Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat is een begin.
    Bespaard mij ook weer geld :+
    Maar zo veel geluid maakt mij nou ook weer niet.
     
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de laatste twee pagina's weer eens gelezen en sluit me helemaal aan bij Fardo zn vermoedens...
    Het is niet voor niets dat Sony de echt BC pas op release laat weten....

    Aangaande de dikgedrukte tekst van Kameo.
    Precies, Sony is heer en meester in het hele marketing gebeuren en hier gaan ze nu eens een keer goed mee op hun bek want met alleen marketing kom je er deze generatie niet.

    Ze hebben een console op de markt gebracht die marketing technisch iedere andere console en computers de ass whooped (zoals de marketing van Sony ons allen wil laten geloven...).
    De feiten van de laatste paar maanden laten een heel ander beeld zien.
    Xbox 1.5 zoals Sony zegt whooped tot op heden de kont van de PS 3 op meerdere fronten (waar ik nu niet dieper op in ga, lees de Amerikaanse fora eens zou ik zeggen....).

    Het hele 1080P verhaal is ook van de aardbodem verdwenen en word zo af en toe nog eens naar voren gehaald maar iedere zichzelf respecterende ontwikkelaar geeft ook aan: "720p is de sweetspot" (Ninja Gaiden Sigma als laatste voorbeeld...).

    De marketing van Sony is super en zal er nog voor zorgen dat de hardcore fans de console in het begin zullen gaan kopen.
    Maar dan.... Er is geen marketing in de wereld die er voor gaat zorgen dat die €600,- minder gaat worden en dat gaat de casual gamer niet betalen terwijl hij voor de helft minder dezelfde games op Xbox 1.5 kan spelen....
    (paar uitzonderingen buiten beschouwing gelaten maar dat zijn in 2007 ook geen Killer apps...).

    De realiteit voor Sony komt heel snel dichterbij.
     
  3. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat dat sarcasme is :)
     
  4. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat quotes van het 3rooms event:



    Hele leuke functie!
     
  5. Cybercon

    Cybercon Guest

    Ben benieuwd :) Met PGR 3 heb ik me erg weten te vermaken, helaas waren de laadtijden zwaar tergend.
     
  6. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    nou.. die laadtijden vielen mee hoor.
     
  7. Cybercon

    Cybercon Guest

    Het is maar wat je onder ''meevalt'' verstaat. Ik vond het laadscherm gewoon irritant die om de haverklap in het beeld verscheen. Vooral tijdens de carreermode stoorde ik mij eraan. Maar dat het een vet spel was, is wel duidelijk.
     
  8. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is jou mening en die respecteer ik...
     
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm, ik denk dat je de eerste op het www bent die de laadtijden mee vond vallen...
    Als je een race opnieuw wil beginnen moet je weer iets van 15 a 20 seconden wachten wat bij een racer toch niet hoort...
     
  10. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    laadtijden maken mij eigelijk niets uit... als het maar geen plaspauze wordt :+
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klopt dat Sony oorspronkelijk had aangegeven dat de PS3 vanaf dag 1 volledig backwards compatible zou zijn met alle PS2 titels. Er zit echter een klein addertje onder het gras en dat addertje is genaamd 'TRC'.

    TRC staat voor 'Technical Requirements Criteria', technische specificaties waar een PS2 game aan moet voldoen. Echter, nu zijn er developers die het uiterste uit de PS2 hebben gehaald en dus hier en daar afwijken van deze specificaties. Juist bij de top titels verwacht ik dat dit het geval is. Denk maar aan bijvoorbeeld de demo scene op de C64 of Amiga, daar werden ook bijzondere dingen bereikt die volgens de specificaties eigenlijk niet mogelijk waren.

    De 1e PS3 consoles hadden de oorspronkelijke PS2 hardware aan boord, de kans was dan ook vrij groot dat PS2 games die zich niet aan de specificates hielden dan ook gewoon zouden werken, dat is wel gebleken. Nu laat men een deel van de hardware weg en vervangt dit door software emulatie, de backwards compatibiliteit laat het meteen afweten. Het is gewoon heel moeilijk om een stuk software exact alle bijzondere eigenschappen van een stuk hardware na te laten doen. De PS2 titels die van de TRC afwijken vallen nu dus door de mand.

    Ik verwacht dan ook geen wonderen. Er werd immers niet voor niets voorzichtig al aangegeven in een pers bericht dat de backwards compatibiliteit 'beperkt' zal zijn en dat de fan in de toekomst niet al te veel inspanning op dit gebied van Sony hoeft te verwachten.

    De melding dat God of War 2 wel compatible zal zijn vind ik dan ook niet echt gek. Sony heeft natuurlijk bij de developers aangedrongen om zich te houden aan de TRC zodat de kans veel groter is dat deze titel zal gaan werken. Er verschijnen nu niets voor niets PS2 titels met de mededeling 'PS3 compatible', die houden zich simpelweg netjes aan de TRC ...
     
  12. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    250 van de 1000 xbox games zijn BC op xbox 360
    1000 van de 2000 PS2 games zijn BC op PS3

    Op zich vind ik het niet zo erg dat BC niet volledig is. Het is alleen jammer, dat de eerste kopers in USA en JAP wel volledige ondersteuning hebben. Beetje een domper voor de Europese fans.
     
  13. Cybercon

    Cybercon Guest

    Het grote verschil met de BC van de PS3 en Xbox 360 is dat Sony wél de grote PS2 titels BC maakt. En of het er nou 500 of 1000 zijn, het gaat mij om de toppers en niet om de overige crap.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je al een lijst van alle BC games dan?
    Tot dusverre blijft het alleen bij beloftes. Beloftes die ik onder het rijtje: "Al onze games zijn 1080P, 2 schermen 1080P, etc, etc" zet. Eerst zien, dan geloven.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd eerst zien dan geloven, dus laten we maar gewoon zwijgen over het hele BC gebeuren tot de ps3 er daadwerkelijk is. Dan zullen we wel zien of de firmware update iets goeds oplevert of niet... Nu pagina's lullen daarover heeft toch nul komma nul zin...
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen lijkt vergeten te zijn dat Microsoft nooit de intentie heeft gehad om voor 100%/volledige backwards compatibiliteit te gaan. Ruim voor de lancering was deze beperkte functionaliteit al bekend. Sony wilde wel voor de volle 100% gaan, met de lancering van de PS3 maakte men dit ook waar. Nu 1 maand voor de lancering van de PS3 in Europa moet men echter op eerder gedane uitspraken terugkomen (de zoveelste) en geeft men doodleuk aan dat deze ondersteuning in de toekomst op een lager pitje wordt gezet. Het blakende zelfvertrouwen is compleet verdwenen. DAT is het verschil.
     
  17. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of microsoft doorgaat met nieuwe games aan die backwards lijst toevoegen ?
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Euh kerel, ik weet niet of je geheugen zo goed is, maar ooit heeft Microsoft wel andere dingen geroepen over hun BC. ACHTERAF moest het niet meer voor de 100 procent. Microsoft heeft ooit geroepen dat uiteindelijk elk spel BC ging zijn met de xbox 360, daar streefde ze naar. Maar dat soort zaken riepen ze natuurlijk wel een jaar voor launch,... Maar swat, maakt niet uit. Maar doe aub niet alsof Microsoft heilig was met hun BC, want dat was echt niet zo...
    ps: Op een gegeven heeft Microsoft ook gezegd van, dat de BC niet belangrijk was. Nu lijkt Sony hetzelfde tedoen, en je bent weer volle bak Sony aan het bashen(heb je dat met Microsoft ook gedaan?). Wacht dan toch efkes tot de ps3 er daadwerkelijk is, damn man, als jij geen fanboy bent, weet ik het helemaal niet meer...
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ben ik dan 1 van de weinigen die bc compleet niet interessant vindt? Ik heb op de ps2 nog nooit een ps1 game gespeeld en op de 360 nog nooit een xbox spel........

    Ten eerste koop ik niet voor niks een nieuwe gen en ten tweede heb ik er de tijd gewoon niet voor.
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand zit te wachten op jouw voortdurende strontvervelende persoonlijke commentaar. |:- Ik heb ook een ongezouten mening over jou klaarliggen, daar ga ik echter een ander niet mee vervelen.

    Op de E3 2005, ruim voor de wereldwijde launch, was al bekend dat de BC beperkt zou zijn. Ergens naar streven is iets anders dan iets beloven. Zoals Xwon al aangeeft, dit is ook weer een van de vele beloftes van Sony. In tegenstelling tot Microsoft heeft Sony aardig wat moeite om zich keer op keer aan eerder gedane uitspraken te houden. Ik heb dan ook net als een Fardo of Xwon alle reden om sceptisch te zijn.

    Mee eens. Maar als je een beetje rondkijkt dan zijn er toch aardig wat mensen die dit wel belangrijk vinden. De PS2 catalogus is natuurlijke vele malen groter. De een wil graag zijn PS2 verkopen en de centen investeren in een PS3. De ander heeft simpelweg geen ruimte over voor beide consoles. Een andere reden is dat er nog steeds volop toppers verschijnen op de PS2. En het potentiële schalen van PS2 games naar HD resoluties geeft een game natuurlijk ook extra meerwaarde.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina