[Anime] Elfen Lied

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door karf, 9 mrt 2007.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Op basis waarvan zeg je dat? Elfenlied, Naruto en Bleach zijn ten eerste series en Akira en Ghost in the Shell zijn films. Daarnaast kan Elfenlied toch echt niet op tegen Ghost in the Shell of Akira.

Elfenlied lijkt imo op geen van de door jou genoemde anime. Als ik het toch ergens mee moet vergelijken dan heeft het verhaal wel wat weg van Blood+. Blood+ heeft dan nog wel iets meer verhaal met veel bloed, Elfenlied gebruikt het (dunne) verhaal alleen maar om zoveel mogelijk bloed te laten zien. Maar dat is ook maar mijn mening, als ik het echt verschrikkelijk vond dan had ik hem niet uitgekeken :+

2. vision 360

vision 360 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje aan iedereen die de boxset van Elfen Lied gekocht heeft:
    In welke internetwinkels kan ik deze set vinden? (in de juiste regio-codering of regiovrij natuurlijk)
    Ik kan tot dusver nergens de hele set in regio-2 codering vinden. :mad:

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Heb ze allemaal gezien nu. Wat een heerlijke anime zeg.. Drama, geweld, liefde, onbegrip, jaloezie, redelijk diepgaande characters (hey, wat wil je in 13 eps main storyline :)).

Really enjoyed it! _O_

4. arma22

arma22 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb begrepen dat er voor regio 2 geen boxset verkrijgbaar is. Bij play.com kun je de regio 2 dvd's los bestellen.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  5. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Toch moet je rekening houden met het feit dat Elfen lied maar 13 ep's is en Blood+ een stuk of 50.
    Ben het toch wel met je eens dat het niet in Ghost in the Shell etc opkan, maar je moet toch wel cred geven, dat ze al die genre's in een serie hebben weten te krijgen, en het nog goed doen ook.
    En hetgene waar ik het minste op lette was het geweld eigenlijk :{

6. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    ik ben een leek maar vind je Elfen Lied niet klinken als een attractie van de efteling.. :) maar de startpost klinkt best wel heftig..

misschien ga ik ook eens anime kijken..

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    True in 13 afleveringen is het lastig om een totale serie neer te zetten. Al deed Serial Experiments Lain het daar overigens ook erg goed mee.

Iedereen zijn mening en al vind ik het zeker geen slechte serie, maar bij een 6,5 blijft ie imo wel hangen.

8. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Vond hem wel beter dan dat hoor :) Zeker een acht voor mij.. Ik vond dit beter vol te houden dan bijvoorbeeld Death Note (Even @ KevF, omdat ik weet dat hij die goed vond/vind).. Daarbij was elke aflevering op een gegeven moment ongeveer hetzelfde imo. Sommigen geniaal, true, maar had het wel gezien.. Deze wilde ik per se verder kijken :D

9. drc

drc Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    speciaal aangemeld om hier te replyen:D
    deze serie krijgt van mij een 10, echt jammer dat er zo weining afleveringen zijn, ik hoorde op een ander forum dat er geen nieuwe afleveringen meer gemaakt worden, is dit waar?
    heeft iemand een tip voor een leuke anime serie voor me? hoeft nie hetzelfde genre te zijn, alst maar leuk is,
    er zijn wel een paar dingen waar ik op let:
    -het liefst niet zo super anime, het leuke aan elfen lied is dat ze het een beetje realistic houden (wat ze in aflevering 14 weer minder doen). ik bedoel niet van de fcking overdreven reacties enzo met heel veel geschreeuw(heel vaag maar kan het nie beter uitleggen)
    -van geweld en naakt deins ik niet terug maar alsjeblieft geen klef gedoe met om de 10 seconde een zoenscene. zoenscenes kunnen goed zijn maar niet random wat zoenscenes
    -het gaat mij niet om geweld geweld geweld, ik vind een diepgaand verhaal veel belangrijker

ben nu fullmetal alchemist aant kijke, is best aardig maar niet zo super

ik hoop echt dat iemand me kan helpen

10. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Hey there & welkom op 't forum :)

Voor meer anime is er nog een draadje waar je terecht kunt; Het algemene anime topic. Misschien dat je daar nog wat leuks kunt vinden en anders kun je het natuurlijk altijd nog vragen.

Ik volg zelf Bleach en ik vind 't super, maar weet niet of dat aan jouw eisen voldoet.

Have fun ^^

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    :eek:

Fullmetal Alchemist is geweldig _O_

Je bent vast nog niet zo ver (of je vindt het echt niks).

Deel Deze Pagina