zodra je met anderen gaat rijden die al een stuk meer ervaring hebben ga je toch stoer doen. Dit verschilt per persoon maar uit ervaring weet ik dat er maar een handje vol verstandige mensen zijn die ook zo verstandig zijn op dat ogenblik.

Ook ik ben met schade en schande wijzer geworden en heb nog steeds leer momenten. Ze noemen niet voor niks een motorrijder de zwakkere verkeers deelnemer, een ongeluk hoeft niet eens aan jezelf te liggen maar had wel voorkomen kunnen worden als je met je verstand rijd ipv je rechterhandje.

Trouwens, nette wedstrijd van Stoner zonet, hield goed zijn concentratie erbij, wel jammer dat pedrosa een foutje maakte want hij had aardig veel kans om rossi in te halen.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2007
  7. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    De motorrijder als zwakkere verkeersdeelnemer neerzetten is naar mijn mening onterecht. Niet alleen de beheersing van het rechterhandje, maar ook de beheersing van het rechtervoetje heeft natuurlijk invloed. ;)
    Met andere woorden, het maakt niet waar je in rijd als je je verstand er niet bij houd ben je naar mijns inzien 'zwak bezig'.

Het enige nadeel van een motor is dan wel weer, dat mocht het een keer fout gaan, je het vaak niet meer kan navertellen... :{ Met een auto heb je nog enigzins kans om het na te kunnen vertellen.

Verder ben ik het wel met je post eens (voorzover mijn technische 'ik' het kan volgen;))

Laatst bewerkt: 10 mrt 2007
  8. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Met zwakkere verkeersdeelnemer bedoel ik bescherming en 2 wielen ipv 4.

Zodra jij een frontale aanrijding krijgt of een ontmoeting met een boom hebt zit ik toch liever in een auto met airbags, veiligheidsgordels en kreukelzone dan op mijn motor! Ook in de regen rijden is een stuk gevaarlijker dan in een auto, een auto blijft wel rechtop staan mocht het voorkomen dat je in de slip raakt, op je motor heb je al snel letsel en veel schade.

Nu klink ik natuurlijk heel erg pro-auto en anti-motor maar zo bedoel ik het niet ;) zelf beleef ik natuurlijk de meeste fun op mijn motor en probeer dan ook zo vaak mogelijk te rijden mits het weer het toelaat.

9. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    ik heb vandaag een HELE oude puch maxi gekregen.. veel mee mis enzo.. maar de grote vraag is............................. hoe start ik zon ding?
    zwarte knopje indrukke en renne? of wat?

10. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Sh*t, wat baal ik dat ik mijn rijbewijs nog niet heb.:'-( (motor trouwens ook niet maar dat terzijde :+). Het is vandaag perfect rijweer!! Dat denken er meer, want ik heb toch heel wat motoren gezien onderweg.

11. Eerke

Eerke Fantasy realm

Leuk Bevonden:
    0
    Zwarte hendel aan linkerkant in knijpen. En dan rennen. Of kickstarten met behulpe van de trappers als je die hebt.

Zwart knopje is om hem uit te doen ipv aan. :9

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    De hendel aan de onder kant dus, de andere is je rem ;)

13. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Heb vandaag lekker in Duitsland vertoeft met de motor en het was inderdaad bizar druk met motoren. :)

14. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Het is echt fantastisch weer *)

Dus Mannen wanneer gaan we ns een paar rondjes doen, laten we gewoon is een datum prikken.. op een zondag o.i.d.

18 maart
    25 maart
    1 april (en dan geen geintjes met de noodschakelaar uithalen he)
    8 april

Prikken!!! :D

15. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Wat is dit dan? helemaal geen animo? ;)

16. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wel, alleen dan moet ik volgende week donderdag eerst 'ff' mijn rijbewijs halen en dan nog een motor kopen :+ Dus als het meezit, kan ik 1 of 8 april ;)

17. Eerke

Eerke Fantasy realm

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg ik zwarte hendel :p Andere is toch bijna altijd ijzer kleurig? Was bij mijn puch maxi nl wel.

18. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Kan het momenteel eigenlijk alleen van week tot week bekijken. Zondag kan ik wel, andere data weet ik dus nog niet.

19. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    heb mijn rooster erbij...geef me ff een paar tellen :+

@jorrit ferwerda.

als je geen 25 Kw had gereden dan was je er nu niet meer???????
    heb altijd vol vermogen gereden (vanaf dag 1) en nooit troubles gehad....'t zit hem niet in de motor maar in die grijze klots tussen je oren icm de rechterhand.
    en stoerdoenerij,haantjesgedrag en andere hormonale gemoedstoestanden laat je gewoon lekker thuis en neem je niet mee als je op de motor springt.

vind het zelf maar weer nederland op zijn smalst met dit soort kleuterschoolpraktijken.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2007
  20. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ik kan 8 april wellicht wel boys and girlies....

de rest is een no show voor moi......moet werken dan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina