Bij het merendeel van de scheidingen wordt de ruzie uitgevochten over de ruggen van de kinderen, de kinderen zijn het wapentuig waarmee ze manipuleren en chanteren, je eigen kind is alles voor een ouder.
Ze zijn op dat moment zo egoïstisch bezig dat alles gebruikt en ingezet kan worden om de ander uit te spelen, wat is er op het moment dat er kinderen zijn en doeltreffende? juist de kinderen.
De moeder of de vader dreigt dat de ander de kinderen niet meer te zien krijgt, vergiftigd de kinderen met onwaarheden en zwartmakerij over de andere ouder puur uit eigen belang, de andere ouder wordt daar op lange duur psychisch gestoord van en depressief en soms in alle staten.
Dan wordt het op een bepaald moment bij labiele ouders een optel sommetje, ik de kinderen niet, jij ook niet en dan hebben ze elkaar letterlijk blind van woede gemaakt en de gevolgen zijn jammer genoeg bekend
Ik vraag mij af waarom die mensen het zover ver laten komen, je hebt van elkaar gehouden, je hebt beidde je kinderen lief, wat kunnen die kinderen aan die ruzie doen, wat kunnen die kinderen er aan doen dat hun ouders niet meer van elkaar houden, waar ging het mis.
Mensen zouden eens moeten leren om eerder hulp te zoeken als de weg doodloopt, leren vechten voor hun bestaan en vechten voor elkaar ipv elkaar letterlijk het licht niet meer in de ogen gunnen.
Als een relatie of huwelijk niet meer gaat, stel je kinderen voorop, laat hen nooit de dupe wordt van je eigen onmin en ruzie's, vecht dat met elkaar uit, doe alles eraan om de oorzaak te vinden, werk er beidde aan, mocht het dan nog niet lukken om je relatie of huwelijk te redden, ga dan met vrede uit elkaar, heb elkaar lief zoals je elkaar altijd heb lief gehad, een kind heeft beidde ouders nodig, ook al vindt de ene ouder dat de ander niet goed voor de kinderen kan zijn, niemand kan voor de ander uitmaken wie wel goed voor een kind is, een kind houdt van beidde ouders.
Het is de maatschappij die mensen veranderd in egoïstische wezens, gelukkig zijn er nog heel veel mensen die daar voor waken en zichzelf niet laten verleiden door deze egoïsme, die wel in liefde met elkaar leven, die wel in liefde uit elkaar kunnen gaan, het is een klein groepje mensen, maar laten ze daar een voorbeeld aan nemen.
Ik heb een scheiding van mijn ouders aan de lijve ondervonden, mijn vader is de enige geweest die aan ons dacht, hij heeft nooit 1 onvertogen woord over onze moeder verteld, omdat hij ons niet wilde vergiftigen met hun onmin, onze moeder heeft uit egoisme gevochten, mijn vader het leven totaal onmogelijk gemaakt, hij heeft mij toen 12 jaar niet mogen zien, maar nu staat onze moeder met lege handen, kinderen worden ouder en gaan op onderzoek uit, kinderen voelen perfect aan wat echte liefde is, onze moeder heeft het verloren, ik laat mij iig niet gebruiken om door haar nog langer gemanipuleerd en gechanteerd te worden.
Mensen die in scheiding liggen, aub ga als het niet anders meer kan met liefde uit elkaar, gun elkaar de vrijheid om de kinderen beidde liefde te mogen geven, die kinderen kunnen er niks aan doen, wees er beidde voor de kinderen, ze zullen jullie altijd dankbaar blijven.
gr leen
Laatst bewerkt: 16 mrt 2007